¡Bienvenidos, estudiantes!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Advertisements

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: Abran tus libros a p. 146.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 19 de septiembre.
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Practiquen las conversaciones juntos.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¡Hola, estudiantes asombrosos!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Bienvenidos, estudiantes! Trabajo del timbre: Sit with your speaking partner. Clean your table tops off and practice conversing. LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use the appropriate structures and to show off effective “agreement” recognize new essential vocabulary connected to the 2nd part of this unit use a variety of verbs in context, including “stem-changing” verbs discuss our choices for living a healthy lifestyle We’ll know we’re successful when we can… respond to a wide variety of questions in pure Spanish for our Criterion C and D partner speaking evidence. view and understand the basic “gist” of the plot of a video story using our listening comprehension skills take effective notes on the presentations today, making predictions about new vocabulary, comprehending story lines and conjugating a variety of verbs correctly

La evidencia de criterio C: You will be assessed on how well you can ask logical questions & respond appropriately with details. To really show off your Spanish skills: speak in complete sentences elaborate on your ideas talk about other people’s habits only speak in Spanish use your survival questions if needed

¡La Videohistoria! Communication ATL Read over the vocab & questions. View the story once & record as much as you can. View the story again & record more. Talk to your partner & share responses. Ask and answer the questions in partners.

Es importante para mantener la salud, ¿verdad? el español el inglés Tengo sed. Tengo hambre. ¿Qué bebida prefieres? Estoy de acuerdo. mantener la salud Es importante para mantener la salud, ¿verdad? Yo hago ejercicio… ¿Qué ejercicio haces? ¿Quieres comer algo? No tengo hambre ahora. No puedo comer nada más. 15 Subject tener mantener preferir hacer querer poder yo tú él, ella, Ud. nosotr@s ell@s/Uds.

Yo (no) quiero…porque… 10 Yo (no) quiero…porque… …la pizza de pepperoni y salchicha es ______________________ …los sandwiches de jamón son ________________________ …el refresco de Mountain Dew es________________________ …las frutas tropicales son ____________________________ …los desayunos grandes son __________________________ …el café negro es ____________________________________ …la limonada rosada es _______________________________ …los perritos calientes con cátsup son ___________________ …las ensaladas verdes son _____________________________ …la comida china es __________________________________  Persona A: ¿Estás de acuerdo? (Do you agree?) Persona B: Sí,… OR No, no…estoy de acuerdo. Yo prefiero… buen- (good) mal- (bad) delicios- (delicious) sabros- (tasty) buen-/mal - para la salud (good/bad for your health) limos- (slimy) oloros- (smelly) asqueros- (gross) nutritiv- (nutritious) azucarad- (sugary) amarg- (sour) dulce (sweet) horrible (horrible) saludable (healthy) ¿Cómo se dice… ‘We agree’? ‘They agree’? ‘He agrees’?

¿Qué haces/quieres hacer para mantener la salud? 5 ¿Qué haces/quieres hacer para mantener la salud? Yo hago ejercicio… Yo prefiero… Yo quiero (comer, beber, hacer, usar, practicar, etc.) ¿Estás de acuerdo conmigo?