Per què és més eficient l’administració supramunicipal

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

Marta Damunt Meritxell Esquius Núria Puigivila Sonia Sánchez
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
SECTOR PÚBLIC: ELS BENS PÚBLICS
i el que no es pot avaluar
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
TEMA 3. MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU
El pla director per a equipaments escènics i musicals Xavier Cubeles
Estudi per a la identificació de
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Resultats de l’enquesta AtlesDEL
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
Societats d’Interès Social:
Decret d’autonomia dels centres educatius
de qualitat a l’administració local
Recordem què vol dir ser adolescent
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
La teva contribució 1.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
En aquest tema veurem els apartats següents:
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
BON GOVERN: DEL LIFTING A LA TRANSFORMACIÓ INSTITUCIONAL
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Evolució dels perfils professionals a logística
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
LA BORSA El mercat de valors.
Projecte d’Itineraris Formatius
Guies de contractació pública social i ambiental
20 anys de Ciències Ambientals a la UAB
Pla de Gestió de la Diversitat de Manlleu (PGDM)
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
Marketing Cultural per a les Societats Musicals
Decret d’autonomia dels centres educatius
La Direcció queda habilitada per:
La gestió per processos
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Treball i aprenentatge en xarxa
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Global Cook Service.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Projecte d’Itineraris Formatius
Departamento de Pedagogia Aplicada
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Les Franqueses, setembre 2007
1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
Jornada sobre el Projecte de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya Finançament de la Generalitat i aportació catalana a les finances de l’Estat.
Convivència i Mediació Escolar
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
El nou Estatut de Catalunya
Transcripción de la presentación:

Per què és més eficient l’administració supramunicipal Mar Isla, directora acadèmica EUM

Descentralització i externalització en perspectiva Bondats i maldats de les noves formes de gestió I l’eficiència ? Ès més eficient l’administració supramunicipal perquè

Descentralització i externalització en perspectiva Finals del s. XX: Crisi planificació territorial especialització, centralització, reglamentació (estat-nació) estat del benestar (crisi financera estat) Noves formes de govern: Especificitat territorial Orientació bottom-up Principis Mercat com assignador eficient Estat regulador (control fallides mercat) Desintervenció pública i Externalització serveis Principi de subsidiarietat (Carta Europea d’Autonomia Local, aprovada pel Consell d’Europa el 15 d’octubre de 1985)

GESTIO PARTICIPADA: Públic vs Privat Eixos de les formes de provisió dels bens/serveis públics: GESTIO PARTICIPADA: Públic vs Privat DIMENSIÓ OPTIMA: Associació vs. Atomització

Descentralització i externalització en perspectiva Bondats i maldats de les noves formes de gestió I l’eficiència ? Es més eficient l’administració supramunicipal perquè

Bondats i maldats de les noves formes de gestió Arguments Pro-descentralització Més adaptació a les preferències locals (més coneixement necessitats) Millor “accountability” (rendiment de comptes) Facilita la revelació de preferències si els individus es poden moure lliurament entre jurisdiccions Major autonomia, transparència municipal i poder democràtic directe dels ciutadans Fre al poder monopolístic del govern central Innovació en el disseny

Bondats i maldats de les noves formes de gestió Arguments Pro-concentració Existència d’economies d’escala: permet aprofitar les avantatges d’un canvi d’escala administrativa, Beneficis d’una administració més professionalitzada L’obsolescència administrativa sembla que només pot ser corretgida per l’agrupació voluntària Coexistència i, de vegades, superposició d’agrupacions per a la prestació d’un o més serveis públics permet el naixement d’organitzacions fortes i complexes, amb més capacitat de negociació davant els esglaons administratius.

Bondats i maldats de les noves formes de gestió Evidències Heterogeneitat de l’hisenda local europea, En general, la identitat territorial fa que es mantingui l’status quo i per això , hi ha un mosaic que fa difícil abordar els problemes d’eficiència i d’equitat. La proliferació de processos de descentralització territorial arreu pot avalar els beneficis socials de la descentralització Tanmateix, no hi ha prou evidència que la bondat de la descentralització sigui absolutament incontestable.

Descentralització i externalització en perspectiva Bondats i maldats de les noves formes de gestió I l’eficiència ? Es més eficient l’administració supramunicipal perquè

3. I l’eficiència ? EFICIÈNCIA MONETÀRIA Visió econòmica EFICIÈNCIA = OUTPUT/INPUTS EFICIÈNCIA MONETÀRIA EFICIENCIA FÍSICA EFICIENCIA BENESTAR SOCIAL Visió econòmica l’objectiu primordial del sector públic és la millora del benestar social l’anàlisi de l’eficiència pública hauria d’incloure el grau en què els resultats de l’acció pública satisfan les preferències socials.

3. I l’eficiència ? Visió institucional l’Estat com una organització econòmica complexa : múltiples objectius, destinataris, interessos, relacions... Els problemes de actuació del SP són conseqüència de la manca de respostes eficients als problemes de coordinació i de incentius com organització. (Stigliz) Un model organitzatiu eficient . Serà capaç d’establir les relacions entre tots els agents que, amb les seves decisions, participen en la realització d’una determinada activitat, i mitigar els comportaments oportunistes i les disfuncions del conflicte entre objectius, les asimetries informatives, la incertesa o la racionalitat limitada. (Cita de Williamson a Onrubia (2005)) Eficiència informativa: factor fonamental i insubstituïble per un correcte funcionament del sistema de control intern de l’organització pública Selecció d’instruments eficaç: INNOVACIÓ; CRITERIS DE MERCAT... Visió institucional

Descentralització i externalització en perspectiva Bondats i maldats de les noves formes de gestió I l’eficiència ? Es més eficient l’administració supramunicipal perquè

Es més eficient l’administració supramunicipal perquè sempre i què Aprofiti les economies d’escala d’escala administrativa, Possibiliti l’accés a una administració més professionalitzada Aconsegueixi organitzacions més fortes i amb més capacitat de negociació Millori l’eficiència quant al benestar social Compti amb un model organitzatiu eficient Millori l’eficiència informativa Es doti d’instruments de gestió més eficaços Tot i Mantenir la grandària òptima pel tipus de servei proveït Assegurar la transparència i el rendiment de comptes

Àrees de provisió del serveis públics Hi ha una grandària territorial òptima per a cada tipus de bens i serveis Serveis Associats Servei 1 Servei 3 Servei 2 Servei 4

Debemos tener cuidado con los enfoques hacia los servicios públicos que se guían con criterios empresariales. En ciertos momentos y en ciertos países, los servicios que no tienen por qué ser públicos tuvieron que privatizarse y apegarse a líneas empresariales con el fin de funcionar mejor (o para poder funcionar siquiera). Pero los servicios públicos esenciales como la salud, la educación, el transporte y unos cuantos más, siempre serán sólo eso, servicios, y por ello se les tendrá que medir con criterios más complejos que el logro de metas cuantificables. Ralf Dahrendorf, La Vanguardia 2/01/2004