PROJECTE 1rESO APRENDRE A DESPRENDRE’S

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

L’EMBOLCALL REHUTILITZABLE
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
BAUHAUS, una escola d’art
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
TUTORIAL PER TREBALLAR AMB EL MOODLE
LA TARDOR Cicle Inicial.
I transforma un llibre en un nou lector
Els residus del institut
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
Projecte de P-3 4a Part Curs
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Casal d’estiu 2016 CAMPUS ESPORTIU
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Experimentam amb la ciència
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
FEM LA BOLA PETITA!.
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
“Les classes més sostenibles”
Matemàtiques 3er E.S.O..
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
Presentació BATXILLERAT
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Thinkató Dinàmica.
TECNOLOGIA.
Thinkató Instruccions
INS Pedraforca 1r d’ESO Curs
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
Continuació: el temps II
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Aula Oberta IES Arnau Cadell
PORTFOLI DE TREBALL COOPERATIU de la Maqueta de DNA
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
TREBALL DE SÍNTESI TAMARIT 2019
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS COLORS 2019/2020
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

PROJECTE 1rESO APRENDRE A DESPRENDRE’S 2017-2018

OBJECTIUS generals 1. Reflexionar sobre el NADAL, els seus valors i tot allò que implica a nivell de : Consumisme: Interessos econòmics que el genera. Problemes mediambientals que se’n deriven Desigualtats socials: Comerç just Solidaritat I voluntariat 2. Participar en activitats solidàries relacionades amb la campanya de Nadal, organitzades a la Cerdanya per: Càritas: Recollida de diners Àrea de Joventut de Puigcerdà: Recollida de joguines

QUAN i COM: QUAN: COM: Durant aquests 4 dies els alumnes PROJECTE COM: Durant aquests 4 dies els alumnes fareu 6 tipus d’ACTIVITATS: Activitats de Reflexió (AR) Activitats de Conscienciació (AC) Activitats de Difusió (AD) Activitats Solidàries (AS) Activitats de Creació de productes (ACP) Activitat Final d’exposició (AF) Les activitats de reflexió, conscienciació , difusió, creació de productes i activitat final d’exposició seran iguals o similars per tots els grups. Les activitats solidàries seran diferents segons el grup. A cada aula hi haurà penjat un horari diferent amb totes les activitats distribuïdes en franges d’una o dues hores.

ACTIVITATS:

ACTIVITATS DE REFLEXIÓ Pensarem sobre com es presenta el Nadal, com podem ajudar, de què tracta aquest projecte i valorarem què tenim i de què ens podem desprendre. Les fareu el divendres i són les següents: AR1 És l’activitat que estem fent ara. Es pretén fer la presentació del projecte i explicarem els objectius, calendari, funcionament, activitats i productes finals. AR2 Activitat “Com veiem el Nadal” AR3 Activitat “Com podem ajudar” AR4 Presentació campanyes nadalenques de Càritas i Àrea joventut per part de persones d’aquestes associacions i explicació de com els podem ajudar. AR5 Activitat “Tenir o no tenir”. AR6 Activitat “Fem, fem, fem”

ACTIVITATS DE DIFUSIÓ Ens prepararem per difondre el nostre missatge i el nostre projecte al centre, al poble, a les escoles… i tan lluny com arribem. La fareu el dilluns i consistirà en: AD1 Preparació de tot el material per fer la difusió del projecte i campanya solidària dels propers dies. Tots els grups fareu: Un TRÍPTIC: per fer la difusió a l’ Institut, a les escoles, a les carpes, a les botigues... Un CARTELL, en DINA 3: Per fer la difusió a l’Institut, a les escoles, a les carpes, a les botigues... Una NOTÍCIA: haureu de redactar dues notícies sobre el projecte que esteu duent a terme i sobre les campanyes solidàries en les quals es participa. Cal que per fer aquesta activitat porteu el material i estris necessaris de casa (llapis, retoladors, colors, regle, joc d’escaires....)

ACTIVITATS SOLIDÀRIES Participarem en les campanyes nadalenques solidàries que organitzen Càritas i l’Àrea de Joventut a Puigcerdà. Difondrem el nostre projecte a la resta de companys i companyes del centre, de Puigcerdà, i prepararem regals. Dureu a terme unes activitats solidàries que seran diferents segons els grups. Us vindran indicades a l’horari d’aula. Com que es fan al carrer és MOLT IMPORTANT que aquests dies vingueu ben abrigats. Les fareu entre dimarts i dimecres, segons el grup, i poden ser les següents: AS1 DIFUSIÓ INSTITUT I BOTIGUES i ESCOLES: difusió del projecte solidari de recollida de joguines i Càritas per la resta de cursos de l’institut, per les botigues del poble i per les escoles. AS2 CARPES PEL POBLE: difusió de la campanya i recollida de joguines i càritas en 2 carpes pel poble. AS3 PREPARACIÓ REGALS: tria, classificació i preparació de les joguines recollides.

ACTIVITATS DE CONSCIENCIACIÓ Rebrem una xerrada de Càritas, serem conscients d’allò que tenim, d’on prové, quant ens dura… Les fareu dilluns, dimarts o dimecres, en horaris diferents depenent del grup. Són les següents: AC1 “Comerç just” AC2 “L’obsolescència programada” AC3 “Estàs conscienciat?” AC4 Activitat de CÀRITAS

ACTIVITATS DE CREACIÓ DE PRODUCTES Amb les experiències de tots els dies farem un vídeo i a més crearem un producte artístic. Les fareu entre dilluns, dimarts i dimecres, segons l’horari d’activitats solidàries de cada grup. Seran les següents: ACP1 EXPLICACIÓ del producte artístic: MAR DE PLÀSTIC. Inici del procés creatiu: pluja d’idees i esbossos. ACP2 DISSENY I CREACIÓ del producte artístic. ACP3. MUNTATGE I EXPOSICIÓ al pati del vostre MAR DE PLÀSTIC. ACP4 VÍDEO cronològic, amb imatge estàtica i so, de les activitats realitzades durant tot el projecte. Cal que per aquestes activitats de creació de productes reviseu prèviament quina feina heu de fer cada dia (plantilla de planificació del vídeo) i quins materials necessitareu recollir per poder dur-les a terme (residus plàstics)

ACTIVITAT FINAL D’EXPOSICIÓ Prepararem una explicació de la nostra experiència al llarg del projecte i l’ exposarem davant dels nostres companys i companyes. També serà el moment d’entregar la feina feta i veure tots junts els vídeos que hem editat. La fareu el dimecres (la majoria dels grups les dues últimes hores) i consistirà en: AF1 Acabar de muntar el dossier d’activitats, revisar el vídeo i contestar les preguntes per la presentació de la següent hora. AF2 Entrega final (dossier d’activitats i vídeo), presentació del video i exposició oral de de les conclusions del projecte.

QUÈ AVALUAREM? Al final del projecte s’avaluarà: El SEGUIMENT DIARI (30%): TREBALL DIARI o feina realitzada cada dia (10%) AUTONOMIA durant la realització de les activitats diàries (10%) COOPERACIÓ entre els diferents membres del grup (10%) Els PRODUCTES FINALS (70%): DOSSIER D’ACTIVITATS, amb les activitats realitzades avaluables (30%) VIDEO de la cronologia de les activitats realitzades, amb imatge estàtica i so (30%) PRODUCTE ARTÍSTIC (MAR DE PLÀSTIC) (10%)

IMPORTANT: Abans de començar a fer el projecte és important que tingueu en compte els aspectes següents: Tindreu dos dossiers per cada grup, que haureu de deixar cada dia a la caixa del projecte de la vostra aula (correctament identificat amb el número del grup i el noms dels seus components). No us els podeu endur a casa. Aquests dos dossiers són: DOSSIER DEL PROJECTE, on hi ha la descripció general del projecte, les activitats, els horaris…Aquest dossier pretén ser un material de consulta I és similar a aquesta presentació que esteu veient. DOSSIER D’ACTIVITATS, que heu d’anar completant al llarg del projecte. Aquest dossier és com el vostre quadern de treball i l’haureu d’entregar en forma de dossier (amb una tapa, índex i les activitats fetes) l’últim dia del projecte. Heu de mirar cada dia les activitats del dia següent per si cal que porteu material de casa o heu de venir especialment abrigats (quan les activitats previstes es fan al carrer). Si teniu dubtes pregunteu als vostres professors I professores. Cal que us aneu planificant i repartint la feina perquè al final del projecte haureu d’entregar el video i el dossier d’activitats.

HORARIS per aules A102

HORARIS per aules A104

HORARIS per aules A106

HORARIS per aules A209

HORARIS per aules A212

HORARIS per aules A214