Els trastorns d’ansietat a l’adolescència

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
T Neuróticos, secundarios a situaciones estresantes y somatomorfos
Advertisements

LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable.
Unidad V: Principales Problemas en Salud Mental Depresión
TRASTORNOS DE FÓBICOS.
ATAQUES DE PÁNICO Y TRASTORNO DE PÁNICO
Trastorno oposicionista infantil
U. F. A. M. Unitat Funcional d’Abusos a Menors
IMIPRAMINA..
Universidad de la Sabana. Objetivo  Explicar de forma clara y concreta los trastornos fóbicos, de manera que cualquier estudiante o médico tenga un acceso.
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Universidad de la Sabana.  Explicar de forma clara y concreta el trastorno obsesivo-compulsivo, de manera que cualquier estudiante o médico tenga un.
El adolescente inhibido y preocupado
SAPS TOT ALLÒ QUE ET POT INTERESSAR DE LES DROGUES PER PODER PRENDRE LES DECISIONS QUE MÉS ET CONVINGIN?
MIEDO Fenómeno psicológico normal para el ser humano, especialmente en los niños. Fenómeno evolutivo. Transitorios. Dimensión cognitiva.
UNIVERSIDAD DE LA SABANA. PÁNICO Se dice de el miedo extremado o del terror producido por la amenaza e un peligro inminente, y que con frecuencia es.
Prof.: Lic. Fabián Olaz 2010 Curso de formación de competencias básicas en Psicoterapia Cognitivo Comportamental.
Prof.: Lic. Fabián Olaz 2010 Curso de formación de competencias básicas en Psicoterapia Cognitivo Comportamental.
Santa JOANA D’ARC JOANA CRUAÑES. És la famosa donzella d’Orleans, salvadora del regne de França contra la invasió anglesa. Santa i verge, el cicle de.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
AIGUA STOP Control Automàtic de Fuites. Situació actual: Situació actual:  A Espanya, els estalvis possibles de la despesa d’aigua en edificis públics.
Trastorno obsesivo-compulsivo
Dr. Bernardo Castro Dobles Catedrático Asociado Ucimed 2013
DEPRESION Y ANSIEDAD EN ATENCION PRIMARIA
TRASTORNOS DE ANSIEDAD
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
XARXA D’INICIATIVES D’ATENCIÓ A LA INFÀNCIA I LES FAMÍLIES
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ DE L’USUARI TAO EN ATENCIÓ PRIMÀRIA Elisenda Sant i Arderiu Metge de família CAP Casanova. CAPSE. Barcelona Grup d’anticoagulació.
IMPORTANCIA DE LA EDUCACIÓN. BIENVENIDOS AL CENTRO PARVULARIO CAMINITO DEL SABER.
DISEÑO DE INTERVENCIÓN TALENTO LÓGICO TALENTO CREATIVO.
CASOS CLÍNICS.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Salut mental i prevenció
Els trastorns depressius a l’adolescència
Disponibilitat Espirometria + PBD *** ***
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Massa Abdominal: Plastró apendicular
Trastorns de l’alimentació
SESSIÓ CLÍNICA.
III Jornada de transport sanitari
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
15 de novembre Dia sense alcohol
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
NOVETATS ESPAI MARGALEF
a partir del llibre “escrits de presó”
Quin dinosaure!.
Obesitat en edat pediàtrica
TOC infanto-juvenil: Avaluació familiar
Malaltia i mort: Canvis familiars
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
LES Etapes DE LA VIDA.
Diagnòstic de la depressió i l’ansietat mitjançant les TIC
Intervenció multicentre davant un cas repte
15 de novembre Dia sense alcohol
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
La vulneració dels drets socials
Dr Jose Luis Tandaipan Eva Fontiverio
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Sentiments cliqueu.
Transcripción de la presentación:

Els trastorns d’ansietat a l’adolescència

+ - TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA L’ANSIETAT FORMA PART DE LA UNITAT PERSONAL DE L’ADOLESCENT ANSIETAT NORMAL ANSIETAT PATOLÒGICA ASPECTES TEMPERAMENTALS INNATS (COEFICIENT EMOCIONAL) VULNERABILITAT  RESILIÀNCIA + - BENESTAR PSICOSOCIAL

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA L’ANSIETAT NORMAL RESPOSTA ADAPTATIVA DAVANT DEL PERILL ESTAT D’ALERTA CONTROL (VARIANTS DE LA NORMALITAT  “ETAPA DEL MIRALL”)

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA L’ANSIETAT PATOLÒGICA RESPOSTA DESADAPTATIVA DAVANT DEL PERILL ESTAT D’ALERTA SENSE CONTROL LES EVITACIONS FÒBIQUES  CÒRTEX PREFRONTAL (FÒBIES) L’ANSIETAT ANTICIPATÒRIA  SISTEMA LÍMBIC (FÒBIES, TR ANS GRALITZADA, TR ANS SEPARACIÓ) ELS ATACS DE PÀNIC  TRONC CEREBRAL (TR D’ANGOIXA)

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA EL PAPER DELS NEUROTRANSMISSORS NORADRENALINA TRONC CEREBRAL  PROTUBERÀNCIA  LOCUS COERULEUS (70% NOR CEREBRAL) PAPER REGULADOR ESSENCIAL DELS ESTATS D’ALERTA ADAPTATIUS DELS MECANISMES FISIOLÒGICS DE L’ANSIETAT. CONEXIONS DEL LOCUS COERULEUS: CÒRTEX CEREBRAL (FÒBIES) SISTEMA LÍMBIC (TR ANS GRAL, TR ANS SEP) TRONC CEREBRAL (TR D’ANGOIXA) SEROTONINA EVITACIONS FÒBIQUES TR D’ANGOIXA ] BAIXA FUNCIÓ SEROTONINÈRGICA DINS EL SNC ÀCID GAMMA AMINO BUTÍRIC (GABA) EFECTE INHIBIDOR DE L’ANSIETAT DINS EL SNC POTENCIA L’ACCIÓ ANSIOLÍTICA DE LES BENZODIAZEPINES ADRENALINA IMPLICACIÓ DINS ELS MECANISMES PERIFÈRICS IMPLICATS EN L’ANSIETAT (SNA)

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA SENYALS D’ALARMA PORS EXCESSIVES O INJUSTIFICADES CONDUCTES D’INHIBICIÓ SOCIAL PERFECCIONISME PREOCUPACIÓ EXCESSIVA SOMATITZACIONS OBSESSIONS / COMPULSIONS (TOC)

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA EPIDEMIOLOGIA 2 1 (FACTOR ESTROGÈNIC) 7,5% - 15,4% FOBIES SIMPLES 2,9% -------- 4,3% FOBIES SOCIALS 1,4% TR ANS GENERALITZADA 11,4% ------ 17,1% TR ANS SEPARACIÓ 8,2% -------- 11,4% (KASHANI)

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA CLASSIFICACIÓ DIAGNÒSTICA DSM-IV CIE-10 (MIA) TRASTORN FÒBIC TRASTORN D’ANSIETAT GENERALITZADA TRASTORN D’ANSIETAT DE SEPARACIÓ TRASTORN D’ANGOIXA TRASTORN OBSESSIU-COMPULSIU TRASTORN PER ESTRÉS POSTRAUMÀTIC TRASTORN D’ANSIETAT PER MALALTIA MÈDICA O CONSUM DE SUBSTÀNCIES

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA TRASTORN FÒBIC – FÒBIA SIMPLE POR PERSISTENT, EXCESSIVA I IRRACIONAL ENFRONT AL CONTACTE AMB UN ESTÍMUL (OBJECTE O SITUACIÓ) (6 MESOS) CLÍNICA: INTENSA ANSIETAT ANTICIPATÒRIA SOMATITZACIONS CRISI D’ANGOIXA ENFRONT LA PRESÈNCIA DE L’ESTÍMUL TRACTAMENT: PSICOTERÀPIA COGNITIVA-CONDUCTUAL PRONÒSTIC: FAVORABLE (CAS CLÍNIC: ”POR A LES PLOMES”)

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA TRASTORN FÒBIC – FÒBIA SOCIAL POR PERSISTENT, EXCESSIVA I IRRACIONAL ENFRONT AL CONTACTE SOCIAL (6 MESOS) CLÍNICA: CONDUCTES D’EVITACIÓ SOCIAL INTENSA ANSIETAT ANTICIPATÒRIA SOMATITZACIONS CRISI D’ANGOIXA ENFRONT L’EXIGÈNCIA SOCIAL TRACTAMENT: COUNSELING FAMILIAR PSICOTERÀPIA COGNITIVA-CONDUCTUAL PSICOFARMACOLÒGIC PRONÒSTIC: RESERVAT (FÒBIA SOCIAL ADULTA, TR DE LA PERSONALITAT PER EVITACIÓ, CRISI D’ANGOIXA A LA VIDA ADULTA)

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA FÒBIA SOCIAL ------- CAS CLÍNIC (A.C.A.) EDAT: 16 ANYS ESCOLARITAT: 4t ESO DERIVACIÓ: PSICÒLEG ESCOLAR MOTIU DE CONSULTA: ABSENTISME ESCOLAR RECENT (5 DIES) 23 20

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA FÒBIA SOCIAL ------- CAS CLÍNIC (A.C.A.) ENTREVISTA AMB PARES (1) SENSACIÓ D’ANGOIXA DAVANT D’EXPOSICIONS EN PÚBLIC (FLAUTA-FUTBOL) DIFICULTAT PER RELACIONS AMB ELS ALTRES TELÈFON: TRUCAR O PENSAR QUE EL TRUCARAN SALUDAR PEL CARRER A ALGÚ CONEGUT ENTRAR A UN LLOC PÚBLIC AMB GENT GRAN DEPENDÈNCIA DE LA MARE BAIX RENDIMENT ESCOLAR

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA FÒBIA SOCIAL ------- CAS CLÍNIC (A.C.A.) ENTREVISTA AMB PARES (2) DESIG DE NO VOLER ANAR A COL·LEGI / POR AL FUTUR NEGATIVA A SORTIR DE CASA / TV-VIDEOJOCS EVITACIÓ D’ANAR A DORMIR / DESPERTADOR ESPAIS DE TRANQUIL·LITAT MÉS CURTS I MENYS FREQÜENTS (“LES ESPERES” -- “ELS SILENCIS”) MOMENTS D’AÏLLAMENT MÉS FREQÜENTS

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA FÒBIA SOCIAL ------- CAS CLÍNIC (A.C.A.) ANTECEDENTS FAMILIARS PARE I TIET PATERN: MOLT TÍMIDS MARE: CRISI D’ANGOIXA / DEPRESSIÓ / CLAUSTROFÒBIA ANTECEDENTS PATOLÒGICS ANSIETAT DE SEPARACIÓ (ESCOLA INFANTIL) SOMATITZACIONS (INFÀNCIA)

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA FÒBIA SOCIAL ------- CAS CLÍNIC (A.C.A.) DIAGNÒSTIC (1) ENTREVISTA PARES ESCOLA QÜESTIONARIS PARES PREDIAGNÒSTIC CBC-ACHENBACH ESTUDI PSICODIAGNÒSTIC INTEL·LIGÈNCIA (WISC-R) PERSONALITAT (16PF) PSICOPATOLOGIA (MINI-MULT / STAIC) TESTS PROJECTIUS (ROTTER) ENTREVISTA PERSONAL

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA FÒBIA SOCIAL ------- CAS CLÍNIC (A.C.A.) DIAGNÒSTIC (2) COL·LABORACIÓ: INHIBICIÓ INTELECTUAL  GRAN COL·LABORACIÓ QÜESTIONARIS PARES: PARE: (INTROVERSIÓ / QUEIXES SOMÀTIQUES / ANSIETAT / PROBLEMES SOCIALS / PROBLEMES D’ATENCIÓ) MARE: (INTROVERSIÓ / QUEIXES SOMÀTIQUES / ANSIETAT) PROVES COGNITIVES (WISC-R): ATENCIÓ BAIXA PERSONALITAT (16PF): SUMISIÓ / COMFORMISME / APRENSIVITAT / ANSIETAT / INTROVERSIÓ / DEPENDÈNCIA PSICOPATOLOGIA (MINIMULT): ELEVACIÓ A LES ESCALES HS / D / PS PROJECTIVES (ROTTER) / ENTREVISTA PERSONAL: MOLT SIGNIFICATIVES

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA FÒBIA SOCIAL ------- CAS CLÍNIC (A.C.A.) TEST DE FRASES INCOMPLETES DE ROTTER L’ÈPOCA MÉS FELIÇ... ERA QUAN ERA PETIT VOLDRIA SABER... QUE PENSEN ELS ALTRES DE MI LAMENTO... TENIR AQUEST PROBLEMA DE TIMIDESA EL QUE EM MOLESTA... ÉS ESPRESSAR-ME PÚBLICAMENT NO PUC... DEIXAR DE PENSAR EN L’ESCOLA I EN QUÈ EM FARAN FER ELS MEUS NERVIS... SÓN MOLTS QUAN ERA PETIT NO TENIA PROBLEMES L’ÚNICA MOLÈSTIA... ÉS HAVER D’EXPOSAR ORALMENT JO EN SECRET... PENSO MOLT EN TOT LA MEVA MAJOR ANSIETAT... ÉS AIXÒ, LA SEGURETAT I LA CONFIANÇA LA MAJORIA DELS NOIS... ELS VEIG MÉS SEGURS

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA FÒBIA SOCIAL ------- CAS CLÍNIC (A.C.A.) DIAGNÒSTIC DIFERENCIAL FÒBIA ESCOLAR ANSIETAT DE SEPARACIÓ TRACTAMENT  MULTIMODAL INTERVENCIÓ ESCOLAR / FAMILIAR RECOLZAMENT EDUCATIU PARES-MESTRES PSICOTERÀPIA D’ORIENTACÌÓ COGNITIVA-CONDUCTUAL INDIVIDUAL -SETMANAL TRACTAMENT FARMACOLÒGIC FLUOXETINA: 30 mg X dia

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA FÒBIA SOCIAL ------- CAS CLÍNIC (A.C.A.) EVOLUCIÓ CURS 00/01 (1r i 2n TRIMESTRE): 3M: CANVI D’ACTITUD FAVORABLE CASA: MENYS DEPENDÈNCIA MATERNA ESCOLA: EXPOSICIONS CURTES ACCEPTADES (1’) SOCIAL: CONCERT DE TOM JONES CURS 00/01 (3r TRIMESTRE): CASA: MALALTIA MATERNA ESCOLA: EXPOSICIONS CURTES ACCEPTADES (5’)  REGRESSIÓ SOCIAL: CONVIVÈNCIES FINAL DE CURS: ESCOLA PLANTEJA REPETICIÓ DE CURS CURS 01/02: CASA: MALALTIA MATERNA (PENDENTS D’ENTREVISTA) ESCOLA (NOVA): ACCEPTACIÓ REPETICIÓ SOCIAL: DISCOTECA PRONÒSTIC: FAVORABLE (MITG / LLARG TERME)

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA TRASTORN ANSIETAT GENERALITZADA ANSIETAT EXCESSIVA ENFRONT PREOCUPACIONS NO REALISTES (6 MESOS) CLÍNICA: ANSIETAT PERSISTENT, EXCESSIVA, AMB PORS I PREOCUPACIONS SOBRE UN MATEIX, LA FAMÍLIA O ELS AMICS SOMATITZACIONS (T. SON) INSEGURETAT / INDECISIÓ / DEPENDÈNCIA / AUTOEXIGÈNCIA / POR A LA CRÍTICA / NECESSITAT DE CONTROL DE L’ENTORN TRACTAMENT: COUNSELING FAMILIAR PSICOTERÀPIA COGNITIVA-CONDUCTUAL PRONÒSTIC: FAVORABLE (CAS CLÍNIC: ”L’ADOLESCENT CONTROLADOR”)

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA TRASTORN ANSIETAT DE SEPARACIÓ ANSIETAT EXCESSIVA DAVANT LA SEPARACIÓ, REAL O PER ANTICIPACIÓ, DE LES PERSONES VINCULADES (2 SETMANES) CLÍNICA: ANSIETAT ANTICIPATÒRIA PERSISTENT I EXCESSIVA, DAVANT LA SEPARACIÓ INEVITABLE DELS PARES SOMATITZACIONS CRISIS D’ANGOIXA DAVANT L’EXIGÈNCIA DE LA SEPARACIÓ TRACTAMENT: PSICOFARMACOLÒGIC COUNSELING FAMILIAR PSICOTERÀPIA COGNITIVA-CONDUCTUAL PRONÒSTIC: RESERVAT (TRASTORNS D’ANSIETAT, CRISIS D’ANGOIXA I AGORAFÒBIA A LA VIDA ADULTA) (CAS CLÍNIC: ”L’ADOLESCENT QUE MAI VA DE COLÒNIES/CONVIVÈNCIES”)

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA TRASTORN D’ANGOIXA EPISODI SOBTAT, DIURN O NOCTURN, CARACTERITZAT PER UN EPISODI D’ANGOIXA INTOLERABLE, DE CURTA DURADA I CARÀCTER ESPONTANI, NO LLIGAT A CAP FET CLAR (ENDÒGEN) CLÍNICA: PSÍQUICA: POR A MORIR FÍSICA: CARDIOVASCULAR / RESPIRATÒRIA / ABDOMINAL SENSACIÓ DE MAREIG / SUDORACIÓ / TREMOLOR / VISIÓ BORROSA / NÀUSEES / DIARREA TRACTAMENT: PSICOFARMACOLÒGIC PSICOTERÀPIA COGNITIVA-CONDUCTUAL PRONÒSTIC: RESERVAT (TRASTORNS D’ANSIETAT A LA VIDA ADULTA)

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA TRASTORN OBSESSIU - COMPULSIU PRESÈNCIA D’OBSESSIONS I COMPULSIONS, AMB CONDUCTES D’EVITACIÓ DE LES OBSESSIONS CLÍNICA: PENSAMENTS OBSESSIUS + RITUALS COMPULSIUS TRACTAMENT: PSICOFARMACOLÒGIC PSICOTERÀPIA COGNITIVA-CONDUCTUAL COUNSELING FAMILIAR PRONÒSTIC: RESERVAT (CRONICITAT)

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA TRACTAMENT DEIXAR SEMPRE CLAR: CONCEPTE DE TEMPERAMENT ANSIÓS (VULNERABILITAT) CONCEPTE DE CONDUCTES D’INHIBICIÓ FET BIOLÒGIC I PROBABLEMENT HEREDITARI ADEQUACIÓ DEL SEU ENTORN DE VINCULACIÓ AFECTIVA PSICOTERAPÈUTIC: PSICOTERÀPIA COGNITIVA CONDUCTUAL PSICOFARMACOLÒGIC ANSIOLÍTICS: VIDA MITJANA LLARGA DURACIÓ: ANSIOLÍTICS: < 3 MESOS (SEGONS CLÍNICA) ANTIDEPRESSIUS:  6 MESOS (SEGONS CLÍNICA) INTRODUCCIÓ I RETIRADA GRADUAL TRACTAMENT MULTIMODAL:

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA TRACTAMENT PSICOFARMACOLÒGIC TRASTORNS D’ANSIETAT DE SEPARACIÓ IMIPRAMINA: DOSI INICIAL: 25mg X dia (3 DIES)  50mg X dia (4 DIES); SEGONS CLÍNICA DOSI MÀXIMA: 200mg X dia ó 5mg X Kg X dia (CONTROL CARDIOLÒGIC A PARTIR DE 75 mg X dia) CLOMIPRAMINA: DOSI INICIAL: 25mg X dia (7 DIES) SEGONS CLÍNICA DOSI MÀXIMA: 75mg X dia (CONTROL CARDIOLÒGIC SI S’ARRIBA A 75 mg X dia) FLUOXETINA: DOSI INICIAL: 10mg X dia (7 DIES)  20mg X dia SEGONS CLÍNICA DOSI MÀXIMA: 40mg X dia

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA TRACTAMENT PSICOFARMACOLÒGIC TRASTORNS D’ANGOIXA ALPRAZOLAM: 0.125 - 4mg X dia (PREADOLESCENTS) 0.125 - 8mg X dia (ADOLESCENTS) CLONAZEPAN: 0.1 – 0.2mg X dia FLUOXETINA: DOSI INICIAL: 10mg X dia (7 DIES)  20mg X dia SEGONS CLÍNICA DOSI MÀXIMA: 40mg X dia

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA TRACTAMENT PSICOFARMACOLÒGIC TRASTORN OBSESSIU - COMPULSIU CLOMIPRAMINA: DOSI INICIAL: 25 -50mg X dia (7 DIES) SEGONS CLÍNICA DOSI MÀXIMA: 250mg X dia ó 5mg X Kg X dia (CONTROL CARDIOLÒGIC A PARTIR DE 75 mg X dia) FLUOXETINA: DOSI INICIAL: 20mg X dia (7 DIES) SEGONS CLÍNICA DOSI MÀXIMA: 60mg X dia FLUVOXAMINA: DOSI INICIAL: 50mg X dia (7 DIES) SEGONS CLÍNICA DOSI MÀXIMA: 300mg X dia SERTRALINA: DOSI INICIAL: 25mg X dia (7 DIES) SEGONS CLÍNICA DOSI MÀXIMA: 200mg X dia CITALOPRAM: DOSI INICIAL: 10mg X dia SEGONS CLÍNICA DOSI MÀXIMA: 40mg X dia

TRASTORNS D’ANSIETAT A L’ADOLESCÈNCIA COMORBILITAT ENTRE 18% -50% DELS ADOLESCENTS AMB ALGUN TRASTORN D’ANSIETAT TENEN MÉS D’UN TRASTORN (CURRY I MURPHY) ELS ADOLESCENTS AMB FÒBIA SOCIAL I TRASTORN D’ANSIETAT GENERALITZADA SÓN ELS QUE PRESENTEN MAJOR COMORBILITAT (SANDIN I CHOROT) TRASTORNS DEPRESSIUS – TDAH – TR DE CONDUCTA (TORO)