Guillermo López García Universitat de València

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Guillermo López García Universidad de Valencia
Advertisements

El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
La qualitat, garantia de millora.
Ciència, tècnica i societat
Perspectives teòriques actuals
Comunicació dels resultats Autoritats públiques i empreses
QÜESTIÓ NÚM. 16 Joan Francesc Mira ha reflexionat en els seus assajos sobre la nostra realitat contemporània. Explica-ho.
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
ELS ANELLS DE JÚPITER.
Informació i sensibilització
i el que no es pot avaluar
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
T8. EL COMPORTAMENT INDIVIDUAL I SOCIAL (elements de la Psicologia Social) ELS GRUPS.
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
català català PRESENTACION : Paco Ramos (Red Renta Básica) y Jordi Guiu (Profesor de laUniversitat Pompeu Fabra) PRESENTACIÓ: Paco Ramos (Xarxa Renda.
Les marques de territori i la comunicació de proximitat
Programa Us convidem al Debat :
OPCIONS METODOLÒQIQUES
LA REVOLUCIÓ INDUSTRIAL
EUROPA.
“The new reading room : anywhere, anytime”
Comunicació Audiovisual
COMENTARI DE GRÀFICS.
INTRODUCCIÓ EN CONTRA A FAVOR 01 LA PUNTA LA ZAL
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
EL MOVIMENT OBRER ( ) BUXAWEB EL MOVIMENT OBRER
Pàgina John Stuart Mill ( ) 3.5 El problema de la política (II): el liberalisme social La nova economia política: el liberalisme social.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Jornada Cloenda Esports
SATSE SINDICAT D’INFERMERIA
5.- MITJANS DE COMUNICACIÓ I SOCIETAT DE MASSES (I)
Naixement de Salvem Catarroja
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
XARXES SOCIALS VIRTUALS
Jornada 10è Aniversari FCCSM
Xarxa d’agrònoms de Catalunya
5 SERVEI PER LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ PROJECTES ENDEGATS
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
EXEMPLES D’ALGUNS MITJANS DIGITALS QUE USEM DIDÀCTICAMENT
LA NOVA PLAÇA MAJOR PLA DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA
Universitat de Barcelona Dpt. de Teoria i Història de l’Educació
Mitjà de Comunicació Local
Evitar la Tercera Fractura Digital
2014 Seu electrònica.
Informació i sensibilització
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
2. El materialisme històric de Marx
TEMA 2 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
EL LLENGUATGE LITERARI
Participació electrònica a:
Polítiques de foment del llibre i la lectura
DEMOCRACIA.
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
   MOVIMENTS MIGRATORIS    TERRITORI D’ATRACCIÓ TERRITORI
EL TRIANGLE EXERGÈTIC: REPRESENTACIÓ ACTUAL I PROPERS DESENVOLUPAMENTS
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
Projecte: Videojocs.cat
L’ÚS D’INTERNET A LES BIBLIOTEQUES SEGONS LA RENDA FAMILIAR
ORGANIGRAMA MIGRACIONS Nivells didàctics diferents
Gestió del coneixement
El model democràtic Tres elements essencials:
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
El departament de Recursos Humans
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
PRESENTACIÓ TELEMÀTICA DE L’IESDMT
Transcripción de la presentación:

Guillermo López García Universitat de València Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública XXXIV Edició Premis Octubre Guillermo López García Universitat de València

Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública Model clàssic de l’opinió pública Ciutadans lliures i independents (circumscrits a una minoria de la població) Democràcia de públics L’opinió pública és el producte d’una discussió racional dels individus que conformen el públic i els seus representants legítims: Parlament (triat per sufragi censitari) Mitjans de comunicació social (mediadors)

Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública Societat de masses Separació entre l’esfera pública central i les esferes públiques perifèriques Processos de discussió fortament jerarquitzats i unidireccionals El poder concentra la representació de l’opinió pública “agregada” mitjançant: Sistema de partits Mitjans de comunicació de masses Sondejos com a representació “directa” del públic Manifestacions socials com a instrument de legitimació del poder

Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública Comunicació de masses Comunicació a dos nivells: Dels mitjans de comunicació a l’audiència Comentari social Audiència de caràcter passiu Producte finalitzat Escasa interactivitat amb els mitjans de comunicació Opcions limitades Mitjans de comunicació de masses com a configuradors de la realitat (teoria de l’Agenda Setting)

Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública

Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública Societat xarxa Esfera pública organitzada en xarxes socials L’esfera pública central integra les esferes públiques perifèriques, les quals experimenten un important desenvolupament (opinió pública “discursiva”) canalitzat mitjançant: Mitjans de comunicació en xarxa Manifestacions socials Major transparència del poder Fluix multidireccional de la comunicació

Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública Comunicació en xarxa Comunicació interpersonal i comunicació de masses Públic actiu: usuaris emissors d’informació. Substitució del consumidor pel “prosumidor” d’informació Policonsum de mitjans de comunicació La infraestructura de les empreses mediàtiques és substituïda per l’aplicació de les noves tecnologies

Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública