Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-50 Objectives/Daily Dictionary 50-40.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El título: Los ojos y el pelo
Advertisements

La Información Personal
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
HACER AHORA – Complete in notebook
Bellwork: Wednesday, 10/16/13 1.Take out your school nouns list. 2.Take out a pen/pencil. I will return your Body Nouns Test and give you your current.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Helpful Words and Phrases in Spanish
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Buenos días, Buenos días
Los Colores ¡En español!.
Algunos objetos básicos y los colores
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Los colores.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Las preguntas personales 2 grado
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Los Colores Rojo Azul verde blanco café rosa gris marrón rosado
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Numbers Números. 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez 11 once 12 doce 13 trece 14 catorce 15 quince 16 diez y seis.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Bellringer 9/20 Write complete sentences using definite articles and making the adjectives agree with the nouns. estudiantes / son / simpático chicas /
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
School Objects Los Objetos Escolares.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
La Información Personal
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
¡LOS COLORES!.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Los colores As a brainstorming or Do Now activity, play the song “Los Colores” (Track 4) from Sing, Laugh, Dance and Eat Tacos. Directions: Write down.
Preparación: Hoy es lunes 29 de Septiembre de 2014 ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes What day is today? ¿Qué día fue ayer? Ayer fue domingo What day was yesteday?
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Las Palabras Interrogativas Etapa Preliminar Español II.
► ► Recycle tener, ojos, pelo, se llama (last names in Spanish), pelo canoso ► ► una nariz, orejas, una boca, una cabeza, dientes, una cara ► ► brazos,
Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives / Daily Dictionary 47-35Recycle.
4th period Town Hall Meeting: How can we (the students and the teacher) make this class a more positive environment for learning? What behaviors can we.
4th period Town Hall Meeting: How can we (the students and the teacher) make this class a more positive environment for learning? What behaviors can we.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
► ► Caminar, correr, vivir (present tense), casa,.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-0Learning.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Write objectives/daily dictionary.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-42Translation.
Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-50Write Objectives 50-20Practice Activities.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Agenda: 30/11/2015 *Repaso: Me gusta/No me gusta Pronombres Ser *Vocabulario nuevo Content Objective: Students review past vocabulary and concepts. They.
 Para empezar Fill in the blank with the correct word: 1) Hola, Beni, ¿______________ estás? 2) Beto, ¿______________ años tienes? 3) Rafael _______________________.
Transcripción de la presentación:

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary Ask/Tell Origins Practice Outside 25-5 Colors 5-0 Exit Quiz Objectives: 1. Ask and tell where people are from. 2. Write and talk about colors and school supplies. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Bring to class by Friday: 2 marble composition notebooks, 1 pocket folder, 1 pen or pencil. Daily Dictionary: ¿De dónde es usted?/¿De dónde eres? (Where are you from?), Soy de (I’m from), Les presento a (Let me introduce you to), Es de (She’s/He’s from), rojo (red), negro (black), azul (blue), verde (green), gris (grey), blanco (white), amarillo (yellow), anaranjado (orange), rosado (pink), marrón (brown), morado (purple), una carpeta (folder), un cuaderno (notebook)

¿De dónde es usted? Soy de Denver.

¿De dónde eres tú? Soy de Brighton.

¿De dónde es la mujer? Es de Denver.

¿De dónde es el chico? Es de Brighton.

Meet outside the front door.

Les presento a...

COLORES

NEGRO

ROSADO

ROJO

ANARANJADO

VERDE

AMARILLO

MARRÓN

BLANCO

GRIS

AZUL

MORADO

UN CUADERNOUNA CARPETA

► El cuaderno es… ► La carpeta es…

Exit Quiz: 1. ¿De dónde eres? ____________________ 2. L 3. L 4. T

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary Favorite Colors Category Ball School Supplies, Adj. Agree 15-5 Body Spanish 5-0 Exit Quiz Objectives: 1. Ask and tell people’s favorite colors. 2. Write and say what school supplies people have. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Bring to class by Friday: 2 marble composition notebooks, 1 pocket folder, 1 pen or pencil. Daily Dictionary: ¿Cuál es tu color favorito? (What’s your favorite color?), Mi color favorito es (My favorite color is), Su color favorito es (Her/His favorite color is), una mochila (a backpack), un libro (a book), él/ella tiene (she/he has), ¿Tú tienes…? (Do you have…?), yo tengo (I have)

Mi color favorito es… VERDE

¿Cuál es tu color favorito? marrónmorado marrónmorado rosado azul rosado azul rojoverde rojoverde anaranjado anaranjadogris amarillo amarilloblanco negro

una mochila

Él tiene una mochila.

Ella tiene una mochila.

¿Tú tienes una mochila? Sí, yo tengo una mochila.

un libro

El libro es marrón. El libro es marrón. La mochila es marrón. La mochila es marrón.

La mochila es rosada. El libro es rosado.

La mochila es roja. El libro es rojo.

La mochila es azul. El libro es azul.

La mochila es amarilla. El libro es amarillo.

El libro es morado. La mochila es morada.

La mochila es verde. El libro es verde.

El libro es negro. La mochila es negra.

La mochila es gris. El libro es gris.

El libro es blanco. La mochila es blanca.

El libro es anaranjado. La mochila es anaranjada. La mochila es anaranjada.

Exit Quiz: 1.In a complete sentence, write what color backback she has. 1.In a complete sentence, write what color backback she has. 2. Write what color backpack you have.

► Moonball, s.b., p.31

Standards: 1. Communicate in Spanish. Agenda: Write objectives Weekly Quiz Friday Journal 30-25Sorting Ceremony 25-5 Friday Film 5-0Lottery and Wind down Objectives: 1. Do Weekly Quiz. 2. Write Friday Journal. 3. Know your House. 4. Create Friday Film. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Bring to class by Monday: 2 marble composition notebooks, 1 pocket folder, 1 pen or pencil. Daily Dictionary: N/A

Weekly Quiz: Take out a clean sheet of paper. Number it #1-8. Fill in the blanks with the best word or words from the word bank at the bottom of each screen.

#1 ¿De dónde _____ usted? ereses

#2-#3 ___ ______ es _________. El libroazul La carpetaamarilla El cuadernorosado La mochilaroja marrón

#4 Ella tiene un libro verde. Ella tiene una mochila amarilla. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene un libro morado.

#5-#6 _____ _________ es _____________. La mochilamorada La libramorado El libromarrón La bibliotecaverde

#7-#8 Él _______ (18) años. tiene dieciséis tengo quince tienes dieciocho

Sorting Ceremony

Friday Journal10 minutes On your exit quiz page or in your journal, write today’s date and “Friday Journal.” Write a conversation between two people in which they ask each other their names, ages, where they are from, and if they have backpacks. When you finish, begin working on your film.

Friday Film: Graded out of 5 points: -Each group member present speaks an equal amount. -All Spanish words and phrases from the week are spoken in the film. -All students speak without reading from a script of any kind. -All spoken dialogue is audible. -Group name and class period are stated at the beginning of the film. All Spanish words and phrases from this week: ¿De dónde es usted? verdemorado ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? gris libro ¿Cómo se llama usted? soy de blancomochilame llamo les presento a amarillo dieciochose llama es de anaranjado diecisiete rojo rosado dieciséis negro marrón quince azul catorcetrece ¿Cuál es tu color favorito? Mi color favorito esSu color favorito es él/ella tiene ¿Tú tienes…?yo tengo ¿Cuántos años tienes?