QÜESTIÓ NÚM. 16 Joan Francesc Mira ha reflexionat en els seus assajos sobre la nostra realitat contemporània. Explica-ho.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Enric Valor. ( Castalla 1911-València 2000) ► Enric Valor és un dels nostres escriptors i rondallistes més importants. Enric Valor és un dels nostres.
Advertisements

Antologia de Poesia Catalana.
INSTITUCIONS COMUNITAT VALENCIANA
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
"No pot escollir príncep qui vessa sang“ (La pell del Brau 1960)
segle d’or de la nostra literatura
El Comentari de text històric
Estellés i la seua època com a tema teatral
El Barroc L’artifici de la desil·lusió.
El Realisme. Narcís Oller i Àngel Guimerà
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
J de O V A E Q D U R I M N.
LA PRIMERA GUERRA MUNDIAL
Joan Puig i Ferreter.
TEMA 13.- DESCOLONITZACIÓ I TERCER MÓN.
I transforma un llibre en un nou lector
L' ASSAIG DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ –Tema III 1 1
PETITS REPORTERS Títol.
Treball de síntesi EL VALOR DE LA PAU.
Projecte Pandora i Fem Tec! Grup de joves de Vilafranca del Penedès
RENAIXENÇA ROMANTICISME Moviment cultural de redreçament i recobrament
CALES DE L’ESCALA.
QÜESTIÓ NÚM. 14 Explica l’obra teatral de Josep Maria Benet i Jornet i la seua relació amb el món audiovisual.
LLENGUATGE I SIMBOLISME
La carta formal.
COMENTARI DE GRÀFICS.
MIQUEL MARTÍ I POL RODA DE TER ( ) FAMÍLIA TREBALLADORA.
L’AMIC RETROBAT MARC RIUS CASAN.
BERNAT METGE.
Valora la repercussió de l’assaig de Joan Fuster en el context de l’època QÜESTIÓ NÚM. 15.
#simposilecturaVLC Com entenem el Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura (PVFLL): actors, tipus i formats de lectura, objectius i accions Gemma.
Descobrint un tresor amagat
L' ANTIC EGIPTE.
L´assaig de postguerra
Projecte interdisciplinari:
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Història i Cultura de les Religions
Entrevista a Enric Larreula
DIADA DE LA PAU A SJO.
Universitat de Barcelona Dpt. de Teoria i Història de l’Educació
MUSICA TRADICIONAL VALENCIANA MÚSICA TRADICIONAL VALENCIANA
Llorenç Villalonga.
Gèneres Musicals.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
La narrativa de postguerra
LA VIDA DE LES PERSONES.

CULTURA I SOCIETAT.
LA NARRATIVA DE LA POSTGUERRA
El llatí i les llengües indoeuropees
Júlia Mir Domènech i Claudia Esther Zuniga
Què és el SAL?. Vint-i-cinc anys del Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
La narrativa de la postguerra
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
FET PER : FRANCESC TUDELA DOMENECH
Comèdia romana Plaute i Terenci.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Aula Oberta IES Arnau Cadell
Temps de Quaresma.
UNITAT 8. APORTACIONS DE VICENT ANDRÉS ESTELLÉS AL GÈNERE POÈTIC
Guillermo López García Universitat de València
Mercè Rodoreda ( ).
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
Homo habilis Origen comú amb Australopithecus Només viu a l’Àfrica
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

QÜESTIÓ NÚM. 16 Joan Francesc Mira ha reflexionat en els seus assajos sobre la nostra realitat contemporània. Explica-ho.

JOAN FRANCESC MIRA (València 1939/ - ) VIDA Joan Francesc Mira és un dels intel·lectuals valencians -viu- més importants del nostre àmbit cultural. Un humanista que estudià llegües i cultura clàssica (a Roma i a la UV). Ha publicat estudis antropològics i d’etnologia a (París, USA i a casa). OBRA En la seua obra, sobretot com a articulista i assagista fa una reflexió sobre la societat contemporània i els seus problemes com a col·lectiu. Manté una intensa activitat Intel·lectual: - Compromís cívic i social amb la societat valenciana. - Reflexió sobre la nostra identitat com a poble.

Traductor de La divina Comèdia de Dante i Els Evangelis És autor d´una obra prolífica: traduccions, novel·les, assajos, articles a El País, l’Avui o la revista El Temps. Traductor de La divina Comèdia de Dante i Els Evangelis Autor de novel·les com: Els cucs de seda, Borja Papa, Purgatori, El tramvia groc, etc. - Redactor d’assajos sobre: antropologia, sociologia i etnologia Temes: · El nacionalisme · La relació en la cultura i el poder o la creació · L’evolució de les identitats i dels símbols que la conformen · La importància de les llengües per tal de crear «consciència col·lectiva» Obres: · Crítica de la nació pura, aproximació al concepte de nació des de l'òptica de l'antropologia. · Sobre la nació dels valencians, que tracta de l'evolució del nacionalisme valencià en els darrers trenta anys.

Redactor d’articles periodístics que estan recollits en llibres com: Punt de Mira · Tracta temes que preocupen la societat (conflictes polítics, etc). · Escriu textos accessibles i suggeridors que arriben i per això agraden tant · Sol partir d’un fet de la vida quotidiana per reflexionar sobre la vida de les persones, la societat i els canviaments que s’hi produeixen, o no. CONCLUSIÓ J.F. Mira és un autor molt reconegut i premiat, d’una obra literària important. En la seua obra assagística i periodística ha reflexionat i reflexiona sobre la societat en general i sobre el nostre cas en particular.