EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica pacademica@rectorat.ub.es.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
José Miguel Quiñones Ruiz 14-Juny-2006.
Advertisements

Formació del Personal d’Administració i Serveis
Xarxa Productes de la terra
Programa del Dr. Joan-Francesc Pont per a la Direcció de l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials JUNTA D’ESCOLA 1 d’abril de 2004 “El dubte no és.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
AUDITORIA UB RESUM EXECUTIU GLOBAL
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
ELECCIONS AL RECTORAT 6 de novembre de 2008
ELECCIONS AL RECTORAT 11 de novembre de 2008
PROCÉS D’ADAPTACIÓ A L’ESPAI EUROPEU D’ENSENYAMENT SUPERIOR
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
Ports Nets: Un model de gestió integrada
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Nou model d’avaluació docent del professorat Novembre de 2003
TRIANGULANT L’AVALUACIÓ DE LES PRÀCTIQUES EXTERNES EN EL GRAU DE PEDAGOGIA.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Com introduir les Guies Docents
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Formació del Personal d’Administració i Serveis
Introducció i objectius
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Seminari d’Educació Especial
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
AMB EL CICLE FORMATIU DE GESTIÓ DEL TRANSPORT POTS OBTENIR:
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
EL BATXILLERAT I LES NOVES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Administracions de Centre (sense secretaries ni punts d’informació)
Les Franqueses, setembre 2007
CRAI: definició i estructura
Guia UB per l’elaboració de la memòria
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Àrea d’Atenció a les Persones
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
MATERIAL MULTIMEDIA PARA LA AUTOEVALUACIÓN DE ASIGNATURAS DEL GRADO EN QUÍMICA  Jorge Verdú, Rosa Herráez, Yolanda Moliner, Carmen Molins, María Llobat,
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Estàs pensant en marxar d’intercanvi?
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica pacademica@rectorat.ub.es 16 de Juliol de 2004

Per què adaptar-se a l’EEES? Contribuir a l’Europa del coneixement Millora continua de la qualitat de la docència L’Espai Europeu d’Educació Superior com una gran oportunitat L’adaptació de la UB a l’EEES és una prioritat en la política de l’actual equip de govern

Accions UB 2000-2004 1. Informació 2. Proves pilot UB 3. Instruments 5. Proves pilot DURSI 6. Altres accions

1. Informació Jornades nacionals Jornades internes Reunió EEES (02/2000) Reunió VRs acadèmics (10/2001) Reunió VRs alumnes (11/2001) Reunió VRs acadèmics, alumnes y RRII (6/2002) Reunions Degans Facultats i Directors d’Escola: Econòmiques i Empresarials, Turisme, Farmàcia, Dret, Filologia,... Reunió ANECA de Ciències de la Salut Jornades internes Facultats, Escoles i Titulacions

2. Proves pilot UB (I) Per què proves pilot? Nou paradigma ensenyament – aprenentatge Nova concepció del crèdit centrat en l’aprenentatge de l’alumne Canvis en el paper docent del professor Oportunitat per a millorar la docència Oportunitat per a la reflexió individual i col·lectiva sobre la pràctica docent: objectius, continguts, competències, metodologia, innovació, recursos docents, sistemes d’avaluació, ...

2. Proves pilot UB (II) Activitats docents del professorat La classe La tutoria La potenciació del treball individual i del treball cooperatiu de l’estudiant Les pràctiques i el practicum L’elaboració de materials d’autoaprenentatge L’avaluació dels aprenentatges etc.

2. Proves pilot UB (III) Experiències relacionades: Pla de Millora i Innovació Docent (PMID-UB): Projectes d’Innovació Docent (PID-UB) 2001-04 593 projectes 972 professors Convocatòria 2004 (130.000 €) Grups d’Innovació Docent (GID-UB) 2001-03: 16 GID d’excel·lència i 36 GID reconeguts 2003-05: 30 GID consolidats i 32 GID 5 Unitats de Suport a la Docència 5 tècnics i 35 becaris per curs Han donat suport a 344 projectes el curs 2002-03

2. Proves pilot UB (IV) Experiències relacionades: Participació en convocatòries del DURSI MQD - 2003 (Millora de la Qualitat Docent a les Universitats Catalanes): 28 projectes (232.940 €) MQD – 2004: 16 projectes

2. Proves pilot UB (V) Titulacions pilot: Belles Arts Biologia Ciència i Tecnologia dels Aliments Comunicació Audiovisual Documentació Educació Social Enginyeria Electrònica Estadística Farmàcia Gestió i Administració Pública Mestre en Llengua Estrangera Psicologia Turisme (CETT)

2. Proves pilot UB (VI) Situació actual titulacions pilot: Jornades informatives Cursos de formació del professorat Adaptació d’assignatures dels plans d’estudis actuals a crèdits ECTS Enquestes sobre dedicació dels alumnes

3. Instruments (I) Model de Pla Docent ECTS de la UB Aplicació informàtica Manual de suport al professorat Pla de formació del professorat

3. Instruments (II) Model de Pla Docent en ECTS de la UB Fruit del consens Aprovat per Comissió Acadèmica de Consell de Govern (2003) Flexible i adaptable a totes les titulacions Finalitat: recollir, gestionar i proporcionar informació Tècnica i organitzativa Docent

3. Instruments (III) I. Model de Pla Docent en ECTS de la UB: a. Informació tècnica i organitzativa: - Guia de l’estudiant en format electrònic - Web de la titulació - Planificació d’espais docents - Planificació de recursos docents humans i materials - Etc.

3. Instruments (IV) I. Model de Pla Docent en ECTS de la UB: b. Informació docent de l’assignatura: - Dades que la identifiquen - Objectius - Temari - Tipus d’activitats - Distribució de crèdits i hores - Metodologia docent i avaluació - Assignatures i coneixements previs recomenats - Fonts d’informació

3. Instruments (IV) II. Aplicació informàtica: - A disposició de totes les titulacions de la UB Prioritat als estudis pilot - Integració en el sistema informàtic de la UB per a la gestió de la informació i recursos

Nova estructura del pla docent de la UB 3. Instruments (IV) III. Manual de suport al professorat (ICE) Nova estructura del pla docent de la UB (Artur Parcerisa) - Document de suport al professorat en el procés d’elaboració del pla docent en crèdits ECTS - Doble ús del document: informació bàsica i informació complementària - IMPORTANT: no pretén ser un documento per a experts en pedagogia o especialistes de l’àmbit educatiu

4. Pla de formació del professorat (ICE-UB) Programa de formació per a l’EEES Programa de formació per a el Professorat Novell Programa de Formació en Política Acadèmica Programa de formació permanent Programa de formació i atenció al Professorat Tutor Fòrum de docència universitària www.ub.edu/ice/universitat

4. Pla de formació del professorat (ICE-UB) Programa de formació per a l’EEES 1. Tallers de formació 2. Seminaris per a la formació de formadors 3. Jornades de debat 4. Publicacions

4. Pla de formació del professorat (ICE-UB) Publicacions: Cap a un canvi en la cultura docent. El procés de convergència europea i la renovació pedagògica a la universita del segle XXI , Miquel Martínez Pla Docent. Planificar les assignatures en el marc de l’Espai Europeu d’Educació Superior, Artur Parcerisa Crèdit europeu i activitats de l’esforç de l’alumne. Aplicació a una assignatura específica, Jaume Arnau i Roser Bono El Portafolis. Tècnica d’avaluació alternativa, Francesc Martínez

4. Pla de formació del professorat (ICE-UB) Publicacions: Ser professor. Paraules sobre la docència universitària, B. Gros i T. Romañà Manual de tutoria universitaria. Recursos per a l’acció, coordinat per S. Rodríguez

5. Pla pilot de adaptació a l’EEES del DURSI Participació UB: Biblioteconomia i documentació Estadística Gestió i administració pública Mestre en llengua estrangera Turisme Implantació metodologia ECTS a l’actual pla d’estudis curs a curs Avaluació i acreditació AQU

5. Pla piloto d’adaptació al EEES del DURSI Participació UB: Alumnes implicats 2004-05: 700 (1er curs) Programa de formació específic i intensiu per a tot el professorat implicat Suport intensiu als centres implicats: becaris, suport informàtic aplicació, ..... Reconeixement com a Projectes d’Innovació Docent i Grups d’Innovació Docent del PMID-UB

5. Pla piloto d’adaptació al EEES del DURSI Participació UB: Màster Europeu en Història i cultura alimentaries Màster presentat a la convocatòria Erasmus Mundus 2004-05 de 90 crèdits ECTS i impartit conjuntament amb les universitats de Tours, Bolonia i Zaragoza

6. Participació convocatòries ANECA 1era Convocatòria: Biblioteconomia i Documentació Educació Física Farmàcia Geografia i Ordenació del territori Geologia Història Magisteri Matemàtiques Química Turisme

6. Participació convocatòries ANECA 2ona Convocatòria Belles Arts Biologia Ciència de l’activitat física i de l’esport CTA i NHD Ciència i Tecnologia Ambiental Ciències de la Comunicació Dret Economia i Empresa Estadística Infermeria Medicina Odontologia Podologia Psicologia Relacions Laborals i Ciències del Treball Treball Social

6. Participació convocatòries AQU Programa Disseny Enginyeria química Medicina Psicologia Erasmus Mundus 2004-05 Acció 1-2: 4 projectes Acció 4: 2 projectes

Reconeixement del professorat a la UB Model d’Avaluació de l’activitat docent Projectes d’innovació docent Grups d‘innovació docent POA

Responsabilitats UB Vicerectorado de Política Acadèmica Assessor del Rector per a la Convergència Europea (Dr. Gaspar Rosselló) Delegat del Rector per a la Convergència Europea (Dr. Josep Sànchez) ICE (Dr. Miquel Martínez) Web Espai Europeu (Dr. Felipe Izquierdo) Responsable tècnic (Sr. A.Forès i Sra. P. Blàzquez) Coordinadors de centre d’EEES