Finestreta única empresarial: Llei de Simplificació administrativa ( part 1) Barcelona 17 i 18 d’octubre 2016 Aurora Baena.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Normativa autonòmica Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. Avantprojecte de Reglament Annex I. Avantprojecte.
Sabadell, 4 de novembre de 2014
Llei de simplificació de l’activitat administrativa
Oficina Tècnica de la Transparència i LOPD Diputació de Lleida
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
i compra pública ambientalment correcta
Projecte:SIRE (Sistema Integrat Recepta Electrònica)
Xarxa Productes de la terra
Informació i sensibilització
i el que no es pot avaluar
Radiocomunicacions d’Emergències i Seguretat de Catalunya
Diputació de Barcelona
HABITATGES BUITS.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Curs Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions Barcelona 25, 27 de juny i 2 de juliol 2013 Aurora Baena Ruiz.
Plans d’autoprotecció i ACTIVITATS ESPORTIVES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Pla de prevenció i de lluita contra el frau fiscal
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
L’eina de tramitació electrònica pels ens locals
La teva contribució 1.
El Pla d’autropotecció
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
XARXA D’HORTS SOCIALS programa
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Visió estratègica de la UPC
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Informació i sensibilització
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Nou reglament del Programa RENOVA
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
Badalona, 1 de desembre de 2005
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Serveis de Consultoria
Pla Integral de Salut Mental
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
El departament de Recursos Humans
Pla de prevenció i de lluita contra el frau fiscal
Transcripción de la presentación:

Finestreta única empresarial: Llei de Simplificació administrativa ( part 1) Barcelona 17 i 18 d’octubre 2016 Aurora Baena

Llei 16/2015, de simplificació de l’activitat administrativa de l’administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica. Finestreta Única Empresarial (FUE): Concepte. FUE: Model col·laboratiu de prestació de serveis i el model de solució de l’Administració Oberta de Catalunya pel mon local.  Què han de fer els Ajuntaments per ser FUE?. Eines FUE a disposició del món local.

Llei 16/2015, de simplificació de l’activitat administrativa de l’administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica.

ANTECEDENTS A LA LLEI 16/2015, DE SIMPLIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT ADMINISTRATIVA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT I DELS GOVERNS LOCALS DE CATALUNYA I D’IMPULS DE L’ACTIVITAT ECONÒMICA

ANTECEDENTS A LA LLEI 16/2015, DE SIMPLIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT ADMINISTRATIVA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT I DELS GOVERNS LOCALS DE CATALUNYA I D’IMPULS DE L’ACTIVITAT ECONÒMICA

ANTECEDENTS A LA LLEI 16/2015, DE SIMPLIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT ADMINISTRATIVA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT I DELS GOVERNS LOCALS DE CATALUNYA I D’IMPULS DE L’ACTIVITAT ECONÒMICA

ANTECEDENTS A LA LLEI 16/2015, DE SIMPLIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT ADMINISTRATIVA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT I DELS GOVERNS LOCALS DE CATALUNYA I D’IMPULS DE L’ACTIVITAT ECONÒMICA

ANTECEDENTS A LA LLEI 16/2015, DE SIMPLIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT ADMINISTRATIVA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT I DELS GOVERNS LOCALS DE CATALUNYA I D’IMPULS DE L’ACTIVITAT ECONÒMICA

ANTECEDENTS A LA LLEI 16/2015, DE SIMPLIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT ADMINISTRATIVA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT I DELS GOVERNS LOCALS DE CATALUNYA I D’IMPULS DE L’ACTIVITAT ECONÒMICA

ANTECEDENTS A LA LLEI 16/2015, DE SIMPLIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT ADMINISTRATIVA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT I DELS GOVERNS LOCALS DE CATALUNYA I D’IMPULS DE L’ACTIVITAT ECONÒMICA

ANTECEDENTS A LA LLEI 16/2015, DE SIMPLIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT ADMINISTRATIVA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT I DELS GOVERNS LOCALS DE CATALUNYA I D’IMPULS DE L’ACTIVITAT ECONÒMICA

ANTECEDENTS A LA LLEI 16/2015, DE SIMPLIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT ADMINISTRATIVA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT I DELS GOVERNS LOCALS DE CATALUNYA I D’IMPULS DE L’ACTIVITAT ECONÒMICA

ANTECEDENTS A LA LLEI 16/2015, DE SIMPLIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT ADMINISTRATIVA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT I DELS GOVERNS LOCALS DE CATALUNYA I D’IMPULS DE L’ACTIVITAT ECONÒMICA

ANTECEDENTS A LA LLEI 16/2015, DE SIMPLIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT ADMINISTRATIVA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT I DELS GOVERNS LOCALS DE CATALUNYA I D’IMPULS DE L’ACTIVITAT ECONÒMICA

Reduir les barreres administratives OBJECTIUS DE LA LLEI 16/2015, DE SIMPLIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT ADMINISTRATIVA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT I DELS GOVERNS LOCALS DE CATALUNYA I D’IMPULS DE L’ACTIVITAT ECONÒMICA Establir els principis i criteris per a facilitar l’activitat econòmica Reduir les barreres administratives Coordinar i millorar les relacions entre les administracions públiques per a fer efectiu el DRET d’accedir d’una forma fàcil a una activitat econòmica

Orientada a l’empresari Característiques Orientada a l’empresari 2. Regula transversalment el marc d’intervenció de les activitats econòmiques 3. Afecta a l’inici o modificació de les activitats amb menys risc, que són les més habituals a Catalunya

1. Orientació a l’empresari Característiques 1. Orientació a l’empresari Impulsa un model de relació de confiança entre les empreses i l’Administració Té en compte les necessitats de les empreses, que demanen una visió global de l’Administració reducció de les barreres administratives

2. Marc d’actuació transversal Característiques 2. Marc d’actuació transversal Estableix uns principis d’actuació generals als quals s’hauran d’adaptar totes les normatives que impacten sobre l’activitat econòmica. Llibertat Mínima intervenció Impuls de mecanismes alternatius Responsabilitat dels empresaris i professionals Estandardització de requisits per a una mateixa activitat Facilitar les relacions entre empreses i administracions públiques

Declaració responsable Característiques 2. Marc d’actuació transversal Estableix que els règims generals d’intervenció administrativa per a les activitats econòmiques són: Declaració responsable -DR- Comunicació prèvia -CP- Si es vol establir una intervenció prèvia: S’ha de justificar l’interès general a protegir i ha de ser proporcional amb el règim d’intervenció. Només es pot exigir l’obtenció d’una ÚNICA Llicència entre les diferents administracions.

2. Marc d’actuació transversal Característiques 2. Marc d’actuació transversal Verificació de compliment de requisits, procediment d’esmenes i sancions: Control proporcionat, no discriminatori, transparent i objectiu Plans anuals d’inspecció i control Designació d’una persona responsable del procediment de verificació Si hi ha defectes, s’inicia un procediment d’esmenes (durada màxima de 2 mesos) que no comporta la suspensió de l’activitat si no hi ha risc. En falsedat o inexactitud de dades i afectació sobre la salut, el medi ambient o la seguretat, sancions de 6.000€ a 20.000€.

2. Marc d’actuació transversal Característiques 2. Marc d’actuació transversal Mecanismes Impuls de mecanismes alternatius a la intervenció administrativa (si hi ha riscos directes sobre la salut o seguretat de les persones, les activitats han d’estar assegurades). Mecanismes d’informació: qualsevol obstacle o incompliment pot ser comunicat per persones, organitzacions, associacions, col·legis professionals o corporacions públiques, a través del Canal Empresa. Mecanismes de col·laboració entre administracions públiques, especialment pels temes d’inspecció, control i sanció, i a través de convenis.

2. Marc d’actuació transversal Característiques 2. Marc d’actuació transversal Modificació de la Llei de règim jurídic i de procediment de les AAPP (26/2010) Cartes de serveis: Les DG les han d’elaborar per a cada servei finalista. Avaluació → cada 2 anys Actualització → cada 5 anys Informes: es regulen com han de ser, terminis, simultaneïtat i continuïtat del procediment. L’emissió → 10 dies Convenis i protocols: publicació al DOGC i al web del Registre de convenis i ser accessibles (transparència) Identificació i autenticació dels ciutadans per accedir a la signatura electrònica no avançada: regula que han de ser solucions interoperables i compatibles; la validesa dels sistemes a la Generalitat; la verificació, etc. Desplegament reglamentari de les lleis → 6 mesos, si no es diu el contrari

Són les majoritàries a Catalunya Característiques 3. Regulació de les activitats de menys risc La Llei incideix en les activitats que es caracteritzen per ser Innòcues o de baix risc sobre la seguretat de les persones i dels béns i sobre el medi ambient Són les majoritàries a Catalunya

hostaleria i restauració Característiques 3. Activitats de menys risc hostaleria i restauració La nova Llei facilitarà l’inici d’activitat en més de 435.000 empreses que suposen el 75% de l’activitat econòmica i que ocupen a més de 1.455.000 persones, 51 % de la població ocupada a Catalunya

3. Activitats de menys risc: Detall Característiques 3. Activitats de menys risc: Detall la Llei

competència municipal A què afecta Aquesta Llei incideix en el tràmits de posada en funcionament i canvis posteriors relacionats amb la ubicació del negoci és a dir, del lloc físic on se situa l’establiment de l’empresa Aquests tràmits són competència municipal

diferents Abans de la llei ... Cada municipi, A què afecta Abans de la llei ... Cada municipi, a través de les seves ordenances estableix règims d’intervenció diferents ... per a regular la mateixa activitat

Després de la llei... que s’aplicaran en tot el territori A què afecta Després de la llei... La Llei vol corregir aquesta situació establint uns règims d’intervenció que s’aplicaran en tot el territori per a un seguit d’activitats i en funció del compliment d’uns paràmetres objectius

En general Què elimina? 1. Elimina la llicència urbanística d’un conjunt d’actuacions de construcció i reforma que no requereixen projecte, canvis d’ús, construcció de murs o tanques, instal·lació de cartells, etc. 2. Modifica els annexos de la LPCA en reduir activitats afectades per la llei ambiental: les bugaderies industrials fins a 750 m2 i les no industrials de qualsevol superfície, centres de diagnosi per la imatge, etc. 3. S’eliminaran duplicitats en les demandes d’informació a l’empresa per part de les diverses administracions

En concret: per a les activitats de menys risc Què elimina? En concret: per a les activitats de menys risc Informes de compatibilitat urbanística Autorització per abocament d’aigües sempre que estiguin connectades a un sistema públic de sanejament. Tràmits a realitzar Únic tràmit servirà per a fer: la comunicació de les obres la comunicació prèvia d’inici de l’activitat

Per a les empreses la Llei aporta Què aporta Per a les empreses la Llei aporta Una visió integral de l’activitat econòmica, relacionada amb: normativa d’incendis Aspectes mediambientals de competència municipal abocaments d’aigües i compatibilitat urbanística

Per a les empreses la Llei aporta Què aporta Per a les empreses la Llei aporta Estandardització els tràmits per obrir un establiment seran iguals a tots els municipis de Catalunya Transparència podran saber per endavant quins requisits i tràmits se’ls aplica

Mínima intervenció possible Què aporta Per a les empreses la Llei aporta Mínima intervenció possible (comunicació prèvia o declaració responsable) que suposen: menys costos administratius per a les empreses són de finalització immediata: no cal esperar resposta de l’Administració l’empresa pot iniciar la seva activitat en el mateix moment que la comunica Mínima intervenció possible

Comissió per a la facilitació de l’activitat econòmica Instruments La Llei preveu instruments d’impuls a l’activitat econòmica: La Finestreta Única Empresarial El portal electrònic únic per a les empreses (Canal Empresa) Comissió per a la facilitació de l’activitat econòmica

La FUE s’estén a tot el territori Instruments Finestreta Única Empresarial L’espai físic o virtual des d’on fer totes les gestions necessàries per desenvolupar la seva activitat, amb independència de l’Administració responsable. La FUE s’estén a tot el territori

Finestreta Única Empresarial Instruments Finestreta Única Empresarial El procés de simplificació de l’accés a l’activitat econòmica es va iniciar al 2011 amb el Pla de la Finestreta Única Empresarial Per aconseguir que els empresaris tinguin disponible una veritable finestreta única és cabdal aconseguir la implicació del món local La Llei determina l’obligatorietat que tots els ajuntaments s’adhereixin a la FUE en el termini de 6 mesos / 1 any

Instruments Finestreta Única Empresarial: Resultats de la implantació del Pla de la FUE 2011-2014

Finestreta Única Empresarial: Resultats Instruments Finestreta Única Empresarial: Resultats

Finestreta Única Empresarial: Nou Pla 2015-2017 Instruments Finestreta Única Empresarial: Nou Pla 2015-2017 Aprofundir en el canvi de model de la relació entre les empreses i l’Administració Consolidar i incrementar el catàleg de tràmits de la FUE Implantar la FUE al món local Consolidar i promoure el Canal Empresa Donar a conèixer el model de relació entre empreses i administració

tràmits electrònics a través del portal Instruments Portal electrònic per les empreses Juny 2013 a juny 2015 Personalitzacions a “La meva carpeta” 24.151 1.068.500 visites web 5.188.000 pàgines vistes En 2 anys s’han fet 991.652 tràmits electrònics a través del portal

Instruments Canal Empresa canalempresa.gencat.cat és el portal electrònic de la FUE adreçat a les empreses, els professionals i els intermediaris Conté informació dels tràmits i els serveis de les administracions públiques i informació d’interès per a les empreses

Instruments Com s’estructura? A la Part pública trobareu informació dels tràmits i els serveis que les administracions públiques ofereixen a empresaris, professionals i intermediaris. Amb identificació electrònica es pot accedir a la Part privada per empreses intermediaris, una carpeta privada configurable per part dels usuaris 43

Informació a Canal Empresa sobre la FUE local: Pels ajuntaments Instruments

La Cerca guiada de tràmits Imatge: CCFlickr usuari SantiMB Aquesta eina es basa en un motor intel·ligent de cerca. A partir d’una sèrie de preguntes i en funció de cada resposta, retorna l’arbre de tràmits a fer en les diferents administracions (multiadministració) és, per tant, una visió GLOBAL.

Portal electrònic per les empreses: futur Instruments Portal electrònic per les empreses: futur Impulsar la federació de carpetes de l’empresa entre les diferents administracions Incorporar noves funcionalitats: per a les persones intermediàries (B2B, tramitació massiva) Impulsar la Cerca guiada de Tràmits a CE com a eina d’ajut als emprenedors i millorar les funcionalitats per tal de simplificar la cerca Incorporar les dades dels establiments i dels registres per subministrar a les empreses la informació que, sobre elles, es troba en poder de l'Administració

S’ha de desplegar per Decret Instruments Comissió per a la facilitació de l’activitat econòmica Objectiu impulsar les mesures previstes per la Llei i avaluar-ne el compliment Composició Generalitat i administració local Consell assessors format per representants d’organitzacions empresarials, sindicals, cambres de comerç i col·legis professionals S’ha de desplegar per Decret TRANSITÒRIAMENT S’HA SIGNAT el 17.09.15 UN CONVENI MARC DE COL·LABORACIÓ ENTRE LA GENERALITAT (Departament de Governació i RI, Departament d’Empresa i Ocupació) les 4 DIPUTACIONS i les ENTITATS MUNICIPALISTES (ACM i FMC) per a la implantació de la Llei 16/2015 als Ens Locals.

Entrada en vigor de la Llei En general, als 20 dies de la publicació, per tant, els règims d’intervenció de les activitats innòcues o de baix risc són d’aplicació en aquest termini. L’adhesió a la FUE dels ajuntaments i el portal de serveis a les empreses als: 6 mesos → ajuntaments que emprin la solució estàndard i 1 any → ajuntaments amb solucions pròpies Dates límit: 1 any per adaptar les normatives que contradiguin el que preveu la Llei. 6 mesos per aprovar un reglament que identifiqui les dades comunes que afectin l’activitat econòmica.

intervenció administrativa Impacte Quins estalvis potencials es preveuen? complexitat de la intervenció administrativa temps cost Totes aquestes mesures implicaran: una reducció en el nombre de tràmits a realitzar, una major transparència i simplicitat en els procediments, així com un menor temps per poder iniciar l’activitat. Com es transformen aquests beneficis en euros o reducció de temps? Doncs utilitzant la metodologia que proposa l’Oficina de Govern en la seva Guia de Bones Pràctiques per a l’elaboració i la revisió de normativa amb incidència en l’activitat econòmica.

Empreses sobre el total Impacte Quins estalvis potencials es preveuen? Estalvi Llei per grup d’activitat   Cost inicial (€) Cost Llei (€) estalvi (€)/ any Empreses sobre el total Establiments comercials 13.250.352 833.828 12.416.524 21% Serveis personals 2.681.936 190.499 2.491.437 6% Establiments ús administratiu 37.691.465 2.343.691 35.347.774 24% Restauració 6.597.714 787.398 5.810.317 7% Transport 626.075 37.598 588.477 4% Construcció 12.516.977 769.643 11.747.334 13% TOTAL 73.364.520 4.962.656 68.401.863 Font: Elaboració pròpia a partir de dades del DIRCE 2013 i Guia Bones Pràctiques Oficina de Govern

Quins estalvis potencials es preveuen? Impacte Quins estalvis potencials es preveuen?

Finestreta Única Empresarial (FUE): Concepte. FUE: Model col·laboratiu de prestació de serveis i el model de solució de l’Administració Oberta de Catalunya pel mon local. 

Pla de la FUE:Antecedents Aprovat al 2011 per impulsar un canvi de model de relació entre les empreses i l’Administració, que faciliti l’activitat econòmica i es basi en dipositar la confiança en l’empresariat. Durada de 4 anys 2011-2015 Objectius Eliminació, simplificació i racionalització dels procediments per reduir càrregues administratives innecessàries, aplicant règim de comunicació i les declaracions responsables. Implementar la Finestreta Única Empresarial: Com a punt de referència de les persones emprenedores, empresàries i intermediàries en la seva relació amb l’Administració, Incorporant tots els tràmits i serveis que aquestes puguin necessitar per realitzar l’activitat empresarial al llarg de tot el seu cicle de vida Amb independència de l’administració responsable.

Finestreta Única Empresarial (FUE): Concepte Punt de referència de les persones emprenedores, empresàries i intermediàries en la seva relació amb l’Administració Incorporant tots els tràmits i serveis que aquestes puguin necessitar per realitzar l’activitat empresarial al llarg de tot el seu cicle de vida Amb independència de l’administració responsable. En un únic punt Els serveis els presta pel canal que esculli l’empresa, tot i que es prioritzarà l’electrònic. Fomenta la resolució immediata Empra un model col·laboratiu de prestació de serveis, que preveu acords de col·laboració amb les unitats competents dels tràmits Integració de serveis Multiadministració Tramitació unificada Multicanalitat Celeritat i eficiència En xarxa

FUE: Model col·laboratiu de prestació de serveis Model col·laboratiu que comporta signar acords de col·laboració amb: Les unitats competents dels tràmits. Preveurà els tràmits que gestionarà la FUE amb indicació del model de prestació de servei i la seva evolució. Organismes o unitats que vulguin actuar com a FUE, ja siguin de la Generalitat, dels Ajuntaments o d’altres organismes o entitats.

FUE: Col·laboració amb el CAOC Amb el Pla FUE, el Govern de la Generalitat encarrega al Consorci AOC desenvolupar en electrònic els tràmits estàndards afectats per la normativa vigent per a empreses i posar-los a disposició dels ens locals catalans. Per fer efectiu aquest encàrrec el CAOC coordina un grup de treball tècnic, multidisciplinar i interadministratiu ( tècnics locals, tècnics de Medi Ambient, assessoria jurídica de la Diputació de Barcelona) amb un doble objectiu: disposar d'un model jurídico-organitzatiu que emmarqui els treballs i els doti del necessari rigor tècnic i suficient cobertura normativa ordenances tipus de la Diputació de Barcelona definir i aplicar una solució tecnològica per a la tramitació de les activitats al món local en la plataforma e-tram.

Solució FUE per al món local Objectiu: Oferir una solució jurídico-tecnològica que permeti la implantació de la FUE al món local, amb la màxima facilitat i el mínim cost pels ajuntaments, i garantint la coherència i integració amb les solucions tecnològiques del PLA FUE. Avantatges: Solució, pràcticament “claus en mà”, sense costos i compliment de la Directiva de Serveis de Mercat Interior, amb visió jurídica, tecnològica i suport organitzatiu.

Eines FUE a disposició del món local: Canal Empresa: portal electrònic de la FUE Cerca guiada de tràmits: funció informativa E-tram: funció de gestió

Què aporta la FUE al món local? La incorporació dels Ajuntaments a la FUE facilitarà l’activitat econòmica en el seu municipi És l’excusa per conscienciar tota l’organització municipal del CANVI DE PARADIGMA en la tramitació de les activitats econòmiques. Eines orientades als clients a cost zero: Cerca guiada de tràmits Eina de tramitació electrònica Els Ajuntaments poden fer de FUE i oferir serveis electrònics sense cost 25

Us podeu posar en contacte amb la FUE local mitjançant la bústia de Canal Empresa canalempresa@gencat.cat MOLTES GRÀCIES Aurora Baena aurora.baena@gencat.cat