Presentació del servei e-TRAM
Servei de tramitació municipal Descripció Beneficis Situació actual i indicadors Un passeig per e-TRAM Procès de sol·licitud
a. Descripció És la plataforma de tramitació 24x7 que el Consorci AOC posa a disposició del món local per facilitar els serveis de tramitació a ciutadans i empreses des del web municipal o comarcal o altres, complint amb totes les garanties legals necessàries.
a. Descripció Funcionalitats bàsiques Disponibilitat d’un catàleg de tràmits per al ciutadà amb la incorporació del concepte de carta de servei Enviament de sol·licituds 24 x 7 amb inici de tramitació per internet i rebut com a còpia autèntica de la sol·licitud Possibilitat de consulta de l’estat dels tràmits via la carpeta ciutadana Avisos de l’estat dels tràmits per SMS i/o correu electrònic Autenticació i ús de signatura digital: ciutadà via idCAT, idCAT Mòbil, Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT), DNIe..., i treballador públic amb usuari contrasenya o certificat digital T-Cat, T-CatP Informació de tràmits: desplegable amb catàleg de tràmits a realitzar pel ciutadà i concepte cartes de serveis Enviament de sol·licituds : 24 x 7. Possibilitat de consulta de l’estat: carpeta ciutadana Avisos de l’estat dels tràmits: multicanalitat a elecció pel ciutadà (SMS o correu-e) i el treballador públic a la seva adreça de correu-e Estàndards de qualitat: cartes de servei, formularis . USABILITAT I ACCESSIBILITAT Autenticació: ciutadà (idcat, FNMT, e-DNI...) , treballador públic (CONTRASSENYA, CPISR-R) Reutilització mòduls: Validador de certificats digitals / Registre telemàtic auxiliar E/S , Passarel·la SMS i e-correu 4
a. Descripció Funcionalitats bàsiques Reutilització de Mòduls Corporatius del Consorci AOC com el validador de certificats digitals, registre E/S, Actualització i desplegament de nous tràmits FUE Local idCAT Mòbil a e-TRAM per a tots els tràmits Integració de e-TRAM amb qualsevol solució de gestió d’expedients Informació de tràmits: desplegable amb catàleg de tràmits a realitzar pel ciutadà i concepte cartes de serveis Enviament de sol·licituds : 24 x 7. Possibilitat de consulta de l’estat: carpeta ciutadana Avisos de l’estat dels tràmits: multicanalitat a elecció pel ciutadà (SMS o correu-e) i el treballador públic a la seva adreça de correu-e Estàndards de qualitat: cartes de servei, formularis . USABILITAT I ACCESSIBILITAT Autenticació: ciutadà (idcat, FNMT, e-DNI...) , treballador públic (CONTRASSENYA, CPISR-R) Reutilització mòduls: Validador de certificats digitals / Registre telemàtic auxiliar E/S , Passarel·la SMS i e-correu 5
Ajuntaments o altres ens públics Descripció i com funciona ? Ajuntaments o altres ens públics Portal Municipal (eSEU) Empreses Obtenció # registre Creació d’un PDF Rebut pel ciutadà Generació d’avisos Enviament a gestió interna Ciutadans
Servei de tramitació municipal Descripció Beneficis Situació actual i indicadors Un passeig per e-TRAM Procès de sol·licitud
1. És una solució flexible Selecció dels tràmits (60 / 30) Personalització del catàleg Integracions amb back-office Tràmits LOPD / Transparència ... (per altres ens)
2. És una solució claus en mà i de baix cost Allotjament al núvol Sense cost per l’ens Formació continuada a tot el territori (EAPC) Suport de proximitat (consells comarcals) Manteniment, suport i evolució (Consorci AOC)
3. És una solució amb plena garantia jurídica * Dóna compliment a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, és una reforma de la Llei 30/1992 destinada sobretot a impulsar la tramitació electrònica del procediment administratiu i a superar la tramitació en paper. - Relacionar-se amb les administracions públiques utilitzant mitjans electrònics - Escollir el canal a través del qual es vol relacionar - Conèixer per mitjans electrònics l’estat de tramitació Genera registre telemàtic i còpia Fomenta l’autenticació i signatura Recull el consentiment per a notificacions (persones físiques) Disposa de carpeta ciutadana Fomenta la interorperabilitat
Servei de tramitació municipal Descripció Beneficis Situació actual i indicadors Un passeig per e-TRAM Procès de sol·licitud
95% dels ajuntaments més altres ens 100 % dels Consells Comarcals Situació actual i indicadors 95% dels ajuntaments més altres ens 904 / 948 100 % dels Consells Comarcals Ha esdevingut un estàndard de tramitació al territori català !
Situació actual i indicadors
Servei de tramitació municipal Descripció Beneficis Situació actual i indicadors Un passeig per e-TRAM Procès de sol·licitud
d. Un passeig per e-TRAM Visió ciutadana: entrada al portal web municipal /comarcal
Visió ciutadana: accés al catàleg de tràmits
Visió ciutadana: selecció d’un tràmit Catàleg de 46 tràmits e-TRAM i 30 e-TRAC
Visió ciutadana: accés al seu catàleg i formulari de tramitació
Visió ciutadana: Emplenament i impressió de dades per presencial
Visió ciutadana: possibilitat rebre avisos i notificacions electròniques Degut a les pluges dels darrers dies he observat que els carrers de la urbanització Airesol presenten un grau de brutícia important i deficiències en el servei d’enllumenat públic. Prenguin les mesures oportunes per a resoldre-ho
Visió ciutadana: i realitzem la tramitació electrònica
Visió ciutadana: amb la possibilitat de descarregar-se el document (PDF), com a rebut electrònic
00000000T 600600600 habitantdelpoble@gmail.com
Visió treballador públic: accés a la pantalla de creació actuacions
Visió ciutadana: accés del ciutadà a “estat dels meus tràmits” en qualsevol moment
Visió ciutadana: l’estat dels meus tràmits requereix sempre d’autenticació prèvia
Visió ciutadana: amb la possibilitat de consultat l’estat dels tràmits i actuacions
d. Un passeig per e-TRAM Visió treballador públic: accés per un entorn privat (usuari/contrasenya)
Visió treballador públic: accés a la pantalla de gestió
Visió treballador públic: accés a la pantalla de creació actuacions
Visió treballador públic: accés a la pantalla de creació actuacions
Full de ruta: dades del servei 2017 Finalitzar els treballs de millora de rendiment de la plataforma e-TRAM tant a nivell ciutadà com de treballador públic Desplegament del VÀLid a la totalitat dels ens usuaris d’e-TRAM Fomentar amb els proveïdors la integració e-TRAM amb seguiments d’expedients Disposar d’un curs de Formació Virtual per a treballadors públics Desplegar un portal de suport ciutadà e-TRAM Avançar en un nou formulari electrònic de la sol·licitud (alta/modificacions) Finalitzar el desplegament de nous tràmits FUE Local, i adaptació progressiva dels existents a la llei 39/2015 Desplegament a e-TRAM de google “Tag Manager” per anàlisi mètrica Integració amb DESA’L via MUX càrrega Planificar els treballs per a millorar e-TRAM cap a una versió responsive, amb autogestió de les fitxes i integració usuaris a EACAT
Servei de tramitació municipal Descripció Beneficis Situació actual i indicadors Un passeig per e-TRAM Procès de sol·licitud
f. Procés de sol·licitud 1)Emplenar el formulari d’alta a l’e-TRAM: http://web.aoc.cat/blog/serveis/e-tram/#1448902474539-e55a5099-b6d75587-bedc 2) Fer la tramesa via EACAT (apartat de serveis). NOTA 1: el formulari és al web del consorci L’escut del Consell Comarcal (JPG o GIF de 70px), i si es vol un CSS diferenciat enviar a l’adreça de correu electrònic: Nota 2: aquests intercanvis d’informació es realitzaran a través del correu electrònic 34
e. Procés de sol·licitud 3) El Consorci AOC enviarà al contacte principal un correu electrònic amb els enllaços i contrasenyes. 4) En cas de canvis al servei podreu utilitzar el formulari de modificacions disponible a la mateixa pestanya “Com sol·licitar-ho” NOTA: actualment no hi ha cap subvenció associada al servei. NOTA 1: el formulari és al web del consorci L’escut del Consell Comarcal (JPG o GIF de 70px), i si es vol un CSS diferenciat enviar a l’adreça de correu electrònic: Nota 2: aquests intercanvis d’informació es realitzaran a través del correu electrònic 35
Contacte sobre el servei e-TRAM Per a dubtes o més informació: https://www.aoc.cat/category/espai-administracio-oberta-catalunya-tramitacio-electronica/ Unitat de dinamització i assessorament al territori: DesplegamentClient@aoc.cat Servei d'Atenció a l'Usuari (SAU): https://www.aoc.cat/portal-suport/etram/idservei/etram/ Espai de tramitació electrònica: https://www.aoc.cat/category/espai-administracio-oberta/