CLAUS IMPLANTACIÓ PLA DE PENSIONS EN LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La qualitat, garantia de millora.
Advertisements

Servei de Contractacions i Subministraments
Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació
PRESSUPOST 2017.
Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
Institut Català de Finances
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
Xarxa Productes de la terra
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
JUNTA LOCAL DE SEGURETAT DE MATARÓ
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
I transforma un llibre en un nou lector
Línia de bonificació de crèdits a petites empreses i treballadors autònoms
28 de febrer 2006.
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
Departament de Justícia
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
Societats d’Interès Social:
Desenvolupament de la sessió:
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Taula local d’infància de Santa Coloma de Gramenet Sessió de constitució Secretaria tècnica 11 de Desembre de 2015.
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població:
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
NOCIONS BÀSIQUES DE PREVISIÓ SOCIAL COMPLEMENTÀRIA
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Plans de pensions d’ocupació promoguts per les entitats locals
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Assemblea informativa 8 de gener de 2010
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Guies de contractació pública social i ambiental
Pla de Gestió de la Diversitat de Manlleu (PGDM)
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
COMISSIO PD DE CIÈNCIES DEL MAR CALENDARI DIPÒSIT TESIS CURS
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Préstecs Participatius per a emprenedors culturals digitals.
Pla de pensions d’ocupació
Grup ICF Finançament Empresarial Coinversió Març de 2012.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
Pla de Pensions de Transports De Barcelona S.A.
MEMÒRIA CITE 2005 Dades estadístiques.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
GROSSA DE CAP D’ANY 26 de setembre de 2013.
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
Grabeplast sales management
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Josep Vila Cortés, Arquitecte tècnic. Professional lliberal
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

CLAUS IMPLANTACIÓ PLA DE PENSIONS EN LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES GENERALITAT DE CATALUNYA

Context pla pensions Negociació MAP Defensa sistema públic de pensions Sentència audiencia nacional 2001 i deute acumulat Discriminació vers sector privat Defensa sistema públic de pensions Sistema de repartiment versus capitalització Solidaritat intergeneracional, necessitat de topall per garantir una pensió mínima digne, viabilitat futura

CALENDARI (I) 2003: Pressupostos Generals Estat aprovació possibilitat aplicar 0’5% MS a Plans Pensions en el sector públic 29 d’octubre de2004: Acord de la MGFPC habilitant un fons addicional(0’5% per al 2004 i 2005) destinat al Pla de Pensions de la Generalitat (CCOO, UGT i Cemsatse). Posteriorment acord aportació 0’5% fins a 2008 14 de setembre de 2005: Constitució de la Comissió Promotora del Pla (4 CCOO, 3 UGT, 2 Cemsatse, 1 IAC) 7 octubre 2005: Aprovació Reglament del Pla 13 octubre 2005: Anunci DOGC concurs públic (licitació Gestora i Dipositària)

CALENDARI (II) 22 octubre 2005: Selecció gestora (VIDACAIXA) i dipositària (LACAIXA) 23 novembre 2005: Integració del Pla en el Fons 14 desembre 2005: Data límit per que les persones partícips comuniquin renúncia 22 desembre 2005: Primera aportació del promotor 30 desembre 2005: Comunicació del mandat de gestió

Pla de Pensions de Promoció conjunta Pla complementari de la pensió pública Amb aportacions fetes per l’empresa i pactades entre empresa i sindicats en la negociaicó col.lectiva Controlat paritàriament per empresa i sindicats

Constitució del Pla Pel personal de l’Admnistració de la Generalitat (laboral i funcionari) dels Departaments, entitats autònomes, SCS, ICS... S’hi podran adherir ens locals, empreses públiques, universitats... Donar major volum al Pla, possibilitat major rendibilitat i cobertura petites entitats sense possibilitat de Pla

Partícips 12 mesos mínim treballant (amb continuïtat o no) Personal empleat pels promotors del Pla: personal funcionari, estatutari, interí, laboral fix i temporal, contracta administratiu, eventual i alts càrrecs 12 mesos mínim treballant (amb continuïtat o no) No obligatorietat aportacions individuals, voluntarietat de els mateixes i possibilitat mobilització plans individuals al Pla La incorporació al Pla és automàtica. La renúncia, si fos el cas, caldrà comunicar-la per escrit

CLAUS: Elaboració d’unes bones especificacions en el Reglament d’un Pla de Pensions d’ocupació, de promoció conjunta i d’aportació definida. Dificultats plantejades: Negociació Distribució de les aportacions Concurs Públic per a la selecció de Gestora i Dipositària Elaboració del Mandat de Gestió Seguiment del Contracte de prestacions de servei de Gestora i Dipositària

Aportacions del promotor (fins al 0’5% de la massa salarial) Aportació global: Es determina anualment en acords o pactes col.lectius (acord de govern del 13/12/2005) Distribució: 85% en funció del grup de classificació (5 grups) 15% en funció de l’antiguitat Aportació individual: Es determina a l’article 34 del Reglament d’especificacions El càlcul individualitzat es fa cada 1 de maig Cal tenir un mínim de 12 mesos de treball amb qualsevol dels promotors del pla Àrea Pública

Composició de la Comissió de Control del Pla 10 En representació del Promotor: les persones que designi lliurament 10 En representació del partícips i beneficiaris: la designació es fa per acord de la majoria de les organitzacions sindicals representades en la Mesa General del àmbit de negociació de la Generalitat de Catalunya (4 CCOO, 3 UGT, 2 Cemsatse, 1 IAC) La renovació es realitzarà en la seva totalitat cada quatre anys La presidència s’escollirà entre la representació sindical (CCOO) i la secretaria correspon a la representació del promotor (Dpt Economia) La incorporació d’una nova entitat promotora, no modifica la composició de la Comissió Àrea Pública

PRESTACIONS I PERCEPCIONS Jubilació Incapacitat Mort PERCEPCIONS: En forma de capital En forma de renda financera o actuarial Renda financera temporal Renda vitalícia: Immediata constant (mentre visqui el beneficiari) Immediata constant amb reversió al supervivent) Immediata (revaloritzable a un percentatge amb reversió al supervivent) Immediata (revaloritzable a un percentatge mentre visqui el beneficiari) De manera mixta Àrea Pública

REQUISITS TÈCNICS VALORATS L’especialització L’EXPERIÈNCIA Solvència Rendibilitat històrica La proposta d’inversió Despeses de la Gestora i de la Dipositària i comissions per corretatges Estructura de la Gestora Transparència Certificacions de qualitat Serveis: -a la Comissió de Control -a partícips i beneficiaris -altres serveis Àrea Pública

CARACTERÍSTIQUES DE L’ADJUDICACIÓ Comissió de la Gestora: Fixa del 0,10% Variable del 20% de l’excés de rendibilitat el “benchamark” més un 0,5%, fins a un màximdel 0,30% Comissió de la Dipositària: 0% Oferta de productes amb condicions preferents per les persones partícips i beneficiàries. Àrea Pública

DESPESSES A CÀRREC DE LA GESTORA D’inscripció al Registre De formació de la Comissió de Control, del Promotor, dels Partícips i Beneficiaris Cost de la pòlissa de Responsabilitat Civil de la Comissió de Control (límit de 10% del patrimoni o 6.000.000€) Cost de les trucades del servei d’atenció telefònica Àrea Pública

ALGUNES DADES DEL PLA (a 28 febrer 2007) Nombre de partícips: 148.151 Drets consolidats: 67.079.747€ Mobilitzacions d’altres plans al de la Generalitat:140 (gener i febrer) Nombre de prestacions sol.licitades: 551(gener i febrer) Rendibilitat 2006: 3,74% Àrea Pública

OBJECTIU DEL MANDAT Batre l’IPC Català amb un mínim de 0,5% anyal (mínim ipc català més el 0’5%) D’acord amb l’estratègia d’inversions socialment responsables següent: 20% en actius de renda variable 80% en actius de renda fixa Bandes d’actuació: Marge del 10% sobre el % a invertir tant en renda fixa com variable Àrea Pública

DETALL DEL MANDAT DE GESTIÓ 1 Renda variable: 10% Europa 8,5% USA 1% Japó 0.5% Resta 2 Renda variable: DJ EUROSTX (50) S&P500 (SPX) TOPIX (TPX) MSCI EMERGING MARKETS (MXEF) EMU DIRECT GOVERNMENTS 3-5 YRS (EG02) Àrea Pública

SEGUIMENT DEL MANDAT DE GESTIÓ Traking error establert: màxim d’un 2%, calculat com a la desviació estàndard de les diferències de rendibilitats mensuals entre el fons i l’índex de referència Informació facilitada per la Gestora: (mensual d’acord amb els formularis establerts) Incompliment del mandat (s’han introduït clàusules que permeten canviar la gestora i fins i tot poder-li exigir compensacions econòmiques per el cost d’oportunitat incorregut Àrea Pública