Reunió de famílies 6è EP L’Educació Secundària Obligatòria

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Informació a les famílies sobre 2n de Batxillerat i les PAU
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
1. Modulació MATÈRIA Hores setmanals Llengua catalana i literatura 3
Programa de Transició Escola Treball
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
BENVINGUTS I BENVIGUDES
Eso, CFGM i CFGs i Batxillerats
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
El Pare Claret és un regal per a tots
Estudi per a la identificació de
INSTITUTS DE LES FRANQUESES INS LAURO INS EL TIL·LER
Presentació del curs acadèmic
JORNADA DE PORTES OBERTES Curs
MONTPELLIER STAGE LINGUISTIQUE.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
EUROMANIA A L’ESTEVE Generalitat de Catalunya
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
INS FRANCESC RIBALTA Oferta formativa Curs
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
REUNIÓ PARES/MARES CEIP “ESCOLA MODERNA”
Reunió de pares i mares d’alumnes de segon de Batxillerat
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL PLA INDIVIDUALITZAT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Eso, CFGM i CFGs i Batxillerats
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Objectiu Educatiu Trienni
Presentació de 1r d’ESO Curs
Presentació BATXILLERAT
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
Inici del curs setembre de 2018
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
FEAC 2016.
IES ANGELETA FERRER I SENSAT
Institut de Llançà Reunió de pares de 2n d’ESO 16 de novembre de 2016
Sortida de Colònies a Llançà 14, 15, 16 de Maig
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Acollida ESO Curs 201 _-201 _ BENVINGUTS curs ESO Grup
IES CAN PUIG CURS
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
P-5 Curs
BATXILLERAT Promoció
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
Reunió de famílies 3r d’ESO El 4t d’ESO
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
REUNIÓ MARES I PARES 2n BATXILLERAT Curs
Transcripción de la presentación:

Reunió de famílies 6è EP L’Educació Secundària Obligatòria ESO CURS 2018-2019 29 de maig de 2019 Josep Lluís Campillo Cap d’estudis d’ESO

Defugir l’adult i buscar la seva presència, la seva proximitat. Exaltar-se i estar abatut. Menjar-se el món i estar deprimit. Pensar només de tant en tant en el futur, elaborar metes i projectes (als nostres ulls) poc realistes.  Avançar, madurar i, alhora, ser inconstant, experimentar retrocessos. («Ho sé tot»), («Tranquil·la, jo controlo»), («A mi no em passa»).    

Certament. No és una etapa «senzilla» Certament... No és una etapa «senzilla»... però no ho eren també moments anteriors….?

I les bones notícies són...

… encara que no ho saben… Ens necessiten… … encara que no ho saben… … o dissimulen …

Perspectiva Emocional Social Perspectiva Biològica Perspectiva Cognitiva Perspectiva Emocional

Ens cal una actitud positiva

Ens calen referents…

Ells … són el més important que tenim… però no són el centre del món… Les emocions… Ells … són el més important que tenim… però no són el centre del món…

En educació cal desdramatitzar… No ho podem fer tot… PERÒ … SOU IMPRESCINDIBLES …puntualitat …confiança coherència… …hàbits i normes

PERSPECTIVA

ACOMPANYAR ser alguns dels seus referents. SOU pares d’adolescents ACOMPANYAR ser alguns dels seus referents... SOU pares d’adolescents... SOM professors d’adolescents... som-hi!

Educació Secundària Obligatòria Característiques i estructura de l’ESO L’ESO al Claret

Característiques i estructura 4 cursos: 1r ESO 2n ESO 3r ESO 4t ESO

Hores setmanals Català 3 4 Castellà Llengua estrangera 1r ESO 2n ESO 3r ESO 4t ESO Actual Català 3 4 Castellà Llengua estrangera Ciències de la naturalesa - Ciències socials, geografia i història Matemàtiques Tecnologia 2 Educació física Tutoria 1 Religió Música Ed. Vis. i plàstica Optatives 9

Reunió març 2020 Elecció matèries optatives 2n d’ESO Reunió abril / maig 2021 Reunió dispositius digitals per 3r d’ESO Reunió maig 2022 Reunió elecció optatives 4t d’ESO Reunió novembre 2022 Reunió estudis post obligatoris

Estudis post-obligatoris a Catalunya Estudis universitaris Món laboral CFGS PAU Selectivitat Batxillerat CFGM Graduat en ESO

L’ESO al

Matèries 1r ESO Matèries comunes Matèries optatives Treball de síntesi Català Castellà Anglès Ciències de la naturalesa Ciències socials, geografia i història Matemàtiques Música Educació Visual i Plástica Tecnologia Educació Física Religió Competència Digital Matèries optatives Educació per a la sexualitat i la salut Competència social Treball de síntesi Els ibers, els grecs i els romans

Tutories Tutoria de grup: hora setmanal de tutoria de grup, sortides, celebracions Tutoria individual: entrevistes amb pares i amb alumnes Reunions amb les famílies: Inici de curs, desembre, març i juny

Seguiment de l’alumnat Protocols d’actuació per alumnat amb dificultats d’aprenentatge i Plans Individualitzats Grups flexibles (9 hores setmanals) Avaluació inicial i creuament de les dades amb els tutors de 6è d’EP Atenció psicopedagògica Matemàtiques Català Castellà Grup Flexible

Competència Social i Educació emocional Fomentar: Diàleg – solució de conflictes a l’aula Autoestima - com em veig, com em veuen Igualtat de gènere Assertivitat i empatia Metodologia Dinàmiques on es fomenti l'escolta activa, la confiança en un mateix i en els altres

Horari dilluns dimarts dimecres dijous divendres 8:00-9:00 9:00-10:00 10:30-11:30 11:30-12:30 12:30-13:30 1r i 2n lliure* 15:00-16.00 16:00-17:00 *Aquesta hora pot variar en funció de l’horari de cada curs i grup (en la franja de 12:30-13:30)

Millorar el procés de formació del nostre alumnat Projecte AprenenT@C 3r, 4t ESO i Batxillerat Millorar el procés de formació del nostre alumnat ORDINADOR TAULETA

Avaluació contínua 3 avaluacions 3 preavaluacions 3 butlletes en les reunions trimestrals 3 preavaluacions 3 butlletes a l’alumnat (valoracions de les matèries de 3h) Recuperacions al final de la 1a i 2a avaluació Avaluació Final Ordinària (juny) Avaluació Final Extraordinària (setembre)

Comunicació amb les famílies Avaluació contínua Comunicació amb les famílies ESO 1ª avaluació 2ª avaluació 3ª avaluació Avaluació Final Ordinària Avaluació Final Extarordinària Recuperació Recuperació

Assolir el graduat No assoleixen el GESO Assoleixen el GESO

Educació en valors A través de : Les tutories En les diferents matèries Celebracions Sortides Festes escolars

Convivència No em justifico M’he equivocat Puc millorar… LÍMITS Responsabilitat i pertinença al grup Col·laboració Família i Escola Treballs de Reflexió (Mediació) No em justifico M’he equivocat Puc millorar… Sóc respectuós... Em disculpo… Responc assertivament…no reacciono…

Objectius prioritaris 1r i 2n ESO: Creixement personal: responsabilitat saber estar Hàbits de treball i estudi. Organització i Autonomia Acompanyament (Família i Escola) No podem oblidar que es tracta d’un camí de quatre anys…

Moltes gràcies per la vostra atenció www.claretbarcelona.cat http://www.facebook.com/claretbcn @claretbarcelona Josep Lluís Campillo eso@claretbarcelona.cat