FYI:Speaking Evidence Next Class!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to hold conversations on a wide variety of topics from this unit.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 19 de septiembre.
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
First Grade Dual High Frequency Words
Practiquen los adjetivos con
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods!
¡Bienvenidos, estudiantes!
Adjective Grammar Adjective Agreement.
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Practiquen las conversaciones juntos.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
Adjective Grammar Capítulo 1B.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
¡Hola, estudiantes asombrosos!
Las profesiones.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Gustar, Interesar, Aburrir
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Transcripción de la presentación:

FYI:Speaking Evidence Next Class! ¡Hola, estudiantes! 5 Trabajo del timbre: Hagan el trabajo del timbre. Do your bell work. If you finish early, ask/answer the bingo questions out loud! FYI:Speaking Evidence Next Class! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to hold conversations on a wide variety of topics from this unit in different formats evaluate language & our own errors, using the correct forms of each word in the sentences used describe foods showing your ability to “agree” We’ll know we’re successful when we can… ask and answer target questions, in isolation (by themselves), in partner conversations, in games like La Lotería, etc. analyze two example paragraphs of peers’ writing & locate, correct and explain the errors found within the work & apply that activity when looking at our own evidence talk about others’ preferences using the correct forms of gustar/encantar in complete sentences use our “recycled” structures with different ‘ser’ & adjective forms considering gender & quantity to make grammatically-correct sentences

Can you “agree” with the subject? Part One:  A mí me gusta gustan las papas fritas. A mi mamá le gusta gustan el café. A mis amigos no les encanta encantan la pizza. A Max y a mí no nos encanta encantan las frutas.   Part Two: Las verduras es son saludables. Los huevos es son deliciosos. La leche de chocolate es son sabrosa. El yogur de fresa es son mala. Part Three:  Los plátanos son bueno buena buenos buenas. Las salchichas son malo mala malos malas. El queso es horrible horribles. La limonada es saludable saludables.   5 Can you “agree” with the subject? Part Four:  Yo como comes la pizza de vez en cuando. Mi familia bebe beben la leche cada día. Mi amigo compartes comparte sus galletas...

Los Errores comunes La Práctica en grupos 20 Los Errores comunes La Práctica en grupos Criterio D: Using language in written form (grammar standard) Analyze the paragraph. Locate specific errors within the paragraph (if there are more than one of the same error, just note the first) Record the phrase with the error. Fix the error. Explain why that is an error. Use awesome collaboration “social” skills!

Nuestra evidencia Read through your evidence. What did you do well on? What could you improve? Do you see some of the same errors you just saw in the last activity? What will you want to improve upon, practice and retake? Record your evidence grades on your portfolio sheet. Each grade should be written down in a separate row. Any section you earned a PR- or below, it is encouraged for you to retake! You have 2 weeks to complete the Request to Retest process. 10

Un Círculo de conversación 10 PURO español – ¡es importante a practicar! Frases completes – NO “Sí.” o “No.” Usan “pero” y “porque” Usan las formas correctas – Take the time to think about each word: Use “A” at the beg. of gustar/encantar sentences Use “¿A ti?” with gustar/encantar & “A mí también” “también” (+) vs. “tampoco” (-) ¿gusta? o ¿gustan? – same with –aría(n) & encantar ¿es? o ¿son? ¿bueno? o ¿buena? O ¿buenos? O ¿buenas? Can you talk about others?!?! (me, te, le, nos, les)

La Práctica de escuchar y responder 15 La Lotería La Práctica de escuchar y responder Criterio C: Communicating in response to spoken, visual, & written text Use a different symbol for each round of the game we play. Listen carefully for an answer that would make sense to respond to one of the questions. Mark that square. Yell out “Yo tengo La Lotería! if you get 5 in a row! Be prepared to say each question that would connect to the sentences you heard.

FYI: Speaking Evidence Next Class! La Práctica de hablar 15 FYI: Speaking Evidence Next Class! Criterio C: Communicating in response to spoken, visual, & written text Step 1: Find a partner you’d like to do your speaking evidence with next class. If you need help finding a partner, Sra. M. & Srta. J. will help you. Step 2: Look through the different styles of questions. Decide which level you are both most confident with for next class. Step 3: Practice, practice, practice! Step 4: Decide when/how you will practice before next class’ evidence. A-days…you have more time to ROCK (or forget…)

Speaking EVIDENCE Next Class! La Tarea 5 PRACTICE FOR THE Speaking EVIDENCE Next Class!