LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Advertisements

La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Els mapes: Un croquis Primers mapes de navegació o Portolans:
3.3 El problema de la realitat: teoria de les Idees
Salut mental i prevenció
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Unitat 12 L’empirisme modern José Vidal González Barredo.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
FILOSOFIA MODERNA RENÉ DESCARTES.
TEMA 6 LLENGÜES EN CONTACTE
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
LLENGUATGE I SIMBOLISME
1. L’empirisme de Locke 1.2. Els límits del coneixement
Unitat 14 L’idealisme alemany José Vidal González Barredo.
Epistemologia i ontologia medievals
3.4 El problema del coneixement
Potències de nombres racionals
Diverses parts (òrgans)
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Forma substancial (essència)
2.- CARACTERÍSTIQUES GENERALS
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat
Impressions sensibles
Impressions sensibles
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Per tant, hi ha d’existir
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
5. El problema de la moral: eudemonisme
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
Història i Cultura de les Religions
El pensament de Hume..
Els sofistes Protàgores i Gòrgies Carla Domenech Marta Crespo
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
TEMA 5: VIVIM EN ECOSISTEMES
El pensament de John Locke.
1. Els sofistes 1.3. El problema de la naturalesa: el gir antropològic
2. L’empirisme de Hume 2.4. La crítica dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 270 Posa en qüestió la realitat de la substància entesa tant.
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
valors humans i socials
3. El problema del coneixement: teoria de la reminiscència
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Una república catalana, culta, crítica i creativa Cultura Una república catalana, culta, crítica i creativa En la República Catalana la lliure pràctica.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
CULTURA I SOCIETAT.
Júlia Mir Domènech i Claudia Esther Zuniga
Resum del seu pensament
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
Quins nervis! Unitat 1.
3.4 El problema del coneixement
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Principi del canvi (immanent)
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
Què puc conèixer (2na part)
Què és la psicologia? Etimologia de la paraula psicologia:
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Per primera vegada, el diumenge 20 de febrer
Transcripción de la presentación:

LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT

CARACTERÍSTIQUES DEL LLENGUATGE HUMÀ Les paraules són convencionals. Podem produïr infinitat d’oracions. El llenguatge és creatiu. Podem parlar de coses que no tenim davant. A través del llenguatge estructurem la realitat. El pensament és llenguatge. El llenguatge permet parlar del llenguatge, metallenguatge.

LLENGUATGE I PENSAMENT -El llenguatge suposa participar d’uns símbols culturals o representació del món, compartida per una comunitat. -En la comunicació lingüística s’expressen pensaments. -El llenguatge no és pensament però li dóna la base a partir de la qual es desenvolupa. -La creativitat o l’abstracció del llenguatge estimulen el pensament. -Contra més riquesa de llenguatge, més riquesa de pensament.

LLENGUATGE, CONEIXEMENT DE LA REALITAT I CIÈNCIA. Gràcies a la capacitat d’articular lingüísticament la pròpia experiència, l’ésser humà ha pogut anar més enllà de la simple percepció present. A través dels símbols del llenguatge es comprenen les sensacions que tenim. ≠ llenguatge dels animals, ja que podem parlar del passat o futur. El llenguatge és l’instrument gràcies al qual el món té sentit. Quan passem de la percepció sensible al pensament i llenguatge augmenta el risc d’error.

LLENGUATGE, CONEIXEMENT DE LA REALITAT I CIÈNCIA. -La ciència és el tipus de coneixement més important que ha elaborat l’ésser humà perquè afecta a totes les àrees del saber. -És l’únic component de la cultura humana actual veritablement universal.

LLENGUATGE I IDENTITAT INDIVIDUAL -El llenguatge és decisiu en la creació de la pròpia identitat i en l’estructuració dels records. -Fora del llenguatge, el món esdevé confús i desestructurat. -Exemple de Helen Keller. -Els humans tenim autoconsciència, som conscients que som conscients. -Gràcies al llenguatge podem comunicar part de la nostra vida interior i conscient.

TEORIES SOBRE EL LLENGUATGE Gramàtica universal Tradició racionalista, existeixen universals lingüístics o gramàtica universal innata. Formada per uns principis i elements comuns a totes les llengües. Relativisme lingüístic Perspectiva empirista, dues llengües amb diferents gramàtiques i camps semàntics diferents, situen a les persones que les parlen en universos mentals distints.

EL SIMBOLISME Sistema simbòlic: Conjunt de trets culturals que defineixen l’ésser humà: llenguatge, mites, tradicions, hàbits, normes socials, moral, política, religió, moda, art, ciència, etc. Simbolisme cultural humà: Conjunt de maneres de fer i de pensar que permeten a una col·lectivitat adaptar-se al món. Es pertany a una cultura si es comparteix el sistema o univers simbòlic amb les altres persones d’una societat concreta.

Simbologia artística: No hi ha evidències clares sobre una comunicació animal amb símbols ni intencionalitat artística. En canvi, els símbols artístics es dónen en totes les civilitzacions. Hi ha cultures tradicionals en què art i artesania s’equiparen. El simbolisme artístic expressa els continguts ideològics, polítics, religiosos, comercials, etc. de la societat que té al darrere. Perquè l’obra artística s’entengui cal dominar el codi comunicatiu (codi de l’escultura per exemple).

La simbologia religiosa: l’art religiós ha buscat la comunicació de continguts simbòlics relacionats amb l’aspiració humana d’anar més enllà dels límits biològics o físics. Els símbols religiosos tracten sobre realitats inaccessibles als sentits. Les cerimònies o tradiciones religioses sovint funcionen com a cohesionadores. La simbologia moral i les normes de comportament: Sovint és difícil concretar el significat que hi ha darrere d’un signe lingüístic de caràcter moral (per exemple la justícia o la pau) i per això el símbol moral és útil. De vegades no hi ha una clara relació icònica. En les normes de comportament cívic la relacióicònica és més clara i forta.