Comunicació efectiva amb infants Escola Montagut - Curs 2017-1018 Departament d’Orientació
COMUNICACIÓ EFECTIVA AMB INFANTS 1.- OBJECTIUS DE LA TROBADA - COMPARTIR - REFLEXIONAR
COMUNICACIÓ EFECTIVA AMB INFANTS 2.- SITUEM-NOS... DESENVOLUPAMENT DE LA INTEL·LIGÈNCIA, LA PERSONALITAT I LA CONDUCTA SOCIAL APRENENTATGE CONTINU: imitar, experimentar, qüestionar... EXIGÈNCIA, INTENSITAT, VELOCITAT COMUNICACIÓ COM A INSTRUMENT COMUNICACIÓ ÉS INTERCANVI ÉS IMPOSSIBLE NO COMUNICAR COMUNICACIÓ ÉS MOLT MÉS QUE PARLAR
COMUNICACIÓ EFECTIVA AMB INFANTS 3.- UNA BONA COMUNICACIÓ NECESSITA... TEMPS I ESPAIS COMPARTITS IMPLICACIÓ, ACTITUD CONSTÀNCIA I PACIÈNCIA COHERÈNCIA (3 nivells) EMPATIA (conec el meu fill/a?) FLEXIBILITAT LLENGUATGE VERBAL I NO VERBAL
COMUNICACIÓ EFECTIVA AMB INFANTS 4.- ALGUNES ERRADES... PARLAR MASSA REPETIR-NOS ENGANYAR-LOS, ENGANYAR-NOS NO GENERAR OPORTUNITATS NO FER AUTOCRÍTICA DEIXAR DE SER PARES NO APRENDRE D’ELLS/ES EXCUSES: no tinc temps, sóc així...
COMUNICACIÓ EFECTIVA AMB INFANTS 5.- ALGUNES PROPOSTES... ATURAR-NOS (3 nivells) CREAR UN BON AMBIENT A CASA FER(NOS) PREGUNTES ADEQUADES PER TROBAR RESPOSTES VÀLIDES SER REALISTES SABER PRIORITZAR BIDIRECCIONALITAT CONFIAR EN ELLS, DEMANAR OPINIÓ SER UN EXEMPLE
COMUNICACIÓ EFECTIVA AMB INFANTS UN INFANT SEMPRE ÉS UNA RESPOSTA APROFITEU L’OPORTUNITAT