Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Things to do before we start.
If you see your t-shirt, please take it down. Hand in your hard copy of Columbus. (place on the chairs. Number your ALC
2
ALC 18 Hoy es viernes el 11 de octubre.
Number your ALC Answer the 6 questions on the following slides in short answer.
3
1. ¿Cómo se dice Cristobál Colón en inglés?
4
2. ¿De dónde era Cristobál Colón?
5
3. ¿En qué año nació Cristobál Colón?
6
4. ¿De dónde eran el Rey Fernando y La Reina Isabela?
7
5 ¿Cómo se llamaban los barcos de Cristobál Colón?
8
6 ¿Cuál fue la fecha que Cristobál Colón llegó a tierra firme?
9
El fin de las preguntas Pasen para recibir una estampilla.
10
Respuestas Hoy es viernes el 11 de octubre.
¿Cómo se dice Cristobál Colón en inglés? Cristopher Columbus ¿De dónde era Cristobál Colón? Genoa Italia ¿En qué año nació Cristobál Colón? 1451 ¿De dónde eran el Rey Fernando y La Reina Isabela? España ¿Cómo se llamaban los barcos de Cristobál Colón? La Niña, La Pinta y La Santa María ¿Cuál fue la fecha que Cristobál Colón llegó a tierra firme? El 12 de octubre 1492
11
Content objective (what you can do) Hoy es jueves el 10 de octubre.
I can review information about Columbus day and identify what a sugar skull is. Language objective (How you are going to do it) I can review information about Columbus day with the ALC and writing Cornell notes. I can take Cornell notes on sugar skulls and make one to place in the room.
12
Agenda Turn in your Columbus worksheet from the computer lab. Take down T-shirt ALC 18 Content and language objective Bienvenida inteligente/tonto Cornell Notes: el dia de la raza generoso/tacaño Turn in partner clocks Las calacas de azucar information original seat Make a calaca
13
La bienvenida Pasen con su compañero de inteligente/tonto.
Using your bienvenida questions and a timer, ask your partner the questions on all of the cards. Write the time in the square inteligente/tonto.
14
Bienvenida responses for today. Hoy es viernes el 11 de octubre.
¿Cómo estás? ¿ Cómo se dice fuerte/débil en inglés? ¿Qué tiempo hace?
15
Content objective (what you can do)
I can review information about Columbus day and identify what a sugar skull is. Language objective (How you are going to do it) I can review information about Columbus day with the ALC and writing Cornell notes. I can take Cornell notes on sugar skulls and make one to place in the room.
16
Cornell Notes: el dia de la raza generoso/tacaño.
Please turn in your partner clock if it has been translated. Put the clocks on the chairs in order. If you have not translated the words on the partner clock you will have to do so before you leave today.
17
Cornell notes Title: El día de la raza
18
EQ: What was the role of Columbus that enabled Spain to rule the world?
19
Dibuja el mundo antiguo y el mundo nuevo.
20
Identifica y nombra el mundo antiguo.
21
Identifica y nombra el mundo nuevo
22
El mundo antiguo y el mundo nuevo
España
23
¿Cómo se dice mundo en inglés
24
¿Cómo se dice antiguo en inglés
25
¿Cómo se dice nuevo en inglés
26
¿Cómo se dice el mundo antiguo en inglés
27
¿Cómo se dice el mundo nuevo en inglés
28
Tell your partner three countries that would be in the Old World (el mundo antiguo)
29
Tell your partner three countries that would be in the New World (el mundo nuevo)
30
Tell your partner what country we are focusing on.
31
Where does the Spanish Language come from?
32
Chunk #2 Los Reyes Católicos
33
Los Reyes Católicos La Reina Isabela El Rey Fernando Reyes de España
1474–1504
34
Identificar las personas
35
¿Cómo se dice rey en inglés
36
¿Cómo se dice reina en inglés
37
Chunk #3 Cristobál Colón
38
Cristobál Colón Nació en Genoa Italia. Nació en el otoño de 1451.
Profesión: explorador.
39
¿Cómo se dice nació en inglés
40
¿Cómo se dice explorador en inglés
41
¿Quién era?
42
¿De dónde era?
43
¿En qué año nació?
44
¿Cuántos años tenía al morir?
45
Los reyes católicos y Colón
Buscaba una ruta a al oeste que era mejor.
46
Identifica tres personas en la pintura.
47
Chunk 4 Los barcos de Colón
48
Los barcos de Colón La Niña La Pinta La Santa María Viajaron en 1492
49
¿Cómo se dice los barcos en inglés?
50
¿Cómo se llaman los barcos?
51
Chunk 5 Tierra firme
52
Tierra firme Tierra firme el doce de octubre 1492.
Llegaron a las Bahamas Hizo cuatro viajes
53
¿Cuál fue la fecha de llegar a tierra firme?
54
El día de la raza 12 de octubre lugares hispanos
Segundo lunes de octubre en EEUU.
55
¿Cómo se dice Columbus day en español?
56
Chunk 6 Las civilizaciones del mundo nuevo
57
Los habitantes principales del sur de norte américa
Los Azteca Los Tolteca
58
Los habitantes principales de América Central.
Los Olmeca Los Maya
59
Los habitantes principales de Sur América
Los Inca
60
¿Son de Los Inca
61
¿Son de Los Tolteca Los Azteca
62
¿Son de? Los Olmeca Los Maya
63
Nombra 3 civilizaciones del mundo nuevo.
64
Content objective (what you can do)
I can review information about Columbus day and identify what a sugar skull is. Language objective (How you are going to do it) I can review information about Columbus day with the ALC and writing Cornell notes. I can take Cornell notes on sugar skulls and make one to place in the room.
65
Please turn in your partner clock.
Please pick up a skull and return to your original seat.
66
Content objective (what you can do)
I can review information about Columbus day and identify what a sugar skull is. Language objective (How you are going to do it) I can review information about Columbus day with the ALC and writing Cornell notes. I can take Cornell notes on and make one to place in the room.
67
Cornell Notes: Las calacas de azucar (new notes)
68
EQ What are sugar skulls
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.