Projecte FILS. Espai de families

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Programa de Transició Escola Treball
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Mapa sonor del Delta del Llobregat
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
OFERIM: TÍTOL DE L’OFERTA NOM DE L’ORGANITZACIÓ DESCRIPCIÓ DE L’OFERTA
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
PETITS REPORTERS Títol.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Taula sectorial de Voluntariat social Avaluació i línies de treball
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
(Re)Pensem-ho tot, construïm col·lectivament!
Projecte de difusió de les arts visuals al territori
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
DE DEBAT DE L’AVANÇ DEL PLA
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
REUNIÓ D´AULA P4 CURS
Sessió extraordinària
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Proposta d’un programa de ciutat que articuli totes les actuacions i recursos en orientació i assessorament acadèmic Programa en construcció participada.
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
de Transferència Educativa
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Pla Integral de Salut Mental
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
III TROBADA D’ALUMNAT MEDIADOR ESCOLAR
Àrea d’Atenció a les Persones
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
que necessites saber de la Biblioteca
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
2a JORNADA TAULES DE TREBALL
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Projecte FILS. Espai de families IMPORTANT Aquest és un projecte en construcció. El Projecte FILS necessita construir-se en col·laboració amb les AMPES i les entitats de famílies que poden participar. Així, presentem una proposta que en les properes setmanes serà enriquida amb les aportacions de les persones que hi vulguin col·laborar.

Projecte FILS. Antecedents Recerca informació a través de les AMPES Objectius del PAM 74. Desplegament de les accions del PEE 75. Promoció d’accions de suport, formació i assessorament a les AMPAs, i a les mares i els pares. 78. Assessorament i acompanyament a les famílies a l’inici de les etapes d’educació infantil i ESO. 273. Foment de l’alimentació saludable i sostenible. 290. Programa de suport a l’estudi i la formació no reglada. 296. Projectes i serveis per reforçar les eines educatives per a la petita infància i de suport a les famílies.

Projecte FILS. Què i com Què L’objectiu general és treballar i enfortir amb tota la comunitat educativa el procés educatiu, des d’una visió àmplia i participada Com Donant suport a espais de relació i trobada entre famílies que facilitin l’intercanvi d’experiències i impulsin la formació a través del treball en xarxa. Per això caldrà consolidar i recolzar els espais que ja existeixen i crear-ne de nous si és necessari

Projecte FILS. Què i com

Projecte FILS. Què i com Crear, comunicar-se i activar-se. Espais d’imaginació, relació i participació. Trobar un espai per compartir, generar vincles entres les persones i amb el territori, amb l’objectiu de millorar l’atenció a la infància i l’adolescència i donar resposta a les demandes concretes d’informació, formació i reflexió de les famílies

Projecte FILS. Objectius Incorporar les famílies a les dinàmiques dels recursos educatius i reforçar la seva participació Reforçar la vinculació de les famílies als barris Generar una estructura complementària a les existents, amb una visió de barri Crear grups de treball amb famílies per canalitzar demandes específiques en relació a l’aprenentatge de la llengua, relació, xerrades informatives, etc Fomentar el treball en xarxa entre els diferents agents educatius Facilitar a les famílies d’habilitats que possibilitin un creixement integral dels fills i del grup familiar.

Projecte FILS. Eixos del projecte Espai de relació i trobada Espai de relació i diàleg entre famílies per compartir experiències educatives i sabers Espai de formació Formacions en diferents formats (xerrades, tallers, converses dialògiques...) per donar resposta a les necessitats d’informació i formació de les famílies Centre de recursos Espai virtual de recursos al servei de les necessitats de les famílies i de les AMPES

Projecte FILS. Qui participa AMPES Entitats d'infància i adolescència Espais familiars Centres educatius Recursos dels territoris Entitats del lleure educatiu Ajuntament Persones a títol individual Projecte FILS. Qui participa

Recollida de propostes Projecte FILS. Recollida de propostes Aportacions al projecte Temàtiques, format de l’acció, “què ens ha funcionat?”, “a on volem arribar?”... Procés de construcció del projecte Recollida de propostes Disseny de l’acció Implementació Avaluació

Projecte FILS. Recollida de propostes De quina manera es poden fer aportacions al projecte FILS? espaifamilies@gramenet.cat Formulari al web (properament) Presencialment a través de les reunions territorials Contacte

Projecte FILS. Reunions territorials   Grup 1, el dilluns 13 de Febrer a les 17:30 a l’Escola Mercè Rodoreda: Escola Beethoven, Escola Wagner, Escola Mercè Rodoreda, Escola Rosselló Pòrcel, Escola Salvat Papasseit, Col·legi  Verge de les Neus i Col·legi Manent Rambla.    Grup 2, el dimarts 14 de Febrer a les 17:30 a l’Escola Serra de Marina: Escola Les Palmeres, Escola Riera Alta, Escola Serra de Marina, Escola Ausiàs March, Escola Pallaresa i Acadèmia Fuster. Grup 3, el dimecres 15 de Febrer a les 17:30 a l’Escola Miguel de Unamuno: Escola Antoni Gaudí, Escola Miguel de Unamuno, Escola Banús i Escola Tanit.  Grup 4, el dijous 16 de Febrer a les 17:30 a l’Escola Sagrada Família: Escola Sagrada Família, Escola Jaume Salvatella, Escola Primavera, Escola Lluis Millet, Centre Educació Especial Josep Sol i Col·legi Singuerlín. Grup 5, el dilluns 20 de Febrer a les 17:30 a l’Escola Fray Luis de León: Escola Torre Balldovina, Escola Santa Coloma, Escola Sant Just, Escola Fray Luis de Leon, Escola Ferran de Sagarra, Col·legi Verge del Carme, Col·legi Seimar i FEDAC Santa Coloma.   Grup 6, El dimecres 1 de Març a les 17:30 al Centre Cívic Riu: Centre Comercial Català, Institut Terra Roja, Institut Torrent de les Bruixes. Institut la Bastida, Institut Numància, Institut Ramon Berenguer IV, Institut Les Vinyes, Institut Can Peixauet i Institut Puig Castellar. Grup 7, el dijous 2 de Març a les 17:30 al Centre Cívic Riu: EBM L’Esquirol, EBM Les Oliveres, EBM La Maduixa, EBM La Cigonya, EBM La Sargantana, EBM L’Ànec, EBM L’Oreneta i EBM Els Pins.