PFC Bases de dades relacionals. Alumne: Xavier Batlle Ferrer

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Advertisements

Sistema de gestió APPCC
Gestió d’Incidències Post Venda de Productes Electrodomèstics
MOBILITAT D’ESTUDIANTS ERASMUS
Projecte Fi de Carrera Disseny i desenvolupament d’un esquema criptogràfic per gestionar de forma segura els historials mèdics dels pacients a través d’una.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Treball Fi de Carrera – J2EE
No te la juguis: posa’t el cinturó !
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
Toca fusta FENT DECORATS
Planificació financera
Mòdul d’Admissió i vacants
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
ESecretaria CB Montpedrós
Presentació de la base de dades
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TFC – JEE SUPORT I SEGUIMENT TFC ANNAPURNA
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Sistema de votació ciutadana a nivell Europeu a través d’Internet
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
TFC - Antoni Romanos Arasa
PubMed i el gestor de revistes del CRAI de la UB (servei SFX)
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Juan Antonio Elena Castiñeira Grau d’Enginyeria Informàtica  
SISTEMA GESTOR D’EMPRESA D’EXCAVACIONS
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
Itineraris curriculars simultanis Bellaterra, 20 de novembre 2015
Títol: Una proposta d'utilització de la plataforma educativa Moodle en circuits i dispositiu electrònics Autor(s): Raúl Fernández-García, Ignacio Gil Centre,
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
Aplicació de gestió d’una perruqueria
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Votacions europees per Internet
Projecte eTaller Disseny i implementació d’una aplicació de gestió web JEE per a petits tallers de reparació d’automòbils © Jaume López Diaz – Treball.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Jonathan Ceballos Rodriguez ( ) Zenón Perisé Alía ( )
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Projecte final de carrera Què és?
TECNOLOGIA.
Projecte Gestió de precintes de vehicles
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Organització i creixement
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Projecte: Videojocs.cat
Màster d’Aplicacions Multimèdia
TFC -Accessibilitat Web
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Grabeplast sales management
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Disseny i implementació d’una base de dades relacional per a un concessionari de vehicles PFC Bases de dades relacionals. Alumne: Xavier Batlle Ferrer Enginyeria Informàtica Consultor: Juan Martínez Bolaños 14 de gener de 2013

Índex 1.-Objectius 2.-Presentació 3.-Tecnologies utilitzades 4.-Planificació 5.-Diagrama de Gannt 6.-Casos d’ús 7.-Flux de dades 8.-Requeriments funcionals de la BD operacional 9.-Disseny E/R del model de negoci 10.-Requeriments funcionals del DW 11.-Disseny E/R del model estadístic 12.-Programació 13.-Proves (Testing) 14.-Conclusions sobre el PFC 15.-graïments

Objectius Índex Objectius: Aquest projecte final de la carrera de la Enginyeria Informàtica intentarà ser un treball on s’aglutinin una gran part dels coneixements adquirits al llarg dels anys, bàsicament en el disseny i implementació d’una base de dades en un entorn relacional. També es dissenyarà un magatzem de dades. Per aconseguir aquests objectius, serà d’una gran importància haver assimilat correctament algunes de les assignatures cursades al llarg de la carrera, com per exemple: Bases de Dades I i II, Sistemes de Gestió de Bases de Dades, Mineria de dades, Magatzems de Dades, etc. Per a la planificació i documentació del projecte, utilitzarem la metodologia i habilitats apresos a l’assignatura de Metodologia i Gestió de Projectes Informàtics. Tot això ens porta a la conclusió de que la nota final d’aquest projecte, serà la que determini fins a quin punt s’han assolit els objectius fixats inicialment.

Presentació del PFC Índex Presentació: En treball consisteix en l’anàlisi i disseny d’una base de dades per un gran concessionari de vehicles de primera i segona mà. La primera tasca ha estat la de realitzar un anàlisi per a detectar quins seran el requeriments del nou sistema, per posteriorment passar a la implementació en la base de dades Oracle. Tota la gestió i accés a les dades, haurà de realitzar-se a través de procediments emmagatzemats, per tant no es podrà gestionar la BBDD directament amb instruccions SQL. A més de dissenyar la Base de Dades operacional, on es desaran totes les dades que permetran la gestió del concessionari, s’ha creat un magatzem de dades (Data Warehouse) per tal de poder donar resposta a una sèrie de qüestions que permetran a la direcció de l’empresa ajudar en la presa de decisions. Per tal de facilitar tant la depuració com de fer un seguiment de les operacions realitzades a la Base de Dades, s’ha creat una taula de log, on s’emmagatzemaran totes les crides als procediments que es realitzin, així com els paràmetres passats i el seu resultat. El traspàs de dades de la BBDD operacional al Data Warehouse, es realitzarà a través d’un procediment emmagatzemat.

Oracle Database 10g Express Edition Oracle SQL Developer 2.1 Tecnologies utilitzades Índex Oracle Database 10g Express Edition Oracle SQL Developer 2.1 Microsoft Office 2010 Toad 11.5 for Oracle Sybase Power Dessigner 16 Microsoft Project 2003 Microsoft Power Point 2003 Magic Draw UML 16.0

Planificació Índex Planificació: Tasques: En aquest projecte s’ha donat molta importància a la planificació, i per això, s’han realitzar les següents tasques: Tasques: Estudi de les tasques a realitzar Enumeració d’aquestes tasques Assignació del rol de desenvolupador que haurà de desenvolupar cada una de les tasques: RP – Responsable del projecte P – Programador TP – Tècnic de proves Planificació inicial mitjançant un diagrama de Gantt Seguiment setmanal de la planificació realitzant les següents tasques: Estat actual del projecte Estudi i anàlisi de les diferències entre les tasques realitzades i les tasques programades. Anàlisi previ Planificació Disseny Programació Proves

Diagrama de Gannt Índex Planificació setmanal de les tasques

Casos d’ús Índex Amb l’estudi l’enunciat del PFC s’han analitzat quines eren les necessitats de l’empresa, i a partir d’aquí, s’ha realitzat un diagrama de casos d’ús per establir quines són les accions que s’hauran d’implementar i que realitzarà cada actor. Usuari i encarregat Directiu

Base de Dades Operacional Flux de dades Índex Les dades de gestió dels concessionaris es desen a la base de dades operacional, i mensualment, a través d’un procés ETC es traspassen les dades acumulades al magatzem de dades per a poder treure el llistats estadístics. Procediment ETL DADES PRECALCULADES Data WareHouse Base de Dades Operacional

Requeriments funcionals de la BD operacional Índex Base de dades Operacional A partir de l’enunciat i de l’experiència en la gestió d’alguns tallers d’automoció, decideixo que la base de dades dissenyada pel concessionari, ha de donar resposta a les següents necessitats: Gestió de tallers i botigues Gestió de mecànics i venedors Gestió dels clients associats a cada taller Gestió dels materials utilitzats i control del seu estoc. Gestió dels proveïdors subministradors dels materials Gestió dels vehicles nous, usats i en reparació i dels extres de que disposa Gestió de les compres realitzades als proveïdors Gestió de les reparacions i revisions realitzades als vehicles Gestió de les vendes de vehicles de cada botiga Llistats de cotxes nous a vendre per província Llistat de vehicles que han de han de passar la revisió en un mes determinat Llistat d’estoc dels productes de cada taller

Disseny E/R del model de negoci Índex Les entitats obtingudes, es relacionen de la següent forma

Requeriments funcionals del DW Índex Data Warehouse Els llistats estadístics que es generaran a partir del Data Warehouse són: Vendes per representant i mes/trimestre Vendes en euros per botiga i any Vehicles venuts per mes/botiga Vehicles venuts per marca/botiga/any Províncies amb major nombre de vendes de vehicles nous Nombre de reparacions per botiga, marca, any Temps mitjà de reparació d’un vehicle per taller Hores treballades per operari mes i trimestre Nombre de revisions per marca i mes

Disseny E/R del model estadístic Índex L’anàlisi de les estadístiques que s’han d’obtenir a partir del model estadístic, s’obtenen els següent model d’entitat-relació que permetran un anàlisi estadístic de les dades

Programació Índex Procediments: Tots els accessos a la BBDD s’han de realitzar a través de procediments i funcions emmagatzemats que s’han programat en PL/SQL. També s’han programat una sèrie de triggers que permeten portar l’estoc dels materials per botiga i actualitzar la data de l´’ultima revisió a partir de l’entrada de les revisions/reparacions. També hi ha una sèrie de triggers i seqüències que permeten crear una clau autonumèrica única. Característiques: Permeten gestionar les altes, baixes, consultes i modificacions de les bases de dades mestres. Les baixes de les taules mestres són lògiques, es a dir es realitza guardant la data de baixa enlloc d’esborrar físicament el registre Els procediments que han de retornar un conjunt de registres, el retornen en una variables de tipus CURSOR. Totes les crides a aquests procediments, queden registrats en la taula Log. Això ens permet fer un seguiment de les crides realitzades, i també ens pot ajudar en els processos de depuració.

Proves (Testing) Índex L’última part del projecte ha consistit en provar el correcte funcionament de tot el sistema dissenyat. Per aconseguir aquest objectiu, s’han realitzat les següents tasques de testing en dues fases diferents: Fase 1: Una càrrega inicial de un nombre considerable de dades per a obtenir una base de proves. Crear un script amb crides a tots els procediments de gestió de les taules, utilitzant tant paràmetres correctes com incorrectes i documentar els resultats obtinguts Fase 2: Execució del procediment ETL que permet traspassar les dades de la base de dades operacional a la BD estadística. Crear un script per a llistar les dades que es poden obtenir a través dels procediments emmagatzemats i documentar els resultats

Conclusions sobre el PFC Índex Conclusions Des de els inicis tenia clar que una planificació acurada i el seguiment de la mateixa eren imprescindibles per a poder finalitzar aquest projecte amb èxit. Afortunadament, he aconseguit seguir la programació marcada en un principi quasi bé en tot moment, solament he tingut una mica de desviació al final de la PAC3 i a l’inici del període de l’entrega final, però en cap moment no ha perillat l’objectiu principal que ha estat concloure el projecte satisfactòriament. A més, les especificacions inicials del projecte s’han aconseguit sense haver-les de modificar al llarg de tot el projecte. Suposo que això ha estat gràcies al profund anàlisi inicial realitzat. Cal reconèixer que, al llarg del desenvolupament, s’han presentat alguns entrebancs produïts pel desconeixement que tenia inicialment d’alguna de les tecnologies i eines utilitzades. Per altre part, també he anat una mica perdut a les entregues de les PACs, i no sempre he aconseguit presentar tota la documentació que esperava el consultor, més per desconeixement que per manca de temps o d’habilitat per produir-los. Com a conclusió final, crec que el més important, ha estat aconseguir un gran seguretat per tal de poder afrontar de manera satisfactòria un projecte real i de dimensions considerables.

Agraïments Índex Gràcies per la vostra atenció. Amb aquest treball, espero posar fi al llarg camí iniciat a l’any 2005 amb la primera matrícula a ETIG. Voldria aprofitar i agrair a tots els consultors de la UOC que m’han ajudat a adquirir els coneixements necessaris durant tots aquest anys.