Model de Pacte Local per la mobilitat sostenible

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
Advertisements

Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Montcada i Reixac
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
El Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses per l’energia local sostenible
AGENTS CÍVICS TORELLÓ GENER - JUNY 2012.
PRESSUPOST 2017.
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
i compra pública ambientalment correcta
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
JUNTA LOCAL DE SEGURETAT DE MATARÓ
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
Diputació de Barcelona
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Aportacions de les enquestes de camp
Polítiques d’Ordenació Comercial
Quin futur volem per al Baridà?
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Els plans locals d’inclusió social, estat de la qüestió
INDICADORS DE SOSTENIBILITAT DE L’HOSPITALET DE LLOBREGAT
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Pla Integral de la Part Alta
Projecte d’Intervenció Integral del Nucli Antic
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
Jornada Cloenda Esports
Guia metodològica per a
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
I V GORA DE SALUT COMUNITÀRIA Lleida, 27 de maig de 2016 PRESENTACIÓ
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
2013.
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Serveis de Formació.
Treball i aprenentatge en xarxa
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Illes de vianants.
BALANÇ DE LA LLEI DE BARRIS
IV JORNADES DOCTORIALS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Joan Pons Solé Departament de Geografia – UAB 11 de març de 2015
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
OFICINES FACILITADORES DE LA MOBILITAT A LES COMARQUES DE GIRONA
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Pla de Formació de Centre
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Residencia estudiants
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Model de Pacte Local per la mobilitat sostenible XARXA DE CIUTATS I POBLES PER LA SOSTENIBILITAT

Perquè Lleida? 1996 Signatura Carta Aaalborg Agenda 21 Local 2000 Pla d'Acció Local Adhesió Xarxa de Ciutats i Pobles per la sostenibilitat Lideratge grup Ecologia Urbana amb Granollers (Telefonia Mòbil) i Barcelona (Compra verda)

Perquè un Pacte? Es necessari implicar tots els actors socials en el canvi de pautes de mobilitat Cal analitzar conjuntament les possibles solucions per millorar aquestes condicions Cal trobar espais de treball comú per millorar la mobilitat a les ciutats

Antecedents: Pactes de mobilitat redactats i signats amb els agents socials 1998 Barcelona 1999 Donostia-San Sebastian 2000 Mataró, Terrassa 2001 Burgos

Mètode de Treball Anàlisi comparativa Pactes existents Enquesta a tots els municipis de la Xarxa Reunió tècnics municipals de la Paeria Reunió grup espai urbà de A21L de Lleida Reunió grup ecologia urbana de Xarxa Jornada de mobilitat sostenible a Lleida Presentació a la Assemblea Gral. de Xarxa

Model de procés anàleg a una A21L de la Xarxa Diagnosi: Auditoria Ambiental del Municipi Participació: Fòrum ambiental Redacció del Pla d’Acció Local Indicadors Diagnosi: Estudi de mobilitat del municipi Participació: Fòrum de Mobilitat Redacció i signatura del Pacte de mobilitat Indicadors

“Model” de Pacte Model prou ampli per fer servir com a primer esborrany i com a eina de reflexió per posar damunt de la taula Cada ciutat ha de fer un treball específic adaptant-ho a les seves condicions particulars, afegint, modificant i/o treient el que resulti del procés participatiu

Contingut del model de Pacte Declaració de Principis Objectius desitjables Possibles actuacions per assolir els objectius Proposta de indicadors per fer el seguiment Proposta metodològica per treballar la participació

PRINCIPIS Sostenibilitat Accessibilitat Seguretat ciutadana Eficiència Garantia de qualitat de vida Garantia de dinamisme econòmic Integració de tots els col·lectius i Admons.

OBJECTIUS UNIMODALS Mobilitat a peu Mobilitat en bicicleta Mobilitat en transport col·lectiu Mobilitat en transport privat (circulació i estacionament) Distribució urbana de mercaderies MULTIMODALS Intermodalitat Seguretat viària Medi ambient Tecnologia Planificació urbanística Informació, formació i educació.

Mobilitat a peu Afavorir les condicions per a la mobilitat dels vianants, destinant-hi major superfície de l’espai públic i superfície de major qualitat en termes de accessibilitat i seguretat per a la realització dels desplaçaments a peu

Mobilitat en bicicleta Augmentar la participació de la bicicleta en el conjunt de mitjans de transport d’us habitual, creant les condicions infraestructurals, de gestió del trànsit i educació viària necessàries per promoure la seva utilització.

Mobilitat en transport col·lectiu Promoure la utilització del transport públic, davant del transport privat, oferint un sistema de transport col·lectiu de qualitat i competitiu respecte als desplaçaments en vehicle privat

Mobilitat en transport privat (circulació) Fomentar un ús racional del cotxe, aplicant mesures que facilitin el traspàs de ciutadans a altres modes de transport més sostenibles i que promoguin la intermodalitat.

Mobilitat en transport privat (estacionament) Compatibilitzar l’oferta d’aparcament amb la demanda de rotació i de residents, el dinamisme econòmic de la ciutat i les bones condicions d’accés i mobilitat per als modes més sostenibles

Distribució urbana de mercaderies Garantir una distribució de mercaderies àgil, ordenada, amb mínim impacte sobre el sistema de mobilitat de la ciutat i garant del ple desenvolupament de les activitats econòmiques de la ciutat

Intermodalitat Fomentar la intermodalitat com a mesura per assolir un ús eficient dels diferents modes de transport en cada tram de la cadena de transport

Seguretat viària Millorar la seguretat viària, reduint l’accidentalitat i respectant l’espai públic destinat a cada mode de transport

Medi ambient Controlar i disminuir els nivells de contaminació atmosfèrica i acústica provocats pel trànsit

Tecnologia Aprofitar els avenços tecnològics existents per millorar el sistema de mobilitat i el control del trànsit

Planificació urbanística Preveure en les futures actuacions una configuració de l’espai públic que tingui en compte les necessitats del model de mobilitat definit en aquest Pacte

Informació, Formació i Educació Estendre entre tota la població la sensibilització i conscienciació ciutadana sobre els valors que contenen els principis i objectius establerts en aquest Pacte.

10 Indicadors (exemples..) nº de desplaçaments en vehicle privat / nº de desplaçaments totals Nº de vehicles de tracció mecànica / nº d’habitants Superfície viària amb moderació de trànsit / superfície total de la xarxa viària urbana Població exposada a nivells de soroll ambiental superior als valors de referencia degut al transport / Població total

Metodologia Estudi de mobilitat Procés participatiu (per redactar el pacte, però sobretot per poder-lo aplicar) Establir principis Determinar objectius Determinar actuacions

Implantacio definitiva…? Compromís dels agents participants en el Pacte (general, però també particular..) Programes d’actuació (amb terminis i plans de finançament de les inversions necessàries) Seguiment del procés (Indicadors)

Aplicació pràctica del model de Pacte El grup d’ecologia urbana de la xarxa de ciutats i pobles per la sostenibilitat te previst crear un fòrum virtual que pengi de la web de Diputació de Barcelona per a que un conjunt d'Ajuntaments que comencin a “provar” el model puguin compartir dubtes i experiències, i anar omplint les actuacions d’exemples reals i concrets de municipis catalans.