Academic Parent Teacher Team February 2014.  Welcome/Bienvenida  Introductions/Introducciones  Our Class Data/Los datos de la clase  Let’s Practice!/¡Practicamos!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

English Lesson 5.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Digital Photography: Selfie Slides
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Things to do before we start.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Realidades 2, p194 Powerpoint adapted from
Escriban y respondan las preguntas.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Survival Spanish for travelers Lesson 4: Verbs, verbs everywhere! Part 1.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
ESPAÑOL 2, el 5 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Bienvenidos a la clase de Español 1 12 DE ABRIL DE 2016 ¿Cómo est á n ustedes? ¿Adónde fuiste ayer después de las clases? ¿Qué vas a hacer por la tarde.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Academic Parent Teacher Team February 2014

 Welcome/Bienvenida  Introductions/Introducciones  Our Class Data/Los datos de la clase  Let’s Practice!/¡Practicamos!  Setting Goals/El establecimiento de metas  Summary/Resumen  Conclusion/Conclusión

 Welcome to our second Academic Parent Teacher Team Meeting (APTT).  We are excited to continue our work together.

 Bienvenidos a nuestra segunda reunión del equipo de padres y maestros académico (APTT).  Estamos emocionadas de continuar nuestro trabajo juntos.

 By the end of our time, you will be able to: ◦ Name the skills your child is working on ◦ Explain your child’s current progress on these skills ◦ Understand the next steps in the development of these skills ◦ Set a goal for your child to work toward during the next months ◦ Practice the activities that will help your child meet that goal

 Al final de nuestro tiempo, usted será capaz de: ◦ Nombrar las habilidades en que su hijo/a está trabajando ◦ Explicar el progreso actual de su hijo/a en estas habilidades ◦ Conocer los pasos a seguir en el desarrollo de estas habilidades ◦ Establezcar una meta para su hijo/a a trabajar para los próximos meses ◦ Practicar las actividades que ayudarán a su hijo a cumplir con esa meta

 Choose a Starburst.  Find the other family members who have the same color Starburst as you and sit together.  Find two things you all have in common with each other (number of siblings, where you grew up, favorite ice cream flavor, etc.)

 Elige un Starburst.  Encuentra los otros miembros de la familia que tienen la misma color como usted y se sientan juntos.  Encuentra dos cosas que todos tenemos en común con los demás (número de hermanos, donde uno se crió, sabor favorito de helado, etc.)

 As you recall, we use an online ongoing assessment tool called TeachingStrategies GOLD.  We track student progress throughout the year, focusing on what they know and can do.  You just received your child’s report card. Any questions?

 Como recuerda, utilizamos una herramienta de evaluación continua llamada TeachingStrategies GOLD.  Hacemos el seguimiento del progreso del estudiante durante todo el año, centrándose en los que saben y pueden hacer.  Recibiero las notas de su hijo. Preguntas?

 Before we take a look at our new goals, lets see how our children have grown from last meeting!  Antes de ver a nuestras nuevas metas, vamos a ver cómo nuestros hijos han crecido desde la última reunión!

 In the fall, our class average for “tells about another time and place” was level 2.  Our class average now is level 3.  You will find your child’s current level in your folder.  Thank you so much for your work at home! Keep it up!

 En el otoño, el promedio de alumnos por "habla de otro tiempo y lugar", fue el nivel 2.  Nuestro promedio de alumnos por ahora es el nivel 3.  Va a encontrar el nivel actual de su hijo/a en la carpeta.  ¡Muchas gracias por tu trabajo como en casa! ¡Sigue así!

 In the fall, our class average for “connects numerals with their quantity” was level 1.  Our class average now is level 3.  You will find your child’s current level in your folder.  Share with a partner one thing you did to help your child grow.  Thank you for your hard work!

 En el otoño, el promedio de alumnos por "conecta los números con su cantidad" era el nivel 1.  Nuestro promedio de alumnos por ahora es el nivel 3.  Va a encontrar el nivel actual de su hijo en la carpeta.  Comparte con un compañero una cosa que hizo para ayudar a su hijo a crecer.  ¡Gracias por su trabajo!

 Now let’s turn our attention to our new goals.  We are going to continue to look at mathematics and using language to express ourselves. This time, we will zoom in on: ◦ Language 9a: uses an expanding expressive vocabulary ◦ Mathematics 20c: connects numerals with their quantity

 Ahora vamos a centrar nuestra atención en nuestras nuevas metas.  Vamos a seguir trabajando en la conexión de los numerales con su cantidad y uso del lenguaje para expresarnos. Esta vez, vamos a acercar: ◦ Lenguage 9a: utiliza un vocabulario expresivo en expansión ◦ Matemáticas 20c: números conecta con su cantidad

 Because of your hard work, we are going to focus on a new objective – vocabulary!  Debido a su arduo trabajo, nos vamos a centrar en un nuevo objetivo - vocabulario!

 We are going to continue focusing on connecting numerals to their quantities, but with an added challenge!  Vamos a seguir centrándose en la conexión de los números de sus cantidades, pero con un desafío añadido!

 We have prepared two activities for you to take home to do with your child to work on these skills.  These activities focus on the developmental skills chosen, but touch on other skills as well.

 Hemos preparado dos actividades para que usted pueda llevar a casa a hacer con su hijo/a para trabajar en estas habilidades.  Estas actividades se centran en las habilidades de desarollo elegido, pero toque en otras habilidades también.

 We are continuing to work on identifying numerals and associating it with their quantity.  In your folder, you will find the materials needed to play the numerals game!  This is similar to the game from APTT 1, but with an added challenge.

 Seguimos trabajando en la identificación números y asociarlo a su cantidad.  En su carpeta, usted encontrará los materiales necesarios para jugar el juego de los números!  Esto es similar al juego de APTT 1, pero con un desafío adicional.

 Take a look at your child’s most recent “science eyes.” What do you notice?  We will create a science eyes journal.  In your folder, you will find a journal, several objects, and crayons.

 Echa un vistazo a los últimos de su hijo "ojos de la ciencia." ¿Qué notas?  Vamos a crear un diario de los ojos de la ciencia.  En su carpeta, encontrará un diario, varios objetos, y crayones.

 Numerals Game: ◦ Our class goal for “Connects numerals with their quantities” is level 4.  Science Eyes: ◦ Our class goal for “Uses an expanding expressive vocabulary” is level 5.  You will find your child’s current level in your folder.

 Juego numeral: ◦ Nuestra meta de la clase de "Conecta números con sus cantidades" es el nivel 4.  Ojos de la ciencia: ◦ Nuestra meta de la clase de "Usa una ampliación de vocabulario expresivo" es el nivel 5.  Va a encontrar el nivel actual de su hijo en la carpeta.

 This time, instead of focusing on a certain level for your child, we will set a goal of how often you will do each activity with your child and brainstorm other ways to support their development. ◦ Numerals Game: How often will you play this game with your child? ◦ Science Eyes journal: We will share our journals once a month. How many times per month will you do this activity?  Consider the level your child is at now, our class goal, and where you would like your child to be.

 Esta vez, en lugar de centrarse en un determinado nivel para su hijo, vamos a establecer una meta de la frecuencia con la que va a hacer cada actividad con su hijo/a y crear una lista de ideas de otras maneras de apoyar su desarrollo. ◦ Juego numeral: ¿Con qué frecuencia vas a jugar a este juego con su hijo? ◦ Diario de ojos de la ciencia: Vamos a compartir nuestros diarios una vez al mes. ¿Cuántas veces al mes vas a hacer esta actividad?  Considere el nivel de su hijo/a es de ahora, nuestro objetivo de clase, y donde le gustaría que fuera.

 What skills should my child be focusing on?  How will I know that my child has mastered these skills?  Feel free to ask questions at any time.  We will come back together for our third meeting to review our progress, learn more ways to support your child, and set a new goal.

 ¿Qué habilidades debe mi hijo se centra en?  ¿Cómo sabré que mi niño ha dominado estas habilidades?  No dude en hacer preguntas en cualquier momento.  Vamos a reunir para nuestra tercera reunión para revisar nuestro progreso, aprender más formas de apoyar a su hijo/a, y establecer una nueva meta.

 Thank you for coming and supporting your child at home. We know this year will be a success!  Questions?  Please complete the exit slip before you leave!

 Gracias por venir y apoyar a su hijo/a en la casa. ¡Sabemos que este año va a ser un éxito!  ¿Preguntas?  Por favor, complete la hoja de salida antes de salir.