Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Al vostre gust amb el  Amb so  Si me preguntan: -En qué creo? Si em preguntes: -En què creus?
Advertisements

Ria Slides Automàtic o al vostre gust amb el  Amb so  Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne.
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
DESCOBREIX EL TRESOR DEL NADAL CELEBREM L’ANIVERSARI DE JESÚS.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Els colors de l’ Advent.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Hola em dic Joan, ja tinc 1 any i tres mesos, encara que no entenc molt bé què vol dir això. El que em preocupa de veritat és quan se’m cau el xumet o.
Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
LA CASTANYERA.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
Escriure un conte Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB.
Once upon a time there was an orang-utan called Xavier. He was big and had bright orange hair, and sparkly brown eyes. Hi havia una vegada hi va haver.
A D V E N T La corona d’Advent.
La Ventafocs A partir d’ara has d’anar fent “clic” amb el botó esquerre del ratolí fins que arribis al final del conte.
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Presentació He d’agrair a la Teresa que m’hagi enviat aquest PPs. que teniu davant vostre. Gràcies, Teresa. Tot mirant-lo, m’he recordat que es tracta.
J de O V A E Q D U R I M N.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Història de ZAQUEU (Lc 19, 1-10)
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
EL CARGOL I L’HERBA DEL POlIOL
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Llegendes sobre la Lluna
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Companys i Companyes Avui queden 15 dies......
Poemes de Nadal Infantil Nadal 2017.
Carta d’un infant als seus pares.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Quan l’amor fa mal.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2019
XIII a Setmana de la solidaritat
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
LA PANDILLA.
Cant espiritual Joan Maragall.
La Fugida.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“No tinguis por Maria, que jo sóc amb tu”.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
RESTA PORTANT-NE.
El que ha passat està molt bé
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix L’arbre generós Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix

Hi havia una vegada un arbre… Que estimava un nen petit Hi havia una vegada un arbre… Que estimava un nen petit. El nen cada dia hi anava i en collia les fulles per fer-se una corona i jugar a ser rei del bosc.

S’hi enfilava pel tronc, s’hi gronxava a les branques i menjava pomes.

I jugaven tots dos a amagar-se I jugaven tots dos a amagar-se. I, quan estava cansat, s’adormia a la seva ombra. I el nen estimava l’arbre... I l’arbre era molt feliç.

Però va passar el temps. I el nen va créixer Però va passar el temps. I el nen va créixer. I l’arbre es quedava tot sovint sol. Però un dia l’arbre va veure arribar el noi, i li va dir: Vine, nen, enfila’t pel meu tronc, gronxa’t a les meves branques i menja les meves pomes, juga a la meva ombra i sigues feliç. Sóc massa gran per enfilar-me i jugar- va dir ell -. Jo vull comprar coses i divertir-me. Necessito diners. Que me’n podries donar? Ho sento – va dir l’arbre -, però diners, no en tinc. Només tinc fulles i pomes.

Cull les pomes i vés a vendre-les a la ciutat Cull les pomes i vés a vendre-les a la ciutat. Així tindràs diners i seràs feliç. I, així, el noi s’enfilà a l’arbre, va collir les pomes i se les va endur. I l’arbre es va sentir feliç.

molt temps, i el noi no tornava... I l’arbre estava trist. Però va passar molt temps, i el noi no tornava... I l’arbre estava trist. I aleshores, un dia, va tornar, i l’arbre es va agitar amb alegria, i li va dir: Vine, noi, enfila’t al meu tronc, gronxa’t a les meves branques i sigues feliç. Estic massa ocupat per enfilar-me a un arbre – va dir ell -. Necessito una casa que em serveixi d’abric. Vull una dona i nens, i per això vull una casa. Que me la pots donar tu? Jo no tinc casa – va dir l’arbre -, casa meva és el bosc, però pots tallar-me les branques i fer-te una casa. Llavors seràs feliç. I el nen va tallar les branques i se les va endur per construir-se una casa. I l’arbre es va sentir feliç.

Però va passar molt temps i el seu noi no tornava Però va passar molt temps i el seu noi no tornava. I, quan va tornar, l’arbre amb prou feines podia dir res. Vine, noi – va xiuxiuejar -. Vine i juga. Sóc massa vell i estic massa trist per jugar – va dir ell -. Vull una barca que em porti lluny d’aquí. Que me la podries donar? Talla’m el tronc i fes-te’n una barca – va dir l’arbre -. Llavors podràs navegar lluny... i seràs feliç. I ell va tallar el tronc i es va fer una barca i se’n va anar lluny navegant. I l’arbre se sentia feliç... però no del tot.

Tinc les dents massa febles per menjar pomes – contestà ell -. I després de molt temps el noi va tornar un altre cop. Ho sento, noi – va dir l’arbre-, però ja no tinc res per donar-te. Ja no em queden pomes. Tinc les dents massa febles per menjar pomes – contestà ell -. Ja no em queden branques – va dir l’arbre -. Ja no t’hi pots gronxar. Sóc massa vell per gronxar-me a les branques – va contestar ell -.

I ell va seure. I l’arbre va ser feliç. Ho sento – es va lamentar l’arbre -. M’agradaria donar-te alguna cosa...però ja no em queda res. No sóc més que una soca vella. Ho sento... Jo no necessito gaire, ara – va contestar ell - només un lloc tranquil per reposar. Estic molt cansat. Molt bé, doncs –va dir l’arbre com recuperant l’ànim-, una soca vella va bé per descansar. Vine, noi, seu. Seu i descansa. I ell va seure. I l’arbre va ser feliç.

· Amb quin personatge us identifiqueu? Avui recordem el fundador de les escoles cristianes, Sant Josep de Calassanç. Aquest conte ens recorda el valor infatigable de l’educació, l’acolliment i l’atenció als altres. Avui l’escola ha de seguir sent un lloc on aprendre a llegir, escriure i comptar, però també a parlar, a ser crític i respectuós. Un lloc on aprendre a dialogar, a expressar-se. Un lloc on descobrir que hem d’escoltar els altres i d’escoltar-nos a nosaltres mateixos. · Quins valors creieu que amaga l’arbre generós? · Amb quin personatge us identifiqueu? · Com fem atenció a les necessitats dels nostres companys?