Pla d'Acció ANTIRUMORS (PAAR)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Advertisements

PRESSUPOST 2017.
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Xarxa Productes de la terra
MEMÒRIA DELS SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE TORELLÓ. ANY 2010
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Banc de Bones Pràctiques de VIC (BBPV)
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
OFERIM: TÍTOL DE L’OFERTA NOM DE L’ORGANITZACIÓ DESCRIPCIÓ DE L’OFERTA
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Taula sectorial de Voluntariat social Avaluació i línies de treball
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte de difusió de les arts visuals al territori
JOVE, PARTICIPA A SANTA EULÀLIA
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Participació electrònica a:
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Presentació de la candidatura
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
DE DEBAT DE L’AVANÇ DEL PLA
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Gremi de materials de construcció
Proposta d’un programa de ciutat que articuli totes les actuacions i recursos en orientació i assessorament acadèmic Programa en construcció participada.
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Projecte FILS. Espai de families
Projecte d’Itineraris Formatius
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
Serveis de Consultoria
Pla Integral de Salut Mental
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
CRAI: Unitat de Recerca
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
READ ON PROJECTE DE COPROGRAMACIÓ D’ACCIONS DE CREACIÓ LITERÀRIA PER A JOVES A LES BIBLIOTEQUES.
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
2a JORNADA TAULES DE TREBALL
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Pla d'Acció ANTIRUMORS (PAAR) Àrea de Educació, Drets Socials, Infància, Joventut i Esports. Servei de Convivència

Definició El Pla d’Acció Antirumors és un marc de treball que engloba propostes i iniciatives diverses per tal de combatre els rumors i estereotips que dificulten la convivència a la ciutat.

Metodologia Comptant amb la col·laboració de CER-Migracions de la UAB (Centre d’ Estudis i Recerca en Migracions de la Universitat Autònoma de Barcelona) el procés es desenvolupa amb el mètode d’ Investigació-Acció-Participació que recull informació amb el disseny d’uns grups focals formats per professionals del territori i ciutadans/es del teixit social de la ciutat.

Objectius generals Sensibilitzar la població al voltant dels valors de la convivència en diversitat i el bon veïnatge. Defensar i reconèixer la diversitat des d’una perspectiva intercultural i de drets de ciutadania. Evitar falsos rumors que parteixen d’estereotips a través d’un treball de proximitat que proporcioni informacions contrastades a la ciutadania i als professionals. Generar nous espais de participació inclusius enfortint els existents. Afavorir la tasca de transmissió d'informació veraç que realitzen els professionals de l'administració, membres d'entitats i els veïns i veïnes de la ciutat.

Objectius específics Construcció del Pla d’Acció Antirumors, vinculant les accions i activitats de l’Espai de treball de la Xarxa de Valors. Crear processos participatius a partir d’un procés de diagnòstic. Permeabilitat en la participació en termes d’igualtat de la ciutadania, independentment de l’origen. Disseny d’accions de sensibilització, comunitàries. Difusió de bones pràctiques. Disseny de materials de sensibilització. Actualització del Dossier Antirumors de la Xarxa. Creació de grups de discussió per saber quins són els discursos i percepcions sobre estereotips, prejudicis i rumors vinculats a la diversitat cultural, religiosa i socials. Recollir possibilitats i limitacions de la resposta municipal, respecte als rumors detectats en cada un dels àmbits treballats als grups focals. Generació de propostes i iniciatives. Formació per professionals, oferir cursos per treballar entorn la diversitat per tal que es tractin els objectius amb una perspectiva d’interculturalitat. Enfortir els interlocutors i les iniciatives de diàleg intercultural i interreligiós.

Recursos Tècnics del Servei de Convivència de l’ Ajuntament. Un tècnic de Plans d’ ocupació. Col·laboració d’ investigadors de CER-Migracions UAB (Centre d’ Estudis i Recerca en Migracions de la Universitat Autònoma de Barcelona). Material antirumors editat per la Xarxa Transmissió de Valors i Missatges Positius. Projecte RELIG aprofitament de materials generats amb el treball “La gestió de la diversitat des de la perspectiva de les dones: un estudi d’ investigació acció- participació a Santa Coloma de Gramenet”. Departament d’ Afers religiosos. Taller de diversitat religiosa per professionals. Treball transversal amb altres Serveis Municipals. Aportacions del contracte “Programa” RELIG-PAAR.

Àmbits pla d’acció antirumors

Planificació i fases 1a Fase: Recollida dades, creació de grups focals. Elaboració d’una primera diagnosi sobre els àmbits de treball més significatius per part de CER-MIGRACIONS. Es compta amb material del projecte RELIG. Creació de 4 grups focals: 3 grups formats per tècnics de diferents serveis de l’Ajuntament, i tècnics del teixit associatiu. Un grup amb representants del teixit associatiu(entitats adherides a la Xarxa) i membres de l’Espai de Treball Antirumors de la Xarxa.

Planificació i fases Continguts dels Grups focals: 1a part: Cerca de discursos recurrents, idees i percepcions sobre l’islam per enllaçar amb el projecte de CER-Migracions i RELIG. 2a part: Rumors generals i en l’especificitat de cada àrea o àmbit de treball, tant entre els tècnics municipals com per part de les associacions. Recollint possibilitats i limitacions de la resposta municipal, s’anima a generar propostes i iniciatives per fer front als rumors sorgits.

Planificació i fases 2a Fase: Diagnosis i devolució A partir de les transcripcions dels grups focals, CER-Migracions elabora un diagnòstic i fa una primera devolució al Servei de convivència, es procedirà a l’ elaboració de material per la Xarxa Valors. Realització d’ una diagnosis i un document per continuar treballant, vinculant l’Espai de Treball Antirumors per incidir en les polítiques públiques a través de la construcció del Pla d’Acció Antirumors.

Planificació i fases 3a Fase: Propostes i desenvolupament. -Definició de projectes i objectius compartits, generació de noves xarxes de participació inclusives, enfortint allò que ja existeix. -Fase de creació, actualització de materials antirumors i construcció del Pla d’ Acció Antirumors.

Accions i activitats realitzades Trobades de l’ Espai de Treball Antirumors de la Xarxa. Creació d’ una comissió de treball dins de l’ Espai de treball sobre Islamofòbia. Projecció dels “Glops Antirumors” a la biblioteca Singuerlín.  Edició de cinc postals antirumors. Una específica sobre Islamofòbia.  Formació sobre rumors, prejudicis i estereotips a professorat a través del CRP (Centre de Recursos Pedagògics). Taula rodona “Veus i realitats de dones musulmanes a Santa Coloma” dins de les jornades del 8 de Març del CIRD.  Execució dels grups focals de treball amb CER-Migracions.

Accions i activitats realitzades Realització de tallers als instituts que participen al “Certamen de Convivència i drets civils” del Servei de Convivència: Tallers sobre rumors, Tallers sobre prejudicis i estereotips, Tallers de Diversitat religiosa. Exposició Antirumors itinerant per les 4 biblioteques de la ciutat. Quatre roll-ups de la Xarxa (un específic sobre Islam). Exposició Antirumors itinerant pels centres cívics de la ciutat. Exposició Antirumors a la xerrada sobre “Dona musulmana i espanyola” de l’ Associació la Convivència a les jornades del 25 de novembre del CIRD. Presentació del material audiovisual de CER-Migracions, 12 relats de vida. Un estudi d’ investigació acció- participativa a Santa Coloma.

Accions i activitats 2017 Continuació de l’ Exposició Antirumors itinerant pels centres cívics de la ciutat.  Vídeo fòrum del grup “Dones Actives” sobre la dona jove musulmana.  Taller de Diversitat Religiosa per professionals amb la col·laboració de RRHH de l’ Ajuntament i Afers Religiosos.  Edició d’ un Calendari de festivitats religioses. Iniciativa sorgida a l’ Espai de Treball Antirumors de la Xarxa. Actualització del Dossier Antirumors. Realització de tallers als instituts que participen al “Certamen de Convivència i drets civils” del Servei de Convivència: Tallers sobre rumors, Tallers sobre prejudicis i estereotips, Tallers de Diversitat religiosa. Taller sobre “Comunicació no violència i convivència a les aules” per professorat del CRP en col·laborant amb l’ Equip de Mediació del Servei de Convivència. Recollida de propostes per formació a professionals.

Estratègia i metodologia Àmbit: Professionals Resultats/accions: -Creació comissió de treball. -Taller diversitat religiosa. -Taller assessorament temes CIAPE. - Curs perspectiva de gènere i interculturalitat. -Taller resolució de conflictes. -Creació Glossari de conceptes (prop. Heura). Objectius: -Actualització Material antirumors. -Consolidació treball transversal. -Concreció i unificació de protocols. -Professionals capacitats amb noves eines. -Construcció nous relats. Normalització diversitat. Processos: - Actualització Dossier A. - Participació a grups de treball propis i alienes. - Accions formatives a professionals. -Creació de grup de treball amb Heura. Metodologia: -Creació Grups Focals (IAP). -Devolució Diagnosis. -Construcció nous relats. -3ª Fase desenvolupament de propostes.

Estratègia i metodologia Àmbit: Entitats Objectius: -Actualització Material antirumors. -Consolidació i creixement de l’ Espai i membres. -Construcció nous relats. Normalització diversitat. Resultats/accions: -Increment de membres de l’ Espai de Treball. -Accions comunitàries. -Tallers realitzats. -Expo Antirumors (nou centres cívics) i Escola d’ adults. Metodologia: -Creació Grup Focal (IAP). -Devolució Diagnosis. -Construcció nous relats. -3ª Fase desenvolupament de propostes. Processos: - Actualització Dossier A. -Espai de Treball Xarxa. -Col·laboració a Processos participatius.

Estratègia i metodologia Àmbit: Centres escolars/Joves Objectius: -Sensibilització a primària. -Capacitació i sensibilització a secundària. -Construcció nous relats. Normalització diversitat. Resultats/accions: -Tallers de convivència a primària.  -Tallers dins del Certamen. -Expo Antirumors als vuit instituts públics de la ciutat Metodologia: -Disseny d’ accions formatives. -Disseny d’ activitats sensibilització. -Construcció nous relats. -3ª Fase desenvolupament de propostes. Processos: -Participació PAE. -Participació Certamen. -Seguiment i acollida nous grups de joves.

Estratègia i metodologia Àmbit: Ciutadania Objectius: -Capacitar per neutralitzar rumors de la ciutat. -Normalització de la diversitat com valor positiu. -Concepte de ciutadania i drets civils. -Construcció nous relats. Normalització diversitat. Resultats/accions -Participants en accions de sensibilització. -Increment de participants Espais de Treball. -Adhesions Xarxa. Metodologia: -Disseny d’ accions formatives. -Disseny d’ accions de sensibilització. -Construcció nous relats. -Generació de noves xarxes de participació inclusives. Processos -Creació de material de sensibilització. -Creació d’ accions de sensibilització.

Estratègia i metodologia Àmbit: Xarxes socials Objectius: -Detecció i contrastació de rumors en xarxes socials. -Difusió d’ un discurs de diversitat en positiu. -Difusió de les accions i materials de la Xarxa i altres iniciatives de ciutat. Resultats/accions: -Adhesions a Facebook, Twitter. -Impactes de campanyes en visites. -Visites a la web de la Xarxa. Metodologia: -Actualització continua de material i informació. -Participació en campanyes de sensibilització. -Construcció nous relats Generació de noves xarxes de participació inclusives. Processos: -Actualització web. -Presencia e Facebook i Twitter.