Anàlisi Discriminant Discreta Mitjançant Suavització de les Correspondències Múltiples Factor 1 Factor 2.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ETC1 1er parcial Resultats enquestes Anàlisi de resultats Accions a prendre.
Advertisements

ACS amb Maple i SPSS ©2003 Inma Sánchez Pérez Director: Miguel Martín Mateo GRAAL.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC
Eduard Lara , Carles Mallol IES CAR SANT CUGAT
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Marta Damunt Meritxell Esquius Núria Puigivila Sonia Sánchez
L´energia.
Concurs Aula Amigable IES Josep Maria Quadrado Octubre del 2004.
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
Superfícies.
Actualització del mapa de soroll de trànsit de la ciutat de Girona.
Ponència Una educació per a un nou país.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
Reaccions químiques.
Variables qualitatives
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Fronts de reacció-dispersió per poblacions Neolítiques
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
Anàlisi econòmica i financera
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Les corbes còniques.
VI. Sistemes coherents Els sistemes PCM es basen en la modulació de la potència emesa pel TX, i la detecció es fa mesurant directament la intensitat de.
TFC-Disseny d’aplicacions per a iOS Viral Zombies TD
Introducció a l’Experimentació
Coneixement del Medi Social i Cultural
COMENTARI DE GRÀFICS.
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat
2. L’idealisme absolut de Hegel
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Treballem l’estadística
Fet per Adriana, Helena i Marta (6B)
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Resolució de problemes amb mitjans tecnològics
TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?
Alguns recordatoris bàsics del tema de xarxes socials
Voleibol Ada S. David J. Álvaro S..
3.POLINOMIS.
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
ESTADÍSTICA 1.
Dibuix Tècnic Sistemes de representació.
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Sistemes Analògics i Digitals
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
Introducció Al posicionament Web.
Què passa amb ’examen final?
Pfra. Dolores Frías Navarro (Despatx: nº 111, primer pis)
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
APROXIMACIÓ AL MODEL DE DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
3x2 · (5x-3y+2x3) 15x3-9x2y+6x5 multiplicar: treure factor comú
PROTOCOLS DE XARXA Regles i especificacions tècniques que han de seguir els dispositius connectats a la xarxa per poder comunicar-se El protocol més utilitzat.
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
El Treball de Recerca.
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
Introducció a l’anàlisi d’agrupaments (cluster)
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
Transcripción de la presentación:

Anàlisi Discriminant Discreta Mitjançant Suavització de les Correspondències Múltiples Factor 1 Factor 2

Individus meta-variables Individus essencials -1 , N N X’ X R*n Rn R*p Rp Individus meta-variables Individus essencials Variables essencials Variables meta-individus

Y’X, (X’X)-1, (Y’Y)-1 ( )

Anàlisi Triplet Y’X (X’X)-1 (Y’Y)-1 (Y,X) I Discriminant   Discriminant (Canònica Simple) Y’X (X’X)-1 (Y’Y)-1 Correspondències (Canònica Múltiple) (Y,X) I

X11 X22 X33 a1 a2 a3

Teorema de Lancaster (1957): Suposem que X1 resulte d’una transformació tipificada d’una variable normal tipificada Z1 i X2 de forma semblant de Z2 , aleshores   corr(X1,X2)  corr (Z1,Z2) = Generalització del Teorema de Lancaster : Siguin Zi , i=1,...,p normals tipificades amb R com a matriu de correlacions i siguin Xi ,i=1,...,p transformades de les Zi respectivament i també tipificades. Si a és el vector propi corresponent al major valor propi de R   Var (w’X)  Var(a’Z)  w Rp amb w’w = 1

 (1, 0, ... , 0) Esquema de la demostració del Teorema de Lancaster

Esquema de la demostració de la generalització del Teorema de lancaster

Càlcul d’ a = 1r vector propi de la matriu de covariàncies dels centroïds Correspondències múltiples ponderades amb a Convergeix? no Selecció del nombre d’eixos sí Classificació per LDA prèvia suavització mitjançant EM ( MDA)

ec=0.48, 99%, 3 var., 9 cat. ec=0.27, 75%, 3 var., 8 cat. ec=0.23, 80%, 2 var., 5 cat. ec=0.16, 68%, 3 var., 8 cat.

Conjunt de dades LDA Canònic MDA ADDSUC millor alternativa 1 0.492 0.464 0.461 0.467 2 0.473 0.430 0.369 0.406 3 0.449 0.421 0.312 0.337 4 0.456 0.483 0.387 500 dades d’aprenentatge i 500 de test. 50 x 50 simulacions

Sèpals Logística-X.N. 0.223 ADDSUC  0.217 Pètals Longitud amplària

  MDA Logística-X.N. ADDSUC Màrqueting 0.392 0.385 0.363 AFIPE 0.387 Màrqueting, J.Friedman, S.Francisco (California), 1987 3 classes 13 var. 75 cat. 2000 dades d’apr. 4000 dades de test Nivell d’Ingressos   Gènere Ocupació Estat Civil Tipus de casa Edat Propietat de la casa Nivell Educatiu ......................... MDA Logística-X.N. ADDSUC Màrqueting 0.392 0.385 0.363 AFIPE 0.387 0.388 0.318 AFIPE, Sisnica, León (Nicaragua), 1994 8 classes 6 var. 18 cat. 550 dades d’apr. 594 dades de test Patrò d’evolució de ERA   Freqüència Tipus Municipi Profesional Perfil T.Comunitat

ADDSUC sembla superar tots els altres possibles mètodes bassats en correspondències i/o suavització especialment quan hi ha permutació de l’ordre “natural” (dades simulades) ADDSUC sembla superar a la logística-xarxes neurals si els punts de tall es fan als punts de vall (dades Iris de Fisher) L’anàlisi de correspondències ponderada-iterada proposada aconsegueix la millor reconstrucció de la mixtura de partida possible (Generalització del teorema de Lancaster) La supossició de una mixtura categorizada com a model base sembla acceptable en moltes situacions pràctiques raó per la qual ADDSUC aconsegueix bons resultats amb exemples amb dades reals (Màrqueting,AFIPE)

Incorporar les variables contínues al procés iteratiu ( cas mixt) Ampliació del model base per classe de normal a mixtura ( suavització mitjançant EM, MDA) Sustitució de l’EM pel Kernel adaptable multidimesional quan el model base no sigui ni normal ni mixtura de normals. Anàlisi canònica generalitzada posterior agrupant els eixos (polinomis de l’Hermite, FDA, covariàncies diferents)