L’AMFITEATRE FLAVI O COLOSSEU

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Anàlisi d’una obra d’art
Advertisements

Catedral gòtica de Barcelona. La Planta
EVOLUCIÓ HISTÒRICA I ESTRUCTURAL DE L’EDIFICI
San Pietro in Montorio Bramante.
LA CIUTAT I L’HABITATGE A ROMA
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
EL COLOSSEU.
TEMA 2 ROMA.
Diverses teories al llarg de la història
L’EDAT DELS METALLS.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
LA MAISON CARRÉE. NIMES.
LES OBRES PÚBLIQUES DE ROMA
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
ELS ROMANS.
JESÚS DE NATZARET.
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
L'ART GREC.
Michael Maltzan Architecture Rainbow Apartments |Skid Row Housing | 2006 Los Angeles, California Elisabet Méndez Melillas.
Llotja de València o de la Seda
EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA.
Esglèsia de Santa Maria del Mar
C I R C.
El Planeta Terra.
L’art a la Grècia clàssica
IN MEMORIAM - 65 YEARS LATER Irena Sendler
Treball de síntesi EL VALOR DE LA PAU.
INDEX .Classes socials .Família .Educació jocs i joguines
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
ART BIZANTÍ ART CAROLINGI
La Columna Trajana.
PERIODITZACIÓ DE L’ART BIZANTÍ 324
FALLING WATER HOUSE                                                                                                                                                             
ESCULTURA ROMANA.
L'EDAT MODERNA Gerard Guitart Raúl Valle Hamza Lemsidi.
Castell de Castelldefels
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
LA MAISON CARRÉE NIMES MERCÈ BIGORRA IES. MOIANÈS.
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
ULLASTRET.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
DRAMES RURALS DALTABAIX
Guerra del Marroc
ROMANS:OBRES PÚBLIQUES
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Nom: Reial Monestir de Santa Maria de Poblet Arquitecte: desconegut
Els primers en ser invadits i els últims en ser conquistats
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
PREHISTÒRIA.
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
LA SOCIETAT , LA FAMÍLIA , L’EDUCACIÓ I LES JOGUINES
El castell de Clariana està ubicat a Argençola, Anoia
NOM : _________________________
ART ISLÀMIC.
Consum per substàncies per any (últim mes)
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
EL TEATRE GREC.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
La nina d’ivori Cartell 2016
Catedral de Barcelona Aquesta construcció és religiosa .
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Vincent Van Gogh.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

L’AMFITEATRE FLAVI O COLOSSEU

ESQUEMA 1.- Context històric 2.- Documentació Comentari Espai Interior Espai Exterior Construcció Funció i Significat

CONTEXT HISTÒRIC (I) Es tracta d'una obra romana, del període de l'Alt Imperi (segles I aC-III dC). Imperi (mateix que Maison Carrée) L’any 64 dC. Roma pateix un gran incendi. Alguns culpen el mateix emperador de provocar-lo. Neró aprofitarà l’incendi per a construir una gran vil·la, la Domus Aurea. A la seva mort, els seus successors, per tal de congraciar-se altra vegada amb el poble, iniciaran la construcció d’un gran amfiteatre.

CONTEXT HISTÒRIC (i II) Les obres del Colosseu van començar, l'any 70 dC, en el regnat de l'emperador Vespasià i van durar més de 10 anys. Va ser inaugurat l'any 80 dC per l'emperador Titus, amb 100 dies seguits de jocs i espectacles. L'any 82 dC, l'emperador Domicià hi afegí el sostre, que aguantava un tendal que protegia el públic del sol (velaria).

                                                       Titus Neró Vespasià Domicià

Domus Aurea

DOCUMENTACIÓ Nom: Amfiteatre Flavi o Colosseu. Autor: Desconegut. (Comitent: l’emperador Vespasià) Estil: Romà imperial. Cronologia: 70-80. Sistema constructiu: Arquitravat i voltat. Material: Maó, morter, marbre travertí Dimensions: Capacitat per a 50.000 espectadors. Lloc original: Roma (in situ).

COMENTARI ARTÍSTIC

ESPAI INTERIOR (I) És de planta el·lipsoïdal, té 187 m en l'eix major i 155 m en l'eix menor. La graderia, de més de 50 m d'altura i 37 m de pendent, tenia capacitat per a uns 50.000 espectadors. El nivell més proper a l'arena estava reservat a l'emperador, els càrrecs oficials i els seus acompanyants.                                    

ESPAI INTERIOR (i II) El segon era destinat als nobles i als cavallers, el tercer a les dones, mentre que el poble s'havia d'acontentar a romandre dret sobre unes graderies de fusta en el nivell més alt, a sobre del qual uns pals sostenien les veles que protegien els espectadors. Sota l'arena, de 50 m x 80 m, hi havia una sèrie d'estances i galeries auxiliars. Darrera les grades, uns passadissos anulars (caveae) garantien la distribució dels espectadors. Un total de 80 entrades ( vomitorium) permetien l'accés directe a tots els pisos i propiciaven uns ràpids allotjaments i evacuacions.                         

                     

EXTERIOR · Apareix distribuït en quatre pisos. · Els tres inferiors, inspirats en el teatre de Marcel, d'època d'August, presenten grans buits de mig punt on, originàriament, se situasen escultures per adornar la façana. · El primer pis o planta baixa és d’ordre dòric toscà. El segon és jònic i el tercer, corinti. · El pis superior, d'aspecte massís, presenta només petites finestres allindades entre pilastres corínties.            

Teatre Marcel

CONSTRUCCIÓ (I) Constitueix una exhibició tècnica que fa pensar en amplis coneixements teòrics dels quals no conservem textos escrits. L'ús dels materials explica la importància i les dimensions d'aquesta obra:       ·  L'ús del morter, ciment i formigó com a materials cohesionants va permetre la construcció del Colosseu. Ja al segle III aC., els romans van descobrir que una barreja de cendra volcànica fangosa i morter de sorra combinada amb sorra i grava podia formar una roca resistent un cop eixugada. Aquesta roca sintètica era totalment impermeable i permetia cobrir grans espais: és el formigó.

CONSTRUCCIÓ (i II)     ·  Al Colosseu es van utilitzar grans quantitats de formigó per als fonaments de 12 metres de profunditat i formigó recobert de totxo a la majoria de les voltes. L'edifici s'aguantava sobre murs de morter i formigó recoberts de maó i capaços d'adaptar-se a qualsevol forma desitjada per l'arquitecte. Aquests murs van reforçats per 560 pilars de travertí ben fonamentats. Els passadissos estan coberts amb voltes de canó que són anulars en els circulars. També trobem la volta d'aresta que, en alguns casos, apareix reforçada per nervis de maons. El pes de la graderia, i de les persones que s'hi allotjaven, descarrega sobre un sòcol gruixut de travertí que voreja tota l'arena.

Funció        Era un lloc per a espectacles destinats a la diversió de les masses (Panem et circenses). Aquests eren, bàsicament, lluites de gladiadors (munera), lluites d'homes amb feres (venationes) o batalles navals (naumachiae).

                                                                                                                                                                        

Significat A més de ser un edifici públic destinat a la diversió dels romans durant l’Alt Imperi, també és una mostra propagandística del poder dels emperadors. A partir dels últims anys de la República, advertim que Roma fa un esforç per manifestar mitjançant construccions importants el poder que ha assolit amb la seva expansió territorial. Es tracta de desenvolupar una ambiciosa arquitectura utilitària que doni una imatge benefactora del poder, amb una significació propagandística.