P3 PROJECTE FILOSOFIA 3/18.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
Ecolina era una jove gallina que vivía en la muntanya amb la seua família. Menjaven fruites i verdures, cuquets i herbetes; jugaven lliures pel camp i.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Els bebes Tothom diu que son molt bufons però quant es fan grans son molt pesats.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Escola Orlandai 4t CURS.
“Els Diumenges de la …”.
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
EL CONTE DEL DOFÍ.
Projecte de P-3 4a Part Curs
Experimentam amb la ciència
RODOLINS DEL BOSC 2nA.
EL CARGOL I L’HERBA DEL POlIOL
La família de les tortugues
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL TAURÓ QUE ES VA ENAMORAR
EL POBLE DE LA FANTASIA.
L’AMISTAT AUTORES: Aitana i Anna.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
El Reflex dels teus Actes
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Quin dinosaure!.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
EL GAT NEGRE “Història del gat negre” a El lenguaje oral en la escuela. Joan TOUGH, (1987). Madrid:Visor.
Llegendes sobre la Lluna
L'ABELLA, EL LLEÓ I LA GIRAFA
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
EL CAVALLET DE MAR I ELS SEUS FILLS
EL CONTE DELS TAURONS.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
DIADA DE LA PAU A SJO.
AQUESTS SÓN ELS RODOLINS DEL BOSC QUE HAN FET ELS NENS I NENES DE 2nB
ENS TROBEM DE NOU.
Sortir fora de l’escola: Què ens plantegem?
CONCURS.
Hi havia una vegada una família de ratolins.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
Una historia a Castelldefels.
XIII a Setmana de la solidaritat
BIODIVERSITAT A L’HORT
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
MOHAMED ELAGOUBI ABRIL 2009 IES OLORDA
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
La Tortuga i el Dofí AUTORS: Maria i Pau.
US PRESENTEM EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP.
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
SANT JORDI 1er La princesa Es va espantar Quan el drac
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
US PRESENTEM EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP.
RESTA PORTANT-NE.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
El que ha passat està molt bé
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Transcripción de la presentación:

P3 PROJECTE FILOSOFIA 3/18

DESCRIPCIÓ DEL GRUP CLASSE Grup de 25 alumnes de P3 dels que 17 alumnes són nenes i 8 són nens. Programa: Tot pensant… contes. Temporització: dues sessions de ½ hora. Primera hora del matí i de la tarda del dijous 3 de novembre. Conte escollit: En Patufet

DESCRIPCIÓ DE L’EXPERIÈNCIA A P3 escoltem i expliquem molts contes, per aquest motiu m’he decidit fer l’experiència a partir d’un d’ells. Asseguts tots en cercle a l’estora de la classe els hi explico que escoltarem un conte (casset). Per mitjà d’una endevinalla, hauran d’endevinar quin conte és. Entre tots hem decidit seguir aquestes normes: No parlar Escoltar el conte Aixecarem el dit per intervenir Escoltar el que diuen els companys/es En alguns moments de la sessió pararé el casset per fer-els-hi unes preguntes. Habilitats treballades: Habilitats de recerca -Endevinar -Formular hipòtesis -Imaginar: idear, inventar, crear

SÓC MÉS PETIT QUE UN OU SÓC A LA PANXA DEL BOU SÓC MÉS PETIT QUE UN OU SÓC A LA PANXA DEL BOU. SI NO SAPS QUI SÓC MIRA QUE ETS BADOC!

El Patufet Porta barret Surt un bou. Estava inflat perquè menjava molt i va fer un pet. És el Patufet

EN PATUFET

HEM D’ESCOLTAR PENSAR

HABILITATS DE RECERCA ENDEVINAR Creus que la mare deixarà que en Patufet vagi sol a comprar safrà?

No, és massa petitó Jo no puc anar sol

Diries que en Patufet sap anar a comprar? Sí, perquè sí Sí Sí, perquè sí sí

La mare el deixarà anar a portar el dinar al pare? Sí El bou se’l menjaria El Patufet no pot caminar Perquè és molt petit i se’l menjaria el bou

Creus que hi arribarà? Sí Sí, perquè sí No, perquè no És petit, no sap com anar

Per què s’amaga rere la col en Patufet? Perquè plou, es mulla i no vol mullar-se Perquè és malo Per què? Perquè sí. Plou, no es vol mullar

En patufet sortirà de la panxa del bou? Fa un pet i sortirà de la panxa, pel cul Sortirà pel cul Per la cua Va sortir perquè va menjar molta herba Molt menjar Faria un pet, jo estava dins de la panxa de la mare i el metge em va fer sortir Com tenia el bou la panxa? Inflada, gorda Molt gorda Plena de menjar

FORMULAR HIPÒTESIS El bou es menjarà tota l’herba? (Amb l’ajuda d’un mural) El bou es menjarà tota l’herba? Sí Molta La col i el Patufet Què passarà si se la menja tota? Es posarà gordo Molt gordo

Que podria fer en Patufet per sortir de la panxa del bou? No ho sé No sé Que hagués passat si en Patufet s’hagués perdut tot anant a comprar el safrà? Plorar Buscar el pare La mare Tornar a casa

VALORACIÓ DE LA SESSIÓ (Matí) Picar de mans si ens ha agradat Aixecar les mans si no ens ha agradat el que hem fet

IMAGINAR, IDEAR, INVENTAR, CREAR Ens hem d’imaginar com es sentia en Patufet dins de la panxa del bou Estirats tots a terra Ulls tancats Tot és fosc, humit, tou, sentim els sorolls de l’exterior, de la pluja, els trons…, volem sortir, toquem unes parets toves, movem els braços, les cames…

Una vegada feta l’experiència els nens/es expliquen com s’han sentit: Eric: Fatal, perquè el bou era molt gran Judit A.: Bé, era una panxa gran Miguel: Estava mullada, havia menjar Cristina: Jo em bellugava dins la panxa, picava les parets Joan: Bé, mirava la panxa. Havíen herbes Ariadna R.: Jo nedava dins la panxa. Havia herba Berta C.: M’ho passava molt bé. No tenia por Laura: Tot era molt fosc. Era de nit Paula: Estava bé. M’ha agradat. Berta A.: Em trobava bé, estava dins la panxa del bou Gerard: Bé, nedava amb uns manguitos

Ariadna F.: Bé, nedava Carla C.: Estava malament Núria: Malament, no m’agradava Àlex N.: Bé, jugava amb la col Marina S.: malament, vull estar fora la panxa Judit M.: Bé, estava nedant Laia: Jo també Alex C.: Bé, nedava Eileen: Bé, perquè sí Júlia: Bé, semblava una piscina Marina V.: Malament, estava fosc Albert: Bé perquè sí Carla M.: Bé estava calantoneta

VALORACIÓ DE LA SESSIÓ (Tarda) Si m’ha agradat picaré de mans Si no m’ha agradat aixacaré les mans

VALORACIÓ DE L’EXPERIÈNCIA Sincerament no creia que fos possible realitzar aquesta experiència a aquesta edat. M’he trobat amb la grata sorpresa de que els nens/es han fet que l’activitat anés més enllà del que esperava. Han entès molt bé les consignes, les instruccions... I han sigut capaços de seguir el fil conductor de l’activitat. Per altra banda crec que s’hagués tret molt més profit si l’activitat s’hagués fet al tercer trimestre en lloc del primer.

Novembre 05 LOURDES AGUSTÍ FONT ESCOLA MARINADA