Parlem del nostre entorn

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
POLIMÈDIA I ALTRES RECURSOS PER A L’ELABORACIÓ DE MATERIALS EN LÍNIA
Advertisements

XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Una experiència a sisè de Primària
I transforma un llibre en un nou lector
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
APRENENTATGE MULTINIVELL
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Projecte de P-3 4a Part Curs
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Integració europea i gènere Centre de Documentació Europea de la URV
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Tesis Doctorals en Xarxa
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Presentació BATXILLERAT
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
TECNOLOGIA.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Recurs educatiu Europa
Caixes de descobriment
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
La consciència fonològica a P-5 i 1er
BIBLIOTECA - MEDIATECA
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Sessió 3 Grup de treball SupTIC 12 de febrer del 2007.
Projecte: Videojocs.cat
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Els MAV amb alumnes amb NEE
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Parlem del nostre entorn Una proposta d’alfabetització en l’ús de les TIC a través dels MAV Autors/es: Miquel Moyà. CEIP Sant Serni (Prats i Sampsor, Cerdanya) mmoya@xtec.net; Pep Cullell. CRP del Gironès jcullell@xtec.net; Albert Perafita. SGTI-SMAV Servei de Mitjans Audiovisuals aperafit@xtec.net; Pere Salvatella. CEIP Vilademany (Aiguaviva, Gironès) psalvate@xtec.net Seminari d’Audiovisuals d’Educació Infantil i Primària Gener de 2005

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Presentació Presentació dels continguts de la sessió. Continguts Parlem del nostre entorn: parlem de nosaltres, parlem de les nostres llegendes, parlem de les coses d’abans. Objectius, competències bàsiques TIC-EA relacionades, interrelació amb les àrees curriculars, alfabetització en l’ús de les eines, en el llenguatge AV, materials autoformatius (per mestres) Vols parlar amb nosaltres? Proposta d’aplicació dels continguts del projecte en l’elaboració d’un espai comú (elaborat per alumnes) sobre oficis de l’entorn. Digues la teva. Participació a través d’Educampus en el fòrum sobre els nous models de comunicació. Des dels centres. 7 experiències de centres en diversos camps AV. Test de programari multimèdia. Tests per posar a punt un ordinador per a la consulta de documentació multimèdia per Internet. Testeja els plugins instal·lats i dóna opció d’instal·lar-los, si no hi són. Hi ha una aplicació educativa que aprofita els materials del test. Notícies

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Justificació El Projecte Parlem del nostre entorn El concepte de document ha evolucionat molt ràpidament en els darrers anys. Els suports actuals permeten crear documentació que inclou text, imatge fixa, imatge en moviment, so i/o interactivitat de manera simultània, que es complementen per presentar informacions cada vegada més completes. Alumnes i mestres en som consumidors habituals... Amb aquest projecte, també productors de documentació que podem denominar multimèdia, a partir del maquinari i programari existent als centres, al mateix temps que treballem continguts de les àrees curriculars. El projecte neix i es desenvolupa en entorns poc tecnificats: escoles rurals. Les seves estratègies d’alfabetització en la implementació d’imatge, so i vídeo en el treball d’aula són fàcilment generalitzables. Els alumnes gaudeixen treballant en el projecte, aprenen, generen documentació útil per la seva comunitat educativa i per altres entorns i s’alfabetitzen en l’ús de tecnologia.

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Documentació prèvia El Projecte Parlem del nostre entorn Vídeo: Parlem del nostre entorn

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Els projectes El Projecte Parlem del nostre entorn Parlem del nostre entorn integra diversos projectes: 3 d’ells són tractats en aquests materials. Parlem de nosaltres. Presentacions de mestres i alumnes en línia. Utilitzen text, imatge i so (o vídeo, segons versions). Objectiu principal: donar-se a conèixer a l’altra comunitat educativa abans de realitzar activitats comunes (trobades, excursions...) Parlem de les nostres llegendes. Elaboració de documentació multimèdia basada en una llegenda local. Utilitza text, imatge (fotografia o dibuix digitalitzat, segons versions) i so. Objectiu principal: recollir i donar a conèixer llegendes locals a la pròpia comunitat educativa i a altres entorns. Parlem de les coses d’abans. Elaboració de documentació multimèdia sobre oficis antics o en vies de desaparició. Utilitza text, imatge, so i vídeo. Objectiu principal: recollir i donar a conèixer oficis antics a partir del testimoni dels seus protagonistes.

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Els projectes El Projecte parlem de nosaltres Continguts que treballa el projecte (vegeu-ho més desenvolupat a la revista) Alfabetització en llenguatge MAV: planificació, enquadrament, angulació, composició... Alfabetització en l’ús de les eines TIC/MAV: ús de la MAVICA, càmera de vídeo, trespeus, micròfon, ordinador... Alfabetització en l’ús del programari (segons versions): Paint Shop Pro, enregistrador de so de Windows, Codificador de so de Windows Media, Dreamweaver, Studio Àrees relacionades: especialment llengua Hi ha dues versions: presentació amb imatge fixa i so i presentació amb un vídeo. Exemples: Versió imatge fixa versió vídeo Materials de referència

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Els projectes El Projecte parlem de les nostres llegendes Continguts que treballa el projecte (vegeu-ho més desenvolupat a la revista) Alfabetització en llenguatge MAV: planificació, enquadrament, angulació, composició... Alfabetització en l’ús de les eines TIC/MAV: ús de la MAVICA, escàner, micròfon, ordinador... Alfabetització en l’ús del programari (segons versions): Paint Shop Pro, enregistrador de so de Windows, Codificador de so de Windows Media, Dreamweaver. Àrees relacionades: especialment llengua, llengua estrangera, medi social. Hi ha dues versions: llegenda amb dibuix digitalitzat i amb fotografies. Exemples: Versió dibuix digitalitzat versió fotografia Materials de referència

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Els projectes El Projecte parlem de les coses d’abans Continguts que treballa el projecte (vegeu-ho més desenvolupat a la revista) Alfabetització en llenguatge MAV: planificació, enquadrament, angulació, composició... Alfabetització en l’ús de les eines TIC/MAV: ús de la MAVICA, càmera de vídeo, escàner, micròfon, ordinador... Alfabetització en l’ús del programari (segons versions): Paint Shop Pro, enregistrador de so de Windows, Codificador de so de Windows Media, Dreamweaver, Studio Àrees relacionades: especialment llengua, medi social, medi natural. Exemples Materials de referència

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Proposta de treball Vols parlar amb nosaltres? Parlem dels nostres oficis és una proposta d’alfabetització en l’ús de les TIC/MAV, que es concreta en la creació de documentació multimèdia d’interès general. Oberta a la participació de grups d’alumnes de tots els centres. Objectius principals: Realitzar un treball d’investigació en relació amb els oficis de l’entorn. Generar documentació multimèdia segons unes determinades normes d’estil Posar a l’abast aquesta informació a la xarxa.

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Digues la teva... Nous models de comunicació Davant la natura canviant de la definició del concepte d’alfabetització, la UNESCO, en un escrit de juny de 2003, la defineix en aquests termes: Alfabetització és l’habilitat per identificar, entendre, interpretar, crear, comunicar i calcular, per mitjà de l’ús de materials escrits i impresos relacionats amb diferents contextos. L’alfabetització representa un aprenentatge continu que li permet a l’individu assolir les seves fites, desenvolupar el seu potencial i coneixements i participar activament en activitats comunitàries i socials (...) Pel fet de reconèixer que l’alfabetització inclou formes d’expressió i comunicació orals, escrites, visuals i digitals, els esforços en pro de l’alfabetització han de considerar les diferents maneres com aquests processos s’articulen dins un context social determinat. A la revista trobareu una proposta de participació al Fòrum d’Educampus al voltant d’aquest tema

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Des dels centres Experiències de centres El conillet. Ed. infantil i cicle inicial. En Patufet. Ed. infantil. Llum i ombra. Ed. infantil i primària. Allò que + m’estimo. Cicle superior. Tallers de Plàstica. Cicle superior. El llibre de les receptes. Cicle inicial. Ràdio a l’escola. Ed. Primària. Recordeu que podeu fer-nos arribar informació d’ experiències i propostes de treball a través de: fòrum d’Educampus coordinador/a del vostre SAIP coordinador/a SMAV de la vostra zona saip@pie.xtec.es

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Test de programari multimèdia Poseu l’ordinador a punt Us presentem un test per posar a punt el vostre ordinador per la consulta de la major part de la informació multimèdia que podeu trobar a Internet, codificada per Real Media, Windows Media, Quicktime, DivX, Flash, Sockwave o Acrobat Reader. A l’esquerra, el test. Al mig, el test combinat amb un joc de pistes; a la dreta, una aplicació educativa pel cicle superior que aprofita els materials del test.

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Notícies Premis El CAC a l’Escola Segona convocatòria dels premis El CAC a l’escola, en dues modalitats: Centres educatius i Professorat. Centres educatius: tres premis per cadascuna de les 5 categories: primer premi: 1500 €; segon premi: 1000 €; tercer premi: 600 €. Professorat: Tres premis: primer premi: 3000 €; segon premi: 2000 €; tercer premi: 1000 €. Lliurament de treballs: 15 de març de 2005.

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Notícies Premis de vídeo i fotografia Hi haurà 12 premis guanyadors de 1.200 € i 24 premis finalistes de 600 € per cadascuna de les dues convocatòries (vídeo i fotografia). Lliurament de treballs : entre l’1 de maig i l’1 d’abril de 2005. Més informació a la revista

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Notícies Televisió educativa al K3 Els divendres, a les 11 del matí al K3 Nova programació gener - juny 2005

Es buscava formador/a... PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Notícies Nous formadors/es d’audiovisuals Serveixi aquest espai per agrair l’acollida que ha tingut la proposta de formació de nous/ves formadors/es d’audiovisuals. Un agraïment a tots i totes els/les que us hi heu interessat, tant si finalment ha estat acceptada o no la vostra pre-inscripció Es buscava formador/a...

El món per un forat PARLEM DEL NOSTRE ENTORN El món per un forat Notícies El món per un forat Aquest any nou segueixen les novetats del Món per un forat. L'especial l'hivern està previst pel mes de gener. Posteriorment s’aniran actualitzant els animals del zoo amb la girafa, l’elefant, el rinoceront... El món per un forat

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN Notícies El calaix de les propostes El formulari no ha estat operatiu durant el desembre. Torna a funcionar amb normalitat.

PARLEM DEL NOSTRE ENTORN SAIP Seminari d’Audiovisuals d’Educació Infantil i Primària SGTI-SMAV Servei de Mitjans Audiovisuals Subdirecció General de Tecnologies de la Informació Departament d’Educació Generalitat de Catalunya Gener de 2005