¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
Advertisements

Capítulo 3A ¿Desayuno o almuerzo?. To talk about breakfast.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are earning (to)…  recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch  use different.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
LA COMIDA-FOOD.
LA COMIDA.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: Abran tus libros a p. 146.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Conjugate the verbs to the present tense.
Capítulo 3A Español 1.
Capítulo 3A Español 1 Obj: SWBA:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
CapÍtulo 3a.
Hoy es viernes, el 27 de enero de 2017
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles el 18 de enero
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 9 de noviembre del 2017
Hoy es martes el 17 de enero
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario.
Los artículos son importantes…
La Comida: En el Desayuno y Almuerzo
Vocabulary 3-A.
Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods!
¡Bienvenidos, estudiantes!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Vocabulario: la comida
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
My comida favorita In the lesson you will learn to:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Vocabulario 3-A.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Desayuno o almuerzo?.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: Ponen la tarea en la cesta, por favor. Leen las calendarios del almuerzo. Read the lunch calendars. Explore with new language!  ¿Qué te gusta comer y beber? LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate all regular verbs (-ar, -er, and –ir using comer, beber & compartir as key examples) talk about our likes/dislikes using more forms of gustar We’ll know we’re successful when we can… recognize, pronounce, and spell each new term correctly – especially using ‘de’ use the correct forms of ‘comer’ & ‘beber’ in context use the correct forms of verbs, regardless of their infinitive endings in a variety of context ask and answer target questions

las salchichas el tocino el jamón el queso el yogur los huevos las galletas los plátanos el cereal la ensalada el sándwich la hamburguesa el perrito caliente las papas fritas la sopa la pizza los refrescos el agua*

¿Dónde están los verbos? Abren a p. 126 y 127. Completan Actividad 3. Buscan para todos los verbos en las frases en Act. 3.

Los verbos que están en la Videohistoria – (7) Tomas está en Costa Rica. La mama de Raúl siempre come mucho en el desayuno. A Tomás le gusta comer mucho en el desayuno. Hoy Tomás no come mucho en el desayuno. Tomás comparte el desayuno con Raúl. A Tomás le gustan las hamburguesas y la pizza.

¿Qué no te gusta comer y beber? ¿Qué te gusta comer? ¿Qué te gusta beber? ¿Qué no te gusta comer y beber? Usan la lista en sus libros en p. 144.