Escola H.J. Tarradellas. 25 de maig de 2015

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Advertisements

CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Empatia i emocions al Cor de Maria
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
ACOLLIDA PRESENTACIÓ A LES FAMÍLIES.
Les bones pràctiques per a la educació en família
PETITS REPORTERS Títol.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
1- Quan els esportistes estiguin fent bé les coses, dóna´ls molts
DIADA DE La pau i la no violència.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
L’ABRAÇADA ÈS SALVADORA DE VIDES
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
DONA I ET DONARAN Si tu reses i dones a la gent que pateix; Déu et donarà a tu. Resa i fes obres. Georgina Prat Marrasé.
Objectiu Educatiu Trienni
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
ANTICS ALUMNES HHDC TAVERNES
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
“ Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe” Jm2, 18
XIII a Setmana de la solidaritat
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
I tu qui dius que sóc?.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Señor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Jesús és viu TEMPS DE PASQUA!.
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
“No tinguis por Maria, que jo sóc amb tu”.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
30 DE GENER: DIA INTERNACIONAL DE LA NO VIOLÈNCIA
COEDUCACIÓ.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

Escola H.J. Tarradellas. 25 de maig de 2015 Parlem de conflictes!!! Escola H.J. Tarradellas. 25 de maig de 2015

Coses que ajuden a la bona convivència… El respecte dóna seguretat i confiança i la confiança compromet perquè ningú vol decebre les persones que estima i l’estimen No és el mateix l’afecte i l’estimació que la sobreprotecció La sobreprotecció fa persones fràgils, depenents, amb poca tolerància a la frustració. També elimina les oportunitats d’aprendre i d’autoprotegir-se Les pautes clares i coherents donen seguretat, ajuden a controlar els impulsos, permeten aprendre què és convenient o adequat i que no ho és, permeten construir relacions de respecte, adquirir la noció de risc i desenvolupar-se emocionalment

ESTRATÈGIES PER AFRONTAR LA CONDUCTA DESAFIANT  Què NO s’ha de fer davant una conducta desafiant: Entrar en una lluita de poders buscant guanyar o dir la última paraula, fent sentir al nen/a o al jove que nosaltres som qui tenim el poder Promoure l’argumentació o la discussió davant una situació específica amb la finalitat de convencer-li que tenim raó Criticar i utilitzar comunicació agressiva (sempre…, mai…) Confrontar i pressionar per corregir conductes o accions en moments de crisi Establir càstigs en moments de conflicte Preguntar per què? (segur que ja sabem la resposta)

Recomanacions de com donar una ordre: Mirar als ulls i posar-nos a la seva alçada, en cas dels petits Ser ferm Intentar que la nostra expressió s’avingui amb l’ordre Esperar que es calmi (rebequeries…) Assegurar-nos que ha entès allò que li hem dit L’ordre ha de ser clara Donar una ordre a la vegada L’ordre ha d’indicar allò que volem que es faci No ha de ser presentada com un favor o una pregunta Establir un període de temps per complir-la

. Prevenció de l’agressió: No respondre amb violencia ni hostilitat Desenvolupar un ambient positiu No permetre conductes agressives a casa Evitar conforntacions en públic Oferir alternatives per a canalitzar l’enuig Ser afectius Estimular la conducta positiva (canviar el “però” per “i” No criticar No entrar en argumentacions o discussions Ser ferms però ignorar la conducta si ens provoca

Comunicació assertiva “Això és el que jo penso, això és el que jo sento, així és com veig jo la situació” Comporta habilitats com: Escolta activa Empatia Saber fer elogis i emetre crítiques Saber fer preguntes adequades Saber emetre enunciats positius Missatges “jo” ( es tracta d’explicar el conflice des de nosaltres: com ens sentim i què volem) Sentit de l’humor Pares com a model

Evolució del raonament moral (segons el psicòleg L. Kohlberg) Estadi 1: Obediència i por al càstig (altres decideixen que s’ha de fer i que no) Estadi 2: S’assumeixen les normes si s’afavoreixen els intressos propis (et respecto si em respectes) Estadi 3: S’obeeix per agradar ( als amics…) Estadi 4: Es compleixen les normes establertes per un bé comú Estadi 5: Reconeixement dels drets a la vida i la llibertat de cada persona Estadi 6: Fer per l’altre allò que vull per mi (Gandhi, Martin Luther King…)

A més cal tenir en compte … Més enllà del comportament hi ha una persona que necessita ajuda Certes conductes amaguen la dificultat per expressar sentiments Potser els fills i filles no volen normes però les necessiten Promoure les rutines i rituals perquè regulen la conducta i donen seguretat Controlar les emocions negatives Confiar en que es trobarà una solució positiva No actuar amb immediatesa

Fonts Créixer en família. Guia 6-12. Departament de Benestar Social i Família. Generalitat de Catalunya Guia per a famílies d’infants i joves amb alteracions de la conducta. Departament d’Ensenyament. Generalitat de Catalunya Marina Pena, Manual para Educadores. Qué hacer y cómo hacerlo//SEETDiC Girona. Dep.d’Ensenyament. Generalitat de Catalunya Margarita Montón Bruxola Psicopedagoga EAP B.36. El Prat de Llobregat