CAMPUS VIRTUAL + QUE UN PAS CAP AL NÚVOL.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Advertisements

Campus Virtual.
Campus Virtual.
Sistemes microinformàtics i xarxes
EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Xarxa Productes de la terra
Coneix el CRAI Biblioteca en 5 minuts
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Què és un pla Individualitzat ?
JUAN ORBEGOZO Cap gestió i avaluació de RRHH
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Antecedents (el context) Centre IATIC
Library and Information Science Abstract
V Dia d’ATENEA 18 de Juny de 2013.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Comunicació Audiovisual
Control de posició GPS i avís d'incidències via SMS
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Com introduir les Guies Docents
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Projecte d’estalvi energètic
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
NOVETATS TAC Claustre de gener 2015
Publicar articles de recerca al
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
FORMACIÓ UAB PREUS NO REGULATS / FORMACIÓ NO SUBVENCIONADA
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Presentació Cadena de Valor
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
SESSIÓ OBERTURA (KICK-OFF)
Ús i usabilitat en un Campus Virtual
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Accessibilitat web per a discapacitats visuals
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
SELECTIVITAT 2011.
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
CRAI: Unitat de Serveis a Usuaris
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Les Franqueses, setembre 2007
CRAI: definició i estructura
CRAI: Unitat de Recerca
CRAI: Unitat de Docència
Què és EsComunica? Aplicació mòbil Comunicació dels centres escolars
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
COORDINACIÓ D’ACTIVITATS EUROPEES
CAMPUS VIRTUAL + QUE UN PAS CAP AL NÚVOL.
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

CAMPUS VIRTUAL + QUE UN PAS CAP AL NÚVOL

Campus Virtual UB Per què al núvol (OpenLMS)? Organització: àrees implicades Full de ruta del projecte

1 ¿ Per què al ?

Aspectes clau Adaptable Accessible i usable Continua essent Moodle Facilitat per mantenir funcionalitats: Plugins de Moodle/Moodlerooms, propis o de tercers Certificació de plugins Accessible i usable Interfície moderna i amb imatge UB Millora de la usabilitat, facilitant navegació i accés a continguts Aplicació mòbil

Aspectes clau Integrable Autenticació UB (SSO) Gestió de cursos, matrícula i gestió d’identitats (GIGA, GRAD) – Eina CEL One Drive com a repositori extern UB Skype per empresa/Stream (eina per videoconferència) E-portafoli integrat (Mahara) Eina de detecció de similituds de treballs (Urkund)

Aspectes clau Millores de l’entorn d’aprenentatge Aprenentatge adaptatiu/personalitzat: permet adaptar l'aprenentatge als resultats i el treball de l'alumne (PLD) Eines de monitorització/anàlisi de dades: permet obtenir dades a diferents nivells (estudiant, assignatura, grau, …). Learning analytics: evolució de l'alumnat i detecció de situacions de risc o d'abandonament, entre d’altres.

Aspectes clau Servei al núvol Data Center ubicat a la Unió Europea (permet complir totes les regulacions legals de la UE). Nivell de servei elevat (99,9% de disponibilitat). Suport tècnic 24h x 7 dies/setmana x 365 dies/any. Migracions sense afectació a l’usuari. Actuacions “en calent”: sense afectar l’usuari en cas d’actualitzacions o noves implementacions.

ORGANITZACIÓ: ÀREES IMPLICADES

CVUB COORDINACIÓ: P R O F E S S O R A T A L U M N A T SEIDOR / VR Transformació Digital SEIDOR / BB OPENLMS CRAI ATIC COORDINACIÓ: Reunions tècniques quinzenals: SEIDOR, ATIC, CRAI Reunions tècniques entre unitats UB segons necessitats del projecte Reunions mensuals seguiment VR-TD Reunions Direcció presa de decisions VR Comunicació VR Docència i Ordenació acadèmica A L U M N A T P R O F E S S O R A T CVUB RIMDA Màrque ting Àrea acadèmicodocent VR Igualtat i Acció Social ICE VR Estudiants i Política Lingüística SAE

Desenvolupament del projecte Full de ruta Desenvolupament del projecte

Com es treballa 1 2 3 Fase 2: migració al núvol Fase 1: prova pilot - Quatre ensenyaments de Grau: Economia, Estadística, Filosofia i Enginyeria informàtica - Funcionalitats bàsiques (inclou CEL) 2 Fase 2: migració al núvol - Migració total al nou CVUB (tots CVUB) - Noves funcionalitats - Formació - Difusió 3 Posada en marxa - Juliol: accés professorat - Setembre: accés alumnat - Formació - Difusió

Fase 1: prova pilot (febrer 19) GRAUS 2on semestre Assignatures Professorat Alumnat Economia 27 28 1600 (77) Estadística 22 294 (77) Enginyeria informàtica 401 Filosofia 44 683

Fase 1: prova pilot (febrer 19) Difusió des de CVUB local Portal Campus Virtual UB missatge institucional (e-mail) Intranets de Facultats (SAE) Xarxes socials UB Autoformació: material d’ajuda a Portal Campus Virtual UB Enquesta grau de satisfacció

Fase 2: migració al núvol Calendari previst Volum de dades a migrar: cursos i usuaris Nova eina Concentrador d’E-learning Activació noves funcionalitats (curs) Funcionalitats globals: anàlisi de dades + millora d’accessibilitat Formació sobre CVUB

Calendarització 3 de juny: inici migració al núvol Maig – principis Juny: preparació migració continguts 3 de juny: inici migració al núvol Primers Juliol: accés professorat 9 de Setembre: accés alumnat

Uns 9500 cursos + de 70000 usuaris Termini: 21 dies Volum de dades a migrar Uns 9500 cursos Inclou Cvirtual, Cformació i CObert + de 70000 usuaris Professorat, alumnat i PAS Termini: 21 dies per a copiar tots els continguts

Concentrador d’E-learning (CEL) Integra informació academico-docent (GIGA i GRAD) cap el campus al núvol per: • Creació dels cursos ofertats per la UB • Creació de les categories acadèmiques (Graus, Màsters, etc.) • Gestió d’usuaris (altes, baixes, canvis de grup,..) • Recollir les qualificacions per les Actes UB. • Enllaçar Pla docent i Bibliografia recomanada https://cel.ub.edu

Noves funcionalitats Dins del curs: E-Portafoli (Mahara) Disseny personalitzat d’aprenentatge (PLD) Repositori de materials (OneDrive) Detecció de similituds entre treballs acadèmics (Urkund) Passar llista (Assistència) Certificats personalitzats

Place your screenshot here Des del mòbil o la tauleta es podrà accedir al CVUB, amb una app totalment funcional. Els cursos dissenyats pel professorat haurà de tendir a l’estructura idònia per a ser treballats des de dispositius mòbils CVUB al mòbil Place your screenshot here

Funcionalitats globals: INTELLIBOARD (Learning analítics) Monitorització i recollida de dades a diferents nivells: usuari, asignatura, grau, facultat, etc. Totalment configurable Repositori d’informes molt extens lligat a dades de plataforma OpenLMS Sense interrupció de servei a plataforma docent Detecció de riscos / abandonament

Funcionalitats globals: BB ALLY (millora en l’accessibilitat) Orientació al professorat sobre grau d’accessibilitat dels continguts que publica Possibilitat de l’alumnat de descarregar continguts en formats alternatius (audio, PDF OCR, PDF amb tags, ePub, Braille electrònic, HTML semàntic) Traductor de continguts, disponible en 50 llengües, dels documents en format Word, PDF, powerpoint i HTML.

Formació en CVUB Com a serveis habituals: PMFs al Portal del Campus Virtual UB (http://www.ub.edu/campusvirtualub) Curs on-line d’autoformació (per diferents perfils d’usuaris) usuari: tp000023 / passwd: C_0abc52 Com a serveis habituals: Sessions presencials (taller pràctic des de CRAI-Bibs.) Cursos ICE (avançats/metodològics)

Difusió CVUB Disseny de campanya de difusió Des de les Intranets UB XXSS UB MUPIs Vídeos per pantalles de Facultats Targetons

Autoformació / Formació Equip tècnic + Direcció UB Fase 3. Posada en marxa Inici del curs Accés de tots els membres UB: professorat, alumnat i PAS Autoformació / Formació programada o a mida, presencial o per webinar Recollida de dades Enquesta grau satisfacció Servei d’Atenció a Usuaris COORDINACIÓ I SEGUIMENT Equip tècnic + Direcció UB

https://campusvirtual.ub.edu/ Gràcies https://campusvirtual.ub.edu/ Entorn de proves UB - demo