El Realisme. Narcís Oller i Àngel Guimerà

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DEPARTAMENT EF JOSEP BARCELÓ ALOMAR
Advertisements

PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Els mapes: Un croquis Primers mapes de navegació o Portolans:
RAMON LLULL.
El Modernisme i Joan Maragall
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
BAUHAUS, una escola d’art
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Recursos Informàtics en Història
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Concurs literari i d’instagram 2018
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Llibre de les bèsties de Ramon Llull
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
PABLO RUIZ PICASSO.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Experimentam amb la ciència
Literatura catalana medieval. Prosa
MIQUEL MARTÍ I POL RODA DE TER ( ) FAMÍLIA TREBALLADORA.
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
BERNAT METGE.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
L' ANTIC EGIPTE.
CICLE SUPERIOR ESCOLA SOLCUNIT
Mohs i l’escala de duresa dels minerals
Projecte interdisciplinari:
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
LA GRALLA P T i D R.
LES CIMERES MEDIAMBIENTALS
Seminari d’Educació Especial
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
Com fer una presentació? Comunicació oral
Exercicis sobre l'Àtom:
LA VIDA DE LES PERSONES.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
Dia Mundial dels Defectes Congènits 3 de Març de 2017
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
L’ de presentació Literatura i comunicació Gemma Gómez.
Treball cooperatiu “Els animals”
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Principi del canvi (immanent)
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
Aula Oberta IES Arnau Cadell
TREBALL REALITZAT PER: ÀLEX CABERO I LAIA ORTEGA
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
NOM DEL PAIS AUTORS DEL PROJECTE.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
TREBALL DE SÍNTESI TAMARIT 2019
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

El Realisme. Narcís Oller i Àngel Guimerà

Heu de fer una investigació sobre el Realisme i els escriptors catalans del segle XIX Narcís Oller i Àngel Guimerà.  Es tracta d’acostar-nos a l'univers d’aquest corrent literari i d'aquests autors investigant la vida, les obres i l'època, navegant per internet cercant informació, fotografies i curiositats.  Us proposam que amb grups de tres o quatre persones treballeu les activitats que trobareu segons avanceu en la vostra recerca a la xarxa. Tota la informació que trobeu en aquesta tasca (imatges, textos,...) l'haureu d'anar redactant per poder construir una presentació que exposareu davant dels vostres companys i companyes de classe. Tasca

Comencem!

1.- Definiu el Realisme, les seves principals característiques i explica el seu context històric. 2.- Relacionau aquest context amb el llibre La febre d’or.

3.- Explicau quins són els principals autors del realisme europeu i algunes de les seves obres mestres.

Narcís Oller 4.- Mirau el primers 5 minuts d’aquest vídeo sobre Oller i responeu: - Aspectes essencials de la seva vida - Obres que s’hi citen

Àngel Guimerà 5.- Mirau aquest vídeo i escriviu els fets més importants de la seva vida

6.- Escriviu les seves principals obres

7.- Llegiu els següents fragments de Terra Baixa i contestau les preguntes A l’Escena VIII, a què es refereix quan contraposa “ací baix” i “allà dalt”? Què representen? Quin conflicte social s’hi veu reflectit? Us pot ajudar clicar aquí.

8.- Llegeiu aquesta auca i revisau el resum de la seva vida i obra.