km o el drama del Corredor Mediterrani

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL GRAN EJE INTERCONTINENTAL FERRMED
Advertisements

 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Book 1. Voices. - 6countries where people speak English (where English is the official language): England + Scotland + Wales + Northern Ireland (Britain.
[…] las principales fortalezas que presenta el transporte internacional por carretera en Murcia son su propia competitividad y capacidad de adaptación.
FINANCIAL INSTRUMENTS TO PROMOTE ENERGY EFFICIENCY.
Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Estrategia Medioambiental de las Navieras y su Repercusión en los Puertos Europeos Mecanismo Conectar Europa CEF-Transport Blending call.
JUGAR to play a sport or a game
First Grade Dual High Frequency Words
іBuenos días, clase!  rojo R calentémonos
ESPAÑA EN LA UE Y EN EL MUNDO
L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
La Guerra del Francès: resistint en nom de qui?
MECANISMO “CONECTAR EUROPA” RED TRANSEUROPEA DE TRANSPORTE
Models de gestió aeroportuària:
i el que no es pot avaluar
Hola, buenas tardes. ¿Cómo se llama?
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
Pla Director d’infraestructures ferroviàries
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
5.- DE LENIN A STALIN ( ) La Revolució Russa té influència en tota Europa: espartaquistes (Al.), Hongria, França, Espanya,... Mort de Lenin (1924)
Tema 13 La integració d’Espanya a Europa. El paper d’Espanya en el context europeu i mundial.
Europa aposta pel ferrocarril
Nou tram en servei Nou tram de línia de 3,7 km de via doble
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
Informe 2011 sobre la seguretat a Catalunya
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
La Nòmina Catalana.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Homologació d’estudis universitaris estrangers
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
L’interrigatiu ON serveix per demanar un lloc i és invariable:
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Guerra del Marroc
LA CRISI DE LA RESTAURACIÓ ( ) El marc econòmic.
CIUTAT: EXPRESSIÓ DE CANVIS
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
TURISME ESTRANGER 2006 Catalunya, primera destinació del turisme estranger Canàries 16,4% Catalunya 25,7% Illes Balears 17,3% Resta de CCAA 9,9% C. Valenciana.
Creixement Econòmic: Fets importants
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Fabian López, Jordi Martí, Galdric Ruiz
Com preparar una unitat per a l’avaluació
The Present Tense of tener (to have)
No hemos puesto al día nuestra fuente principal de fondos para carreteras en más de 20 años Because the main source of revenue for roads is the gas tax.
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
By Luca González-Upadhyay
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Consum per substàncies per any (últim mes)
Geografia.
Estat del benestar per a tots o privilegis per a uns quants?
Unitat 4: L’època de l' imperialisme
Beatriz Guzmán Jun Hui Chen David de la Ossa Sergi Gontaler
Time Expression with Hacer
Jugar.
Hace with time expressions.
Les Oportunitats de nous tràfics ferroviaris al Corridor Mediterrani
Corredor mediterrani: Catalunya, porta logística d’Europa
PF expansiva amb canvi flotant
Universitat d’Andorra Being a local and “national” University
Tapas ___ una vecina a. trabajador
Definición de comercio internacional
3.- LA GLOBALITZACIÓ És una acceleració de la interdependència de les economies nacionals, provocada pels canvis tecnològics i la reducció de les barreres.
ILDEFONS CERDÀ Nom sencer: Ildelfons Antoni Salvador Cerdà i Sunyer.
Transcripción de la presentación:

15.215 km o el drama del Corredor Mediterrani

La Comunitat Valenciana en xifres Infrafinançament reconegut dels valencians: -1654 milions euros/any Deute FLA (fins desembre 2015): 27.112 milions Deute total: 40.262 milions euros Població sobre mitjana espanyola: 11 % PIB sobre mitjana espanyola: 10 % Inversió regionalitzada 2012-15: 6,89 % Licitació estat 2012-2015: 4,57 %

La realitat demogràfica europea

La realitat demogràfica espanyola

La realitat econòmica espanyola

PGE 2016. Ministeri Fomento: * 67 % AVE * 5 % Rodalies * 8 % Convencional * 4 % Varis * 5 % Material mòbil * 11 % Manteniment

1963 sobre autopista Mediterrània

Model obsolet d’infraestructures 15.215 km de vies fèrries a l’estat espanyol, que és la distància entre Austràlia i Madrid i 45.000 milions d’euros invertits en trens des del Madrid-Sevilla, però no tenim Corredor Mediterrani. Segons l’Informe de la Comisión Nacional de la Competencia 2013: “el ferrocarril no alcanza el 10 % del total de tráficos en ningún puerto español de más de 10 millones de toneladas/año de mercancías”.

Model obsolet d’infraestructures Mercaderies Descens del 54% de l’ús del ferrocarril en els últims 20 anys. Mentre creix a la U.E.

Model obsolet d’infraestructures Passatgers València-Barcelona: 1997-2004, 2ª d’Espanya. 2ª i 3ª ciutat d’Espanya. Més de 5 milions de persones. Més de 2.500 quilòmetres d’AVE a tota Espanya i el tram amb més passatgers continua sense ser AVE. Més de 3 hores de trajecte. El mateix que en 1997. Afecta a totes les connexions amb Murcia, Alacant, Castelló, Tarragona i França

Què és un corredor continental? The Corridor Chronicles- Patrick A.Witte

Dades macro del Corredor Mediterrani (UE) 90 milions habs (18 % pob. UE28; 17 % PIB). Mercat de 150 milions de tones (2010), que podria arribar a 267 milions (2030) Mercat de 128 milions de passatgers (2010) que podria arribar a 177 milions (2030) Trànsit mitjà del 14,6 % en ffcc (amb CM 27 %) De no fer-se, de 129,6 milions per carretera a 228,6 milions

Cost de la no implementació dels Corredors Per cada euro invertit, 6 euros de PIB addicional en 2030 De no fer-se, el PIB de la UE seria un 1,8 % més baix, amb una reducció de 294.000 milions d’euros i uns 9 milions menys d’ocupacions.

º

Dilemes espanyols al camp de les infraestructures Eficiència vs. Equitat Intensitat vs. Extensió DEBATS PER AL FUTUR

Post-programme Surveillance Report, Spain (Tardor 2015) When selecting transport projects, Spain seems to have given higher priority to increasing geographical cohesion tan improving efficiency, and investment plans still include high-speed railway lines and motorways in areas with little traffic. [Les polítiques a Espanya] have favoured an extended network for passenger transport to the detriment of better connectivity of production poles with consumption/export sites and interconnectivity with bordering markets. nevertheless, railway connections to ports have not been sufficiently developed HSL (High Speed Lines): There is a significant risk that some of the new lines will not generate sufficient revenues to cover their operation costs.

REFORMA ESTRUCTURAL MODEL INVERSIÓ DE L’ESTAT I D’INFRAESTRUCTURES Sí als corredors basats en la dinàmica demogràfica i en nodes d’activitat (metròpolis i ports en context macrorregional dinàmic) Sí a un canvi model radial d’infraestructures en la qual prevalguen les mercaderies i la intermodalitat portuària Sí a una anticipació a les grans tendències globals al transport i l’articulació de cadenes de valor REFORMA ESTRUCTURAL MODEL INVERSIÓ DE L’ESTAT I D’INFRAESTRUCTURES