Presentació del programa educatiu de la Unió Europea

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Why do you start a Comenius Project? COMENIUS PARTNERSHIPS.
Advertisements

JORNADA REGIONAL DE LANZAMIENTO del PROGRAMA DE APRENDIZAJE PERMANENTE Oviedo, 20 de noviembre de 2007.
Programa de Aprendizaje Permanente: Subprograma Sectorial Grundtvig Ángeles Gabella Barro Granada, 7 de Noviembre de 2008.
Projecte Qualitat i Millora Contínua Quality Management Program in Catalonia Josep Camps Pere Canyadell Network’s Coordinator.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
SCHOOLS We started our exchange programme two years ago Helene-Lange-Gymnasium (HLG) Fürth Santa Mª de la Capilla (Maristas) Jaén.
Instituto Tecnológico de Costa Rica Luthiers de la Tecnología Costa Rica Fab Lab Yuen Law Wan Milton Villegas-Lemus.
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Málaga - Abril 2013 María del Mar Gallego García 1 LOS PROGRAMAS EUROPEOS: INTERCAMBIOS DE EXPERIENCIAS Centro del Profesorado de Málaga Dirección General.
Inter-American Program on Education for Democratic Values and Practices Programa Interamericano sobre Educación en Valores y Prácticas Democráticas Department.
MI PROFESIONAL PROJECT
ESPAÑA EN Laura Flores Dirección TIC
Digitalisation and Safety for Tourism
Equipo de Orientación Educativa y Psicopedagógica de Molina de Segura (E.O.E.P) ( Murcia ) SPAIN.
Neus Lorenzo Galés Servei de Llengües
Què és la EACEA? Gestiona les accions comunitàries en matèria educativa, audiovisual i cultural. Programes: Lifelong Learning Erasmus Mundus (no hi ha.
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
PROGRAMA D’APRENENTATGE PERMANENT
Digitalisation and Safety for Tourism
MOBILITAT INTERNACIONAL I PROGRAMES EUROPEUS
José Manuel Pérez Oficina Mobilitat i Programes Internacionals
ESTADES FORMATIVES A EUROPA PER ALUMNES D’FP
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
TEMA 25 TEMA 25 Programes europeus d’educació.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Madelen Holmlund, Umeå University
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Recurs educatiu Europa
PST RESOURCE OVERVIEW NAME of the resource / tool
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
Innovative regions for a strong cohesion policy
CRAI: Unitat de Recerca
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
28 gener 2010 El Prat de Llobregat
Àrea d’Atenció a les Persones
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
COORDINACIÓ D’ACTIVITATS EUROPEES
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
BECA MEC DE INMERSIÓN LINGÜÍSTICA DE OTOÑO 2014
MOBILITAT INTERNACIONAL Programa Pràctiques
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Transcripción de la presentación:

Presentació del programa educatiu de la Unió Europea Programa d’Aprenentatge Permanent 2007/2013 (PAP) Lifelong learning programme (LLP) Generalitat de Catalunya Departament d’Educació COMISSIÓ EUROPEA - Educació i Cultura

Programa d’aprenentatge permanent (PAP) Programa d’acció per a l’educació i la formació professional. - fomenta la cooperació entre els estats membres - promou la mobilitat entre els estats membres Art. 1: “The general objective of the Lifelong Learning Programme is to contribute through lifelong learning to the development of the Community as an advanced knowledge society, with sustainable economic development, more and better jobs and greater social cohesion, while ensuring good protection of the environment for future generations. In particular, it aims to foster interchange, cooperation and mobility between education and training systems within the Community so that they become a world quality reference.” (COM(2006)236 final)

Estructura Programa Jean Monnet 3 activitats base – Acció Jean Monnet; Institucions europees; Associacions europees Programa transversal 4 activitats base – Desenvolupament polític; Aprenentatge de llengües; TIC; Difusió de bones pràctiques Grundtvig Educació d’adults Leonardo da Vinci Formació professional Erasmus Educació superior i aprenentatges especialitzats Comenius Educació escolar “The sectoral sub-programmes shall be the following: the Comenius programme, which shall address the teaching and learning needs of all those in pre-school and school education up to the level of the end of upper secondary education, and the institutions and organisations providing such education; the Erasmus programme, which shall address the teaching and learning needs of all those in formal higher education and vocational education and training at tertiary level, whatever the length of their course or qualification may be and including doctoral studies, and the institutions and organisations providing or facilitating such education and training; the Leonardo da Vinci programme, which shall address the teaching and learning needs of all those in vocational education and training other than at tertiary level, as well as the institutions and organisations providing or facilitating such education and training; the Grundtvig programme, which shall address the teaching and learning needs of those in all forms of adult education, as well as the institutions and organisations providing or facilitating such education. 2. The Transversal programme shall comprise the following four key activities: policy cooperation and innovation in lifelong learning; promotion of language learning; development of innovative ICT-based content, services, pedagogies and practice for lifelong learning; dissemination and exploitation of results of actions supported under the programme and previous related programmes, and exchange of good practice. 3. The Jean Monnet programme shall support institutions and activities in the field of European integration. It shall comprise the following three key activities: the Jean Monnet Action; operating grants to support specified institutions dealing with issues relating to European integration; operating grants to support other European institutions and associations in the fields of education and training.” (COM(2006)236 final)

Accions Comenius Mobilitat individual Associacions Altres accions Mobilitat d'alumnat d'Educació secundària (en projecte) Associacions escolars Comenius Projectes multilaterals Ajuts per a la formació del personal educatiu Associacions escolars Comenius Regio Xarxes Comenius Ajudants Comenius Mesures d’acompanyament (e-twinning) Acollida d’ajudants Comenius Art. 18: “The following actions may be supported by the Comenius programme: (a) mobility of individuals as referred to in Article 5(1)(a). In arranging for or supporting the organisation of such mobility, the necessary preparatory measures shall be adopted and care shall be taken to ensure that adequate supervision and support is available for people in mobility. Such mobility may include: (i) exchanges of pupils and staff; (ii) mobility to schools for pupils and placements in schools or enterprises abroad for pupils or for educational staff; (iii) participation in training courses for teachers and other educational staff; (iv) study and preparatory visits for mobility, partnership, project or network activities; assistantships for teachers and potential teachers. (b) development of partnerships as referred to in Article 5(1)(b) between: (i) schools with a view to developing joint learning projects for pupils and their teachers (‘Comenius school partnerships’); (ii) organisations responsible for any aspect of school education, with a view to fostering regional cooperation (‘Comenius-Regio partnerships’); (c) multilateral projects, as referred to in Article 5(1)(c), in particular those aimed at improving school education systems through the transfer of innovation and good practice; (d) multilateral cooperation projects as referred to in Article 5(1)(e). They may include projects aimed at: (i) developing, promoting and disseminating educational best practices, including new teaching methods or materials; (ii) developing or exchanging experience on systems of providing information or guidance particularly adapted to the learners, teachers and other staff concerned by the Comenius programme; (iii) developing, promoting and disseminating new teacher training courses or course content; (e) networks as referred to in Article 5(1)(e). They may include networks aimed at: (i) developing education in the discipline or subject area in which they operate, for their own benefit and for that of education more widely; (ii) acquiring and disseminating relevant good practice and innovation; (iii) providing content support to projects and partnerships set up by others; (iv) promoting the development of needs analysis and its practical applications within school education; (f) other initiatives aimed at promoting the objectives of the Comenius programme as referred to in Article 5(1)(h) (‘Accompanying Measures’). The operational details of the actions referred to in paragraph 1 shall be decided in accordance with the procedure referred to in Article 10(2).

Associacions escolars Comenius Projectes educatius entre centres dels diferents països participants en el Programa (27 de la Unió Europea més Noruega, Islàndia, etc.) Tipus d'associació: Multilaterals: associacions d'almenys tres centres educatius procedents de diferents països europeus. Bilaterals: associacions d'enfocament lingüístic entre dos centres educatius amb l'objectiu de realitzar un intercanvi de grups d'alumnes (només adreçat a Secundària).

Associacions escolars multilaterals Partenariats multilaterals entre escoles (mínim 3) Les activitats poden estar orientades als alumnes i/o orientades a l’escola Mobilitat de l’alumnat (només a Secundària) i del personal. Suport pressupostari per a mobilitat i cost de projectes locals. Durada: 2 anys. Selecció: Agències Nacionals.

Associacions escolars multilaterals Enfocaments: Per treballar temàtiques clau en el procés educatiu: arts, ciències, llengües, educació mediambiental, lluita contra el racisme, etc. Per intercanviar experiències i informació sobre aspectes pedagògics o de gestió de centres amb col·legues d'altres països i desenvolupar estratègies comunes per millorar la qualitat de l'ensenyament. Per promoure la diversitat lingüística a Europa, prestant especial atenció a les llengües menys parlades i ensenyades, a partir de temes com la comprensió multilingüe o l'aprenentatge integrat de llengua i continguts (AICLE).

Associacions escolars bilaterals Partenariats bilaterals entre 2 escoles de Secundària. Les activitats han de ser orientades als alumnes. Mobilitat de l’alumnat i del professorat acompanyant. Suport pressupostari per a mobilitat i cost de projectes locals. Durada: 1 o 2 anys. Selecció: Agències Nacionals.

Associacions escolars bilaterals Enfocaments: Enfocament: intercanvi entre alumnes, millora de la competència lingüística de l’alumnat. Tasques abans, durant i després. Edat mín: 12 anys. Durada mín del viatge: 12 dies.

Contacte Bona pràctica Millora Comunicació etwinning PELE Motivació Cerca de socis Sol·licitud Treball durant 2 cursos

Informació Servei de Llengües del Departament d’Educació Organismo Autónomo de Programas Educativos Europeos OAPEE

Cerca de socis i preparació del projecte Contactes: del professorat en formació a l’estranger, a través dels SE, etc. Partbase Portal e-twinning Web de l’Agència Nacional lituana Seminaris de contacte (1r trimestre) Visita preparatòria

+ Sol·licitud Telemàtica Documentació: Multilaterals: Tres còpies del formulari de candidatura conjunt. Aprovació del projecte pel Consell Escolar. Certificat de la Direcció del centre on s'indiqui el número i el nom del professorat implicat en el projecte, així com les matèries o àrees que imparteix i la seva funció en el desenvolupament del projecte. Bilaterals:

Sol·licitud Termini de lliurament 20 de febrer 09 Lloc Serveis Territorials Publicació primer matching: juliol. Comunicació als centres: carta des del Servei de Llengües i contracte des de l’OAPEE.

Mòduls econòmics • Multilaterals – 4 mobilitats € 8.000 – 8 mobilitats 11.000 – 12 mobilitats € 14.000 – 24 mobilitats € 20.000 • Bilaterals – 10/19 alumnes- 12 mobilitats € 14.000 – > 20 alumnes – 24 mobilitats € 20.000

Terminis Associacions Escolars 20 de febrer 09 Comenius Regio 20 de febrer 09 Mobilitat Individual 16 de gener 09 acts. 1 d’abril a 30 d’agost 09 30 d’abril 09 1 setembre a 31 de desembre 09 15 de setembre 09 1 de gener 10 a 30 d’abril 10 Ajudanties Comenius 30 de gener 09 Acollida Ajudants Comenius 30 de gener 09

Adreces d’interès Certificació d’innovació!!! http://www.xtec.cat/pap http://www.oapee.es http://partbase.eupro.se/ http://www.etwinning.net http://www.smpf.lt

COMENIUS Respecte els alumnes Millora de la qualitat del treball a nivell de: Llengües Estrangeres TAC Auto-aprenentatge Capacitat d’anàlisi i observació Motivació Autonomia Treball en equip: Tolerància Respecte Millora de les habilitats socials 18

Respecte el professorat COMENIUS Respecte el professorat Intercanvi metodològic. Innovacíó. Millora de la llengua estrangera. Millora en l’ús de les TAC. Organització més funcional de la interdisciplinarietat. Motivació - estímul per la creativitat Treball en equip. Millora de la percepció de la pròpia tasca professional. Millora de l’autoestima. 19

COMENIUS Respecte el centre Intercanvi de materials i d’aspectes organitzatius. Replantejament d’alguns objectius i canvis en l’organització del centre. Dinamització dels claustres. Augment de la presència de la llengua estrangera. Internacionalització. Obertura a l’entorn escolar. Vincles amb la Comunitat Educativa. Vincles amb Europa. 20

Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent c. Casp 15 CRP de l’Alt Penedès www.xtec.cat/crp-altpenedes Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent c. Casp 15 93. 481 60 00 ext 5335 serveis_edu_com.educacio@gencat.cat