EXPRESSIONISME Wassily Kandinsky, Tema líric, 1911.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
RESUM.
Advertisements

Diferència de tamany: Tamany petit = Més lluny. Més a prop = Més gran. COMPOSAR AMB PROFUNDITAT significa jugar amb el les diferencies de tamany i la perspectiva.
LA LECTURA DE LA IMATGE. 1.- ELEMENTS MORFOLÒGICS Punt Línia Color 2.- ELEMENTS TEMPORALS Ritme Tensió.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
PICASSO Pablo Ruiz Picasso.
LA MEVA VIDA!!! MARC MARTÍNEZ.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
i les seves observacions fa 400 anys
EDUARD MUNCH
PAU PICASSO.
BAUHAUS, una escola d’art
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
El CRIT Edward Munch Pintura segles XVIII-XIX.
El CRIT Edward Munch Pintura segles XVIII-XIX.
Propietats relacionades amb l'aspecte extern Altres propietats
JESÚS DE NATZARET.
Tableau II Piet Mondrian
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
La ratlla verda Henry Matisse.
CLAUDE MONET.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
EL CONTE DEL DOFÍ.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
CALES DE L’ESCALA.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
EDUARD MUNCH EL CRIT.
La Bíblia, Font de Valors Humans i socials
Potències de nombres racionals
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Un bocí de pastís...?.
Claude Monet.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
DRAMES RURALS DALTABAIX
Projecte interdisciplinari:
Un test per pensar... Materials de
LES ESTRELLES Joan Osiris Zoey Carlota .
Entrevista a Enric Larreula
Malaltia i mort: Canvis familiars
LA MALALTIA DE LA SON: NOM: Eva Morueco García CURS: 1rB
EDVARD MUNCH COMENTARI “EL CRIT”.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
valors humans i socials
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
(posició d’equilibri)
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
XIII a Setmana de la solidaritat
DALI ESPAI FEM CULTURA.
Salvador DALÍ.
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
DONA II DE KOONING.
La llum i el so.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
¿Era necessari tant de sofriment?
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Per què ens fan llegir? Perquè llegir és un plaer. Protagonitzem històries que ens transporten a viure aventures que ens meravellen i ens fan somiar! A.
Vincent Van Gogh.
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

EXPRESSIONISME Wassily Kandinsky, Tema líric, 1911

El crit Edvard Munch Edvard Munch, El crit, 1893 "Caminavem amb dos amics pel passeig -el sol es ponia- de sobte el cel es tornà roig - jo em vaig parar- cansat em vaig recolzar a la barana- sobre la ciutat i el fiord blau fosc només veia sang i llengües de foc- els meus amics continuaven caminant i jo seguia parat al mateix lloc tremolant de por - i sentia un bram infinit que penetrava tota la natura -" E. Munch, citat per Ulrich Bischoff Edvard Munch, El crit, 1893

Catalogació i descripció El Crit Edvar Munch. Va ser datat en l’any 1893 i pintat a París. La obra original es troba a la Galería Nacional de Oslo (Noruega). Dues altres versions es troben al Museu Munch també a Oslo (Noruega). El original de 1893 tenia unes dimensions de 91x73’5 cm i la tècnica emprada va ser oli i pastel sobre un suport de cartró. Es un quadre de tipus figuratiu; Hi ha tres personatges: un en primer pla i dos al fons sobre un pont, i sota d’aquest el mar.

DESCRIPCIÓ Dues barques a la platja El cel El mar Dos personatges secundaris Personatge principal

Anàlisi formal És un quadre on el color i la forma tenen quasi bé el mateix protagonisme, utilitza una barreja de colors primaris càlids (vermell, taronja i groc) i freds (blau i tonalitats en verd i violeta). Aquest quadre no té llum. Té una perspectiva lineal ja que hi ha un punt de fuga i les figures disminueixen de mida cap al fons. És totalment asimètrica. Té dues línies compositives: l’eix horitzontal que reflecteix l’horitzó alt i una diagonal que marca el punt de fuga.

COMPOSICIÓ Línies corves que dónen sensació de moviment Línia compositiva d’eix horitzontal Línea compositiva diagonal Les línies diagonals dónen sensació de profunditat

COLOR Colors Cálids Vermell, taronja i groc Colors Freds Blau i tonalitats de verd i violeta

Anàlisi de contingut Es tracta d’un capvespre a la vora del mar amb un pont que la travessa. La escena es situa sobre el pont. La font d’inspiració d’aquest quadre va ser la desesperació de la seva atordida vida. Per comprendre el significat de “El Crit” potser en hauríem de remuntar a la infància de Munch. L’autor volia expressar en aquest quadre l’angoixa i el sofriment que sofria en aquells moments, allò va quedar plasmat en la imatge del personatge principal. Es pot observar en l’expressió de la cara por, sofriment… Es posa les mans a les orelles per no escoltar el seu crit. Munch juga amb colors creant un paisatge tenebrós i crea dos personatges secundaris i amb ells intenta expressar indiferència per part dels caminants i que no l’hi dóna importància que la gent l’escolti.

Anàlisi de contingut Mans i cara símbol de desesperació i sufriment Colors que simbolitzen un paisatge tenebrós i osbcur Personatges secundaris que indiquen indifencia al escoltar-l’ho

Relació amb altres obres i context históric El crit va ser una obra espontània, ningú la va demanar. Va adquirir l’estatus cultural, després de la mort de E.Munch, un cop acabada la 2ª G. Mundial. Aquesta obra s’adreça a aquell públic que es troba en una situació pertorbadora o similar a la de l’autor quan la va pintar. La funció d’aquesta obra es expressar el seu món individual ple angoixa i sofriment. Munch també volia expressar la seva opinió en contra de les injustícies socials i desigualtats econòmiques que acompanyaren a la Revolució industrial.

Comparació: EL CRIT & ANSIETAT Podem observar la similitud, entre dues de les pintures d’Edvard Munch (El crit 1893 i Ansietat 1894). Són dues pintures quasi bé iguals. Podem observar que el paisatge es idèntic, hi ha el mar, el cel, el pont, dues barques a la platja… Però en canvi en el quadre Ansietat no hi han tres protagonistes com al Crit si no que hi ha més. Com en el cas del Crit aquesta obra torna a ser una protesta en contra de les desigualtats socials i econòmiques.

Comparació: EL CRIT & ANSIETAT El cel El pont Mar Dues barques

Comentari de sintesi Hem arribat a la conclusió de que Munch normalment feia pintures de retrats i paisatges, quasi bé la majoria d’aquest amb colors tristos i apagats expressant tristesa i soledat. A les seves pintures no hi sol haver cap tipus de simetria. Aquest treball ens ha agradat perquè hem après coses relacionades amb el moviment, amb l’autor i amb el programa emprat i ens hem divertit a la mateixa vegada fent-ho.

Va morir el 23 de Gener de 1944 durant la Segona Guerra Mundial. EDVARD MUNCH Va néixer el 12 de Decembre de 1863 en Löten (Noruega), va començar a pintar als 17 anys i al 1885 va conseguir una veca i va marxar a estudiar a París. Les seves obres representen tristesa, enfermetats i mort per la pèrdua de la seva germana i mare a causa de tuberculosi. Al 1908 una depressió el va enviar al sanatori, un cop controlada la seva situació va tornar al seu país d’origen Noruega i es va retirar a treballar a una granja propera a Oslo. Va morir el 23 de Gener de 1944 durant la Segona Guerra Mundial. Edvard Munch (1863-1944)

Pinacoteca Munch