EL PAÍS QUE VOLEM. Visió Un exercici de construcció de sobirania ciutadana que, pel sol fet de donar-se, canviarà el país i el paper de la ciutadania en.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Advertisements

XARXA DE DEBAT EDUCATIU
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Programa de Transició Escola Treball
Xarxa Productes de la terra
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
I transforma un llibre en un nou lector
Quin futur volem per al Baridà?
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
L’Expressió escrita.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
CE Jacint Verdaguer Integrat 3/16
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
2013.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Tesis Doctorals en Xarxa
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Objectiu Educatiu Trienni
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Serveis de Formació.
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
PRESSUPOST PARTICIPATIU
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Thinkató Instruccions
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Gestió participativa dels projectes de centre
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Departamento de Pedagogia Aplicada
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
El currículum a l’educació primària
Serveis de Consultoria
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Pla de Formació de Centre
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

EL PAÍS QUE VOLEM. Visió Un exercici de construcció de sobirania ciutadana que, pel sol fet de donar-se, canviarà el país i el paper de la ciutadania en la nova democràcia que, en qualsevol cas, cal regenerar. Construir des de l'inici el procés amb el màxim de sectors del país, quan més plurals i transversals millor, que li donin legitimitat com a projecte de país, sectors que tinguin la més àmplia i complementària capacitat de convocatòria.

EL PAÍS QUE VOLEM. Objectiu Crear un procés participatiu i plural en què la ciutadania plantegi els principals reptes i les diverses propostes sobre les estructures socials, polítiques, econòmiques, culturals i ambientals per viure en un país millor. Ser un espai de resposta a les preguntes sobre el procés d’independència i les seves conseqüències.

EL PAÍS QUE VOLEM. Fundadors El nucli fundador de l’entitat que impulsarà i gestionarà el procés estarà format per: ANC, AMI, OC, UCE, ACUP, IEC,... Aquest nucli convocarà a Les entitats i moviments de la societat civil catalana que, més enllà de la consulta i del seu resultat, veuen la necessitat d'impulsar un procés participatiu no partidari en què la ciutadania pugui plantejar-se els reptes que té com a país i oferir-hi respostes plurals. * Pendents de confirmació

EL PAÍS QUE VOLEM. Organització Les entitats del nucli promotor crearan una nova entitat jurídica, una fundació, per organitzar el procés. Aquesta fundació es dotarà dels òrgans següents: Un patronat, on participaran totes les entitats promotores, Un Consell directiu, integrat per les entitats fundadores, Una Secretaria tècnica, encarregada de gestionar la metodologia, els continguts, les activitats, la comunicació i l'administració. Un Consell Assessor, integrat per personalitats de prestigi en els diferents àmbits en els que s’estructuri el debat.

EL PAÍS QUE VOLEM. Promotors Un cop constituïda l'entitat jurídica, caldrà ampliar el nombre d'organitzacions que formin part de la Fundació, especialment entre: les iniciatives que ja estan fent processos i/o aportacions semblants les entitats i organitzacions ciutadanes catalanes les universitats catalanes els sindicats, les patronals i, en general, totes les organitzacions del món econòmic i social

EL PAÍS QUE VOLEM. Compromisos Els socis de la Fundació es comprometen a: Generar recursos econòmics i aportar recursos materials o/i humans per organitzar el procés. Organitzar activitats que facilitin l'aportació ciutadana de reptes i respostes. Convidar la ciutadania a prendre-hi part amb tots els mitjans disponibles.

EL PAÍS QUE VOLEM. Metodologia Oferir un sistema plural i participatiu de generar reptes i respostes sobre el país que volem. Recollir les aportacions que resultin dels reptes i respostes; organitzar i prioritzar participativament aquestes aportacions. Elaborar la síntesis en format viquipèdia. Oferir durant tot el procés informació contrastada i comprensible per poder plantejar els reptes i les respostes amb més coneixement de causa.

EL PAÍS QUE VOLEM. Participants Qualsevol persona o col·lectiu pot inscriure's i participar aportant continguts en les 2 primeres fases. Només els participants en les 2 primeres fases poden participar en la 3a. Qualsevol col·lectiu inscrit pot registrar activitats pròpies o organitzades expressament en el calendari d'activitats del procés, tot indicant públicament que és una activitat d'El País Que Volem; també pot aportar els reptes o respostes que hagi generat en l'activitat.

EL PAÍS QUE VOLEM. Format Els inscrits en el procés podran fer les seves aportacions –reptes i respostes- de la forma següent: per mitjà dels formularis de participació en els actes organitzats per la Fundació o els seus socis. a través del web de la Fundació. * Per afavorir la qualitat i la legitimitat de la iniciativa, els participants tindran una plataforma amb les eines i coneixements necessaris per aconseguir una informació contrastada de qualitat, un espai d'argumentació sobre preguntes i respostes, una gestió participativa i transparent...

EL PAÍS QUE VOLEM. Fases Fase preparatòria (gener-febrer 2014): Formar el nucli promotor i fer presentació pública el dia 5 de març. 1a (5 març–23 abril–31 maig 2014): Invitació a plantejar i prioritzar reptes compartits. 2a (1 juny – 31 d’octubre 2014): Invitació a plantejar respostes plurals. 3a (1 novembre 2014 – 23 d’abril 2015): Priorització de respostes i publicació de reptes i respostes.

EL PAÍS QUE VOLEM. Fase 0 Converses i acords amb organitzacions i plataformes per formar part del nucli promotor. Concretar el projecte tècnic i logístic del projecte: pressupost que permeti la gestió del projecte de manera ràpida i eficaç, pla de captació d'ingressos, inventari de continguts ja existents, pla de comunicació i identificar les eines de comunicació a utilitzar, escollir / adaptar / generar les eines de participació interactiva més adequades, formació de promotors i dinamitzadors...

EL PAÍS QUE VOLEM. Fase 1 A. Presentació pública del projecte (05/03. Acte i campanya per suscitar participació i col·laboració de la ciutadania i actors clau). B. Llançament del projecte amb invitació a aportar reptes concrets sobre el país que volem, sobre com afrontar les necessitats clau de les persones i del país.   C. El dia de Sant Jordi (23 d’abril) es fa una invitació a acabar de presentar objectius i reptes del projecte i a prioritzar-les (11 de maig).

EL PAÍS QUE VOLEM. Fase 2 A. Presentació de respostes (valors, pràctiques, lleis, activitats..) per assolir cada repte. També a indicar quins serien els actors responsables d'aplicar les respostes (5 mesos: 1 juny – 31 octubre) B. Estructuració definitiva de reptes i respostes (2 mesos: 1 novembre-22 desembre)

EL PAÍS QUE VOLEM. Fase 3 Priorització de respostes, a partir de la classificació resultant de la valoració de les diferents respostes a cada repte per part dels participants en les fases anteriors. Elaboració col·laborativa (tipus viquipèdia) de la síntesi plural sobre els reptes amb les respostes per assolir-los, amb especial participació de les universitats catalanes. Publicació dels resultats definitius (23 d’abril 2015).