La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Barcelona en xarxa.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Barcelona en xarxa."— Transcripción de la presentación:

1 Barcelona en xarxa

2 Innovacions en l'atenció al ciutadà
José Ramón Rodríguez Gerència Adjunta d’Organització i Sistemes d’Informació

3 El “Model Barcelona” ...la utilització d’Internet per incrementar l’eficiència de l’Administració Local, la millora dels serveis públics i la reformulació dels processos de governance de la ciutat. L’específic del model, en aquesta ocasió, seria l’actuació institucional conscient a favor d’Internet com instrument per a la relació amb els ciutadans, la millora dels serveis, la gestió interna i la participació en el “govern” de la ciutat... M.Castells i E.Ollé (2003). Internet a Barcelona

4 El web de la ciutat El portal de la ciutat: serveis generals, darreres notícies, informació i destacats Estil, gestió de continguts i tecnologia compartits Accés a 130 webs municipals Lloc de referència per informació privada i pública de la ciutat Informació, transacció, participació i interactivitat Àrea d’usuari

5 Sistema Muticanal d’Atenció al Ciutadà
+199% -6% -4%

6 Rànking de serveis* *Projecció 2006

7 Programa d’impuls de l’Administració Electrònica Fàcil
Estratègia: mix de productes i canals; notorietat i adopció Usabilitat: accés simplificat; millorar l’experiència de l’usuari Ordenança Reguladora d’Administració Electrònica Portals de tramitació per segments Interoperabilitat amb les Administracions Millores al canal telefònic BCN ciutat mòbil Serveis comuns d’Administració Electrònica Nova infraestructura tècnica de desenvolupament, producció i gestió Repòrting: registre, sistema d’objectius i publicació de resultats

8 Organigrama Gerent Municipal Gerència Adjunta
Direcció d’Atenció al Ciutadà Direcció Tècnica d’Internet Gerència Adjunta Direcció d’Organització i Sistemes Oficina del Pla Estratègic de Sistemes Institut Municipal d’Informàtica Sectors Districtes Empreses

9 Les “Carpetes” Portals separats per persones i empreses
Consulta i gestió de dades personals, béns immobles, vehicles i impostos Accés segur amb usuari i paraula clau o mitjançant certificats digitals Impressió de volants i rebuts de pagament 20 tràmits on-line equivalen al 65% del volum

10 Ordenança Reguladora d’Obres Menors
Substitueix un permís per una comunicació i una inspecció a posteriori Nous mecanismes de tramitació basats en la simplificació i la estandardització Multicanal i intermodal, integrat amb el backoffice Eines de simulació

11 Plataforma d’Interoperabilitat
Plataforma d’interoperabilitat a tres nivells per l’intercanvi de dades de padró Diputacions Ajuntament Terrassa D. G. Policia I.N. Seguridad Social Agencia Tributaria D.G. Tráfico Ajuntament Mataró Notaris Col·legis Professionals ... ··· Ajuntament Sabadell CATSALUT Benestar i Familia Ensenyament Generalitat de Catalunya Governs Locals Govern Central Ajuntament Sant Boi Comunitats Autònomes (amb plataforma de col·laboració) Ajuntaments (sense plataforma de col·laboració a la CCAA)

12 IRIS: Gestió d’Incidències i Reclamacions
Sistema de comunicació per facilitar als ciutadans la notificació d’incidències i queixes Multicanal i intermodal: accés gratuït via web, telèfon, intranet i PDAs internes Comunicació automàtica i immediata amb els contractistes i operadors Comprovant de petició i protocol de resposta Traçabilitat Acords de Nivell de Servei e-Awards Honourable Mention

13 Serveis Mòbils Internet mòbil per PDA Portal WAP
Guia urbana, directori d’equipaments, oci i transport públic SMS per enviar i rebre queixes i demandes Desenvolupament posterior amb missatgeria i GPS Mobilitat corporativa amb PDAs per Guàrdia Urbana i altres cossos

14 Arquitectura orientada als serveis (SOA)
Informació, serveis i tràmits habituals adaptats als canals actuals i futurs Arquitectura en capes i middleware per la integració amb el back-office Serveis web per interoperar amb agents privats i públics Components orientats als serveis per utilitzar-los amb diferents aplicacions Plataforma Tecnològica Canals Serveis comuns Sistemes de Gestió Model d’Informació de Base Model Tecnològic Processos Comptabilitat RRHH Patrimoni Compres Departament Padró Cadastre Via Pública Urbanisme Recaptació Tributs Negocis Persones Territori Registre Telemàtic Firma electrònica Passarel·la pagament MidOf Tràmits IRIS Llicències SPL Portal Ciutadà P. Proveïdors Empleat Internet PDAs Intranet Telefònic Presencial

15 Ordenança de l’Administració Electrònica Drets dels ciutadans
I. Adreçar-se per mitjans electrònics II. Exigir que l’Administració se li adreci III. No presentar documents que ja tenim IV. Gaudir de continguts electrònics de qualitat V. Accedir a la informació administrativa VI. Participar en les decisions i en la millora de la gestió municipal VII. Accedir i utilitzar l’Administració electrònica tot i les disminucions VIII. Disposar de formació i suport IX. Accedir i utilitzar l’Administració electrònica amb independència de les eines tecnològiques emprades X. Confidencialitat i protecció de les dades XI. Privacitat i seguretat de les comunicacions

16 Marca i Comunicació

17 Barcelona en xarxa


Descargar ppt "Barcelona en xarxa."

Presentaciones similares


Anuncios Google