Escola Montserrat Sant Just Desvern

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
T La infermera a pediatria CASAP Can Bou. Xerrades Programa Formació pares i mares Lactància materna SiE Espai Nadó Vacunacions escolars Benvinguda Nounat.
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
EURO-MANIA EN CATALÀ 29 de novembre de 2011
Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
I transforma un llibre en un nou lector
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
I ARA, QUÈ PUC FER?.
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
EUROMANIA A L’ESTEVE Generalitat de Catalunya
Reunió de pares i mares d’alumnes de segon de Batxillerat
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
DIADA DE La pau i la no violència.
Descobrint un tresor amagat
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
ENS TROBEM DE NOU.
Pràctica 2.2: Cerca en bases de dades bibliogràfiques per a la investigació en treball social Objectius: Donar a conèixer els recursos bibliogràfics que.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ELS CONFLICTES ACTUALS Jordi Indiano
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
Joan XXIII és una escola associada a la UNESCO
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Interacció escola - entorn.
ENFOCAMENT PLURILINGÜE ANGLÈS I FRANCÈS. ENFOCAMENT PLURILINGÜE ANGLÈS I FRANCÈS.
IES CAN PUIG CURS
Continuació: el temps II
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El currículum a l’educació primària
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Sant Feliu de Llobregat
Assessorament de la Formació en Competències
Convivència i Mediació Escolar
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
No hi ha raó sense emoció
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Escola Montserrat Sant Just Desvern euromaniA Escola Montserrat Sant Just Desvern

Breu història de l’escola L’escola Montserrat és una escola d’una línea. Es troba al municipi de Sant Just Desvern (Baix Llobregat). El curs 2009-2010 iniciem el PELE, concretament la modalitat D: Introducció del Francès com a 2ª llengua estrangera al Cicle Superior. Escola Montserrat (Sant Just Desvern)

El curs 2009-2010 comencem el Projecte Euromania com a Escola pilot. S’inicia al cicle superior: - 5è: 25 alumnes - 6è: 26 alumnes Des de l’àrea de francès i en llengua francesa. Dedicant 1 sessió quinzenal al Projecte. Escola Montserrat (Sant Just Desvern)

Plantejament inicial Presentació del Projecte al Claustre, Consell Escolar, famílies i sobretot als alumnes. * model de carta Coordinació amb les tutores: - Seleccionar els mòduls a treballar atenent les característiques del grup, les àrees que es treballen (matemàtiques, llengua, història, ciència i tecnologia) i els coneixements dels alumnes. Escola Montserrat (Sant Just Desvern)

- Temporalitzar els mòduls per trimestres - Temporalitzar els mòduls per trimestres. - Distribuir les activitats de cada mòdul en sessions. - Organitzar els agrupaments d’alumnes per a cada activitat (gran grup, petit grup, per parelles, individualment). - Optimitzar els recursos a utilitzar per a cada activitat (PDI, ordinadors, TIC, TAC) Escola Montserrat (Sant Just Desvern)

Iniciem el Projecte Avaluació inicial : ens permetrà situar als nostres alumnes dintre del Projecte. Buidatge de l’Avaluació inicial : ens permetrà conèixer el bagatge lingüístic de l’alumnat. Presentem el material Euromania (els 20 mòduls) als nens i nenes. Comencem a treballar amb el primer mòdul. Escola Montserrat (Sant Just Desvern)

Exemple pràctic In Varitate Concordia - Mòdul 18 Escola Montserrat (Sant Just Desvern)

Logotip d’Euromania Escola Montserrat (Sant Just Desvern)

Per finalitzar... En acabar el curs escolar cal: . Realitzar una avaluació final als nostres alumnes. . Fer una reflexió grupal i global del Projecte. . Auto reflexionar sobre la nostra pràctica. Escola Montserrat (Sant Just Desvern)

Moltes gràcies!!! Merci Beaucoup!!! Escola Montserrat (Sant Just Desvern)

Crear les primeres competències d’intercomprensió i de plurilingüisme. Benvolguts pares i mares, Els vostres fills i filles comencen aquest curs el Projecte Euromania que s’impartirà des de l’àrea de Francès. El programa Euromania és un Projecte europeu Sòcrates Lingua, concebut i dirigit per La Universitat Francesa de Tolosa. La idea d’Euromania és donar mètodes i suports perquè infants, en un context escolar, adquireixin competències plurilingüístiques: Crear les primeres competències d’intercomprensió i de plurilingüisme. Aprendre les llengües mitjançant continguts vinculats a diferents àrees. El programa Euromania es treballa a través d’uns petits llibres que afavoreixen l’aprenentatge de la Llengua Francesa en relació amb les altres Llengües Romàniques. Es centra en l’aprenentatge de les àrees amb intercomprensió de les llengües romàniques. (Espanyol, Català, Occità, Francès, Portuguès, Italià i Romanès). Les llengües romàniques són parlades per més del 40% de la població de la Unió Europea, constitueixen conjuntament la primera « llengua mundial ». Desitgem que us impliqueu amb els vostres fills i filles en aquest Projecte tan interessant i poder gaudir-ne tots plegats. Noemí Ramos Mestra de Francès