Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary Ask/Tell Origins Practice Outside 25-5 Colors 5-0 Exit Quiz Objectives: 1. Ask and tell where people are from. 2. Write and talk about colors and school supplies. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Bring to class by Friday: 2 marble composition notebooks, 1 pocket folder, 1 pen or pencil. Daily Dictionary: ¿De dónde es usted?/¿De dónde eres? (Where are you from?), Soy de (I’m from), Les presento a (Let me introduce you to), Es de (She’s/He’s from), rojo (red), negro (black), azul (blue), verde (green), gris (grey), blanco (white), amarillo (yellow), anaranjado (orange), rosado (pink), marrón (brown), morado (purple), una carpeta (folder), un cuaderno (notebook)
¿De dónde es usted? Soy de Denver.
¿De dónde eres tú? Soy de Brighton.
¿De dónde es la mujer? Es de Denver.
¿De dónde es el chico? Es de Brighton.
Meet outside the front door.
Les presento a...
COLORES
NEGRO
ROSADO
ROJO
ANARANJADO
VERDE
AMARILLO
MARRÓN
BLANCO
GRIS
AZUL
MORADO
UN CUADERNOUNA CARPETA
► El cuaderno es… ► La carpeta es…
Exit Quiz: 1. ¿De dónde eres? ____________________ 2. L 3. L 4. T
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary Favorite Colors Category Ball School Supplies, Adj. Agree 15-5 Body Spanish 5-0 Exit Quiz Objectives: 1. Ask and tell people’s favorite colors. 2. Write and say what school supplies people have. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Bring to class by Friday: 2 marble composition notebooks, 1 pocket folder, 1 pen or pencil. Daily Dictionary: ¿Cuál es tu color favorito? (What’s your favorite color?), Mi color favorito es (My favorite color is), Su color favorito es (Her/His favorite color is), una mochila (a backpack), un libro (a book), él/ella tiene (she/he has), ¿Tú tienes…? (Do you have…?), yo tengo (I have)
Mi color favorito es… VERDE
¿Cuál es tu color favorito? marrónmorado marrónmorado rosado azul rosado azul rojoverde rojoverde anaranjado anaranjadogris amarillo amarilloblanco negro
una mochila
Él tiene una mochila.
Ella tiene una mochila.
¿Tú tienes una mochila? Sí, yo tengo una mochila.
un libro
El libro es marrón. El libro es marrón. La mochila es marrón. La mochila es marrón.
La mochila es rosada. El libro es rosado.
La mochila es roja. El libro es rojo.
La mochila es azul. El libro es azul.
La mochila es amarilla. El libro es amarillo.
El libro es morado. La mochila es morada.
La mochila es verde. El libro es verde.
El libro es negro. La mochila es negra.
La mochila es gris. El libro es gris.
El libro es blanco. La mochila es blanca.
El libro es anaranjado. La mochila es anaranjada. La mochila es anaranjada.
Exit Quiz: 1.In a complete sentence, write what color backback she has. 1.In a complete sentence, write what color backback she has. 2. Write what color backpack you have.
► Moonball, s.b., p.31
Standards: 1. Communicate in Spanish. Agenda: Write objectives Weekly Quiz Friday Journal 30-25Sorting Ceremony 25-5 Friday Film 5-0Lottery and Wind down Objectives: 1. Do Weekly Quiz. 2. Write Friday Journal. 3. Know your House. 4. Create Friday Film. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Bring to class by Monday: 2 marble composition notebooks, 1 pocket folder, 1 pen or pencil. Daily Dictionary: N/A
Weekly Quiz: Take out a clean sheet of paper. Number it #1-8. Fill in the blanks with the best word or words from the word bank at the bottom of each screen.
#1 ¿De dónde _____ usted? ereses
#2-#3 ___ ______ es _________. El libroazul La carpetaamarilla El cuadernorosado La mochilaroja marrón
#4 Ella tiene un libro verde. Ella tiene una mochila amarilla. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene un libro morado.
#5-#6 _____ _________ es _____________. La mochilamorada La libramorado El libromarrón La bibliotecaverde
#7-#8 Él _______ (18) años. tiene dieciséis tengo quince tienes dieciocho
Sorting Ceremony
Friday Journal10 minutes On your exit quiz page or in your journal, write today’s date and “Friday Journal.” Write a conversation between two people in which they ask each other their names, ages, where they are from, and if they have backpacks. When you finish, begin working on your film.
Friday Film: Graded out of 5 points: -Each group member present speaks an equal amount. -All Spanish words and phrases from the week are spoken in the film. -All students speak without reading from a script of any kind. -All spoken dialogue is audible. -Group name and class period are stated at the beginning of the film. All Spanish words and phrases from this week: ¿De dónde es usted? verdemorado ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? gris libro ¿Cómo se llama usted? soy de blancomochilame llamo les presento a amarillo dieciochose llama es de anaranjado diecisiete rojo rosado dieciséis negro marrón quince azul catorcetrece ¿Cuál es tu color favorito? Mi color favorito esSu color favorito es él/ella tiene ¿Tú tienes…?yo tengo ¿Cuántos años tienes?