Gemma Sorni Mari 4rt ESO Professora: Lourdes Estrada

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Quan anàvem a l’estraperlo
Advertisements

MARC AHICART TORT i ORIOL GONZÀLEZ SERRA
SANT DANIEL.
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
J de O V A E Q D U R I M N.
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
Joan Puig i Ferreter.
Alimenta el teu cos.
JESÚS DE NATZARET.
III. Jesús ve a salvar-nos
SANTA ANA ANA BOLUFER BISQUERT.
ESCOLA CÈLIA ARTIGA Donya Cèlia Artiga Novembre 2011.
GANDHI, un exemple a seguir
CLAUDE MONET.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
LA MENTIDA DESCOBERTA.
IN MEMORIAM - 65 YEARS LATER Irena Sendler
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
EL VALOR DE LA FELICITAT
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Guillermo Martí Nomdedeu
La família de les tortugues
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
PERSéFONE I LES ESTACIONS
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Perseu i Andròmeda.
SORTIM A EXPLICAR MITES
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Teseu i el Minotaure Joan Serrano Gual.
Un test per pensar... Materials de
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Què existeix i què no existeix.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
EL TIMBALER DEL BRUC.
JO, AMB LES OBRES,ET MOSTRARÉ LA MEVA FE
ALUMNES DE 4T ESCOLA L’ESTEL
Objectiu Educatiu Trienni
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
XIII a Setmana de la solidaritat
Salvador DALÍ.
El monestir de Pedralbes
EL PRIMER MANAMENT MT, 22,
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
PARÀBOLA DEL PARE QUE PERDONA
Saber Viure és no estar sol.   .
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
LA TEORIA DEL SUPERHOME Friedrich Nietzsche
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
Aquesta és la llegenda de la vella de sant hilari
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Experiència humana i cristiana
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

Gemma Sorni Mari 4rt ESO Professora: Lourdes Estrada   Camí a Auschwitz Edith Stein   Gemma Sorni Mari 4rt ESO Professora: Lourdes Estrada

Característiques de l’època   El 28 de Juny comença la primera Guerra Mundial amb l’assassinat del Arxiduc Francesc Ferran a Sarajevo. Al 1921 es crea el Partit Nacionalista alemany del qual Hitler és nomenat cap principal. Al 1932 el Partit Nacionalista puja al poder. Al 1934 es crea la GESTAPO que era la policia política del III Reich Al 1935 es crea una gran campanya propagandística del nazis. Es creen les lleis de Nürenberg : els ciutadans jueus deixen de ser ciutadans amb drets civils. Al 1937 el Papa Pius XI encíclica contra la ideologia nazi i a favor de la llibertat religiosa. Al 1939 comença la segona Guerra Mundial. S’envaeix Polònia i es creen els guetos jueus. Al 1940 els nazis envaeixen Bèlgica i els Països Baixos.

Resum del llibre   Edith va néixer el dia 12 d’ octubre de 1891 . Es la més petita de 11 germans, dels quals queden 7 Pablo, Elsa, Arnoldo, Federica, Rosa i Ernestina. Va néixer en una família jueva. Els seus pares feien poc que s’havien traslladat des de el seu poble Lubinitz (Polònia) a la ciutat de Berláu. La família va muntar un negoci de fustes. Edith es va quedar orfe de part de pare quan encara no tenia 2 anys. Al passar els anys Edith va destacar per el seu fort caràcter. Ella desitjava anar a l’escola per aprendre, als 6 anys la seva germana Elsa la va aconseguir inscriure a l’escola. A l’escola Edtih destaca per la seva intel·ligència i aconsegueix superar a moltes de les seves companyes més grans. Edith amb la seva germana Elsa

Edith comença la universitat, destaca per la seva intel·ligència Edith comença la universitat, destaca per la seva intel·ligència. Fa un grup d’amics on es fan xerrades de política o temes d’actualitat. Estudia filosofia, història, gramàtica i llatí. També estudia psicologia per trobar les respostes a les seves preguntes sobre la vida, però no es el que ella s’esperava. Edith te molts pretendents però ells deixa molt clar que només vol amistat.      Edith descobreix la fenomenologia, que es un mètode filosòfic del coneixement de la realitat, que li farà entendre millor les coses, les “essències” i la veritat sense judicis previs. Edith de jove

Edith troba la vertadera fe al llegir la biografia de Teresa de Jesús. Edith és batejada el 1 de Gener de 1922 i rep el nom de Edith Teresa de Ediuvigis. Finalment Edith entra en el convent, ingressa el 15 d’Octubre d’aquell mateix any. Edith li comunica a sa mare que sa fet monja ella no ho accepta.   Edith fa el ritual de “casar-se amb Déu “ . I rep el nom de Teresa Benedicta de la Cruz. Ella es molt feliç.    El 14 de Setembre de 1936 mor la mare de Edith. Ella se cent molt trista de no haver estat amb ella els seus últims dies. Però ho accepta. La seva germana Rosa també es fa monja i viu al mateix convent que Edith. Edith convertida en monja

Edith pren la decisió de anar-se del convent per protegir a les altres monges i vol anar-se a Palestina.   No aconsegueix fugir a Palestina amb sa germana però s’en van a Holonda a un altre convent. El 2 d’Agost la Gestapo, s’emporta Edith i sa germana. Van ser traslladades a un camp de concentració. Desprès les van traslladar a elles i a moltes persones de una forma inhumana al camp de concentració de Westerbort, als poc dies va ser traslladada a l’infern a Auschwitz. Després no es va torna a saber res de Edith i sa germana.

FFrases o pensaments del personatge   - “”Debemos ser como el cristal de una ventana: que deja pasar toda la luz, pero a él no se le ve” “ Las mujeres tenemos un a vocación que cumplir podemos hacer lo que nos propongamos si nos preparamos bien” “Busco la justicia i la verdad” -“Si para cada persona una misma cosa puede ser diferente ¿Dónde está la verdad?” -  “La ciencia se dirige al saber. I en el saber poseemos la verdad” -   “La mujer, cada mujer, debe encontrar su propio camino” -   “Me inundó la paz de quien ha llegado a su meta” -  “Para el cristiano no existen personas extrañas. Siempre se trata del “prójimo” que nos necesita, y no importa que sea digno o no de nuestra ayuda. El amor de Cristo no conoce límites” -   “De ahora en adelante, mi único ofició, será amar cada vez más”

Opinió personal sobre el personatge   La meva opinió sobre Edith Stein és la millor que es pot donar a una persona com ella. Era molt intel·ligent des de petita, sempre va saber el que volia. Sempre va defensar les seves idees i pensaments. Sempre respectant els altres. Tothom l’apreciava per la seva forma de ser. No volia destacar entre els altres, volia passar desapercebuda. Sempre pensava en els altres, i estimava molt la seva família i amics. Per això, una de les pitjors experiències que va viure va ser dir-li a la seva mare que era catòlica. Al llarg de la seva vida, va fer tot el possible per complir tot el que pensava. Per a mi, la major injustícia que va viure va ser la seva mort. Una persona així no es mereixia morir d’una forma tan cruel. El seu “títol” de santa se’l mereixia tant com a catòlica com a persona.

Bibliografia   Álvarez Perez, Mª Mercedes, Camino a Auschwitz, ed. Magisterio Casals, Col. Biografía Joven, Barcelona, 2004