INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
COHABITATGE ‘COHOUSING’*
Advertisements

L’EMBOLCALL REHUTILITZABLE
CEIP PAU CASALS Viladecans
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
AGRAÏMENTS Albert Català Col·laboradors. AGRAÏMENTS Albert Català Col·laboradors.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
I transforma un llibre en un nou lector
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
CONSELL EDUCATIU DE CIUTAT
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
AMBIENTACIÓ DEL CENTRE
SINECOLOGIA La sinecologia estudia les relacions tròfiques (alimentació) dins els ecosistemes. Els cicles de matèria i energia en els ecosistemes.
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Jornada Cloenda Esports
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Reunió final de curs juny del 2018
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
19 de Setembre del 2018, Escola Marinada, El Masnou
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
Professor de secundària, biòleg, i algunes coses més…
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
LABANDÀRIA.
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Interacció escola - entorn.
PROJECTE DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
Socialització de llibres de text.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
VIDA SALUDABLE I CONSUM
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Reunió final de curs juny del 2018
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
un camí cap a la convivència i el diàleg
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
2a JORNADA TAULES DE TREBALL
Transcripción de la presentación:

INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals: Ajudar els centres a incorporar els valors de l'educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l'entorn, etc.). Promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn. Afavorir l'intercanvi entre els centres que comparteixen uns mateixos objectius. Fer xarxa. La sostenibilitat és un concepte econòmic, social i ecològic complex entorn de les relacions entre les societats i el medi ambient. Pretén ser una manera d'organitzar l'activitat humana de manera que la societat i els seus membres siguin capaços de satisfer les seves necessitats i expressar el seu potencial màxim en el present al mateix temps que es manté la biodiversitat i els ecosistemes naturals, i planejar i actuar per poder mantenir aquests ideals indefinidament. La sostenibilitat afecta a tots els nivells organitzatius, des del barri fins al planeta sencer

IMPLEMENTACIÓ DEL SISTEMA DE GESTIÓ AMBIENTAL A L’INSTITUT GIOLA

INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA El programa d’escoles verdes de l’institut Giola es troba dins del procés de Gestió de Riscos i Medi Ambient. Què volem fer ?: A. Reduir els consums (d’energia, d’aigua, de paper, de neteja). Fomentar cultura austeritat. Utilitzar fonts d’energia renovable (plaques solars). B. Potenciar la reutilització (reaprofitament llibres, reaprofitament material divers a l’hort...) C. Potenciar el reciclatge (recollida selectiva de material de laboratori, de paper, de plàstics, de metalls....) D. Foment de l’autonomia alimentària (l’hort ecològic, cuina ecològica, xarxes alimentàries...) E. Foment del treball cooperatiu i la participació dels alumnes en la vida del centre F. Vinculació del centre amb les famílies i les entitats del poble (incrementar la participació de les famílies en les activitats del centre, establir vincles participatius amb empreses, ajuntament...etc) G. Implementar la cultura de la prevenció de riscos H. Difusió de les activitats del centre per tal de donar-nos a conèixer, millorar la participació de famílies i entitats, difondre el nostre missatge I. Realització de conferències, xerrades i activitats de conscienciació

INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Quí s’encarrega d’aconseguir els objectius: El coordinador de riscos El coordinador escoles verdes Els delegats mediambientals (2 per classe......un total de 42 alumnes), dividits en 3 comissions.

INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Com ho fem? A. A través de les comissions de delegats: la encarregada de l’autonomia alimentària, la encarregada del manteniment del centre i la encarregada de la millora en els consums (les reunions son periòdiques cada 15 dies). B. Les comissions estan sota la supervisió dels coordinadors Els resultats, sota la forma de documents, son enviats al consell de direcció i al consell escolar

INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Com ho fem? Cada objectiu té un indicador (com a mínim) que s’ha d’assolir en un període de temps determinat. Si no s’assoleix es reestructura l’objectiu. L’avaluació la realitzen els coordinadors i l’equip directiu, presentant-se els resultats al consell de direcció i al consell escolar. Com a indicadors podem citar: Promoció de grups (>60%), enquestes a l’alumnat (>6), revisió estat de les aules (>50%), percentatge alumnes que fan esport, número de tallers sobre salut fets pels alumnes, renovació distintiu escola verda, enquesta satisfacció famílies (>75%), % participació famílies en activitats organitzades pel centre, % d’alumnes que al acabar el curs (i que han passat per la optativa de l’hort) mantenen o participen en un hort propi o compartit , % de famílies (de nois/es que han passat per la optativa de l’hort) que al finalitzar el curs mantenen o participen en un hort propi o compartit, ingressos obtinguts en la venda de productes de l’hort (% de benefici obtingut respecte a les despeses generades), % d’activitats que tenen previst els riscos dins de la seva dinàmica (amb el % implementat... =100%) ... >90%, % de residus portats a deixalleria, % de descens en consums.