SOBREEXCITABILITAT EN NENS AMB ALTES CAPACITATS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Extracto Conferencia Creatividad
Advertisements

ESCOLA CASCAVELL ESCOLA CASCAVELL Actividad extraescolar
Competències ètiques en la formación universitària
Josep Montané Capdevila
XIV Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi
Introducció i història de la PNL.
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Connecta Joven Imatges: NECESSITAT SOCIAL APRENENTATGE SERVEI
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
Orientació en família Eines per a l’acompanyament en la tria d’itineraris educatius Març 2017.
Les competències i la coeducació
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Joan Puig i Ferreter.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Les bones pràctiques per a la educació en família
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
10 raons per dir NO a les proves de 3er
Societats d’Interès Social:
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Cos i emoció Programa-taller d’educació emocional que es basa en el desenvolupament de l’autonomia personal i la regulació emocional.
PSICOMOTRICITAT.
@sebastiani64.
TIPUS D’ALUMNAT.
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
LA NEGOCIACIÓ 1 – Concepte. 2- Col.lectius de la negociació.
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES I ESTRÀTEGIES DOCENTS
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
creació i desenvolupament de
Les competències i la coeducació
La intel·ligència espiritual, oportunitat per viure amb coherència
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
JOCS VS PANTALLES.
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
III jornada de Salut Mental
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
RAONAMENT CLÍNIC Es basa en factors com... L’ experiència
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
ENS TROBEM DE NOU.
4. El problema de la moral: eudemonisme
S.A.D.: SERVEI D’AJUDA DOMICILIÀRIA
FEAC 2016.
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Coneixement del medi natural
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
TIG-2 Pràctica 1: test de intel.ligència.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

SOBREEXCITABILITAT EN NENS AMB ALTES CAPACITATS EXTRACTE CONFERENCIA SOBREEXCITABILITAT EN NENS AMB ALTES CAPACITATS UDAC Sandra Tarragó Galimany

Potencial de Desenvolupament DESINTEGRACIO POSITIVA Kazimierz Dabrowski (1902-1980) . Teoria de la Desintegració Positiva Intel·lectual Imaginacional Psicomotora Sensorial Emotiva Sobreexcitació Potencial de Desenvolupament Motivació als Reptes Tercer Factor Talents DESINTEGRACIO POSITIVA Primer Factor : Biològic Segón Factor : Social Nivell I Integració Primària Nivell II Desintegració Mononivell Nivell III Desintegració Multinivell espontània Nivell IV Desintegració Multinivell Dirigida Nivell V Integració Secundària Tercer Factor : Personal

Nens amb Altes Capacitats. Característiques generals de les altes capacitats: Pensament fluid i ràpida associació d’idees Curiositat intel·lectual Capacitat creativa i pensament divergent Pensament independent Alta emocionalitat Gran aprofundiment per temes d’interès Gran sensibilitat davant injustícies Fascinació davant dels reptes Impaciència i avorriment davant la lentitud o repetició Alta capacitat perceptiva/espaial

Aïllament Involuntari Nens amb Altes Capacitats. Comportaments Socials Comportament Social Aïllament Voluntari Aïllament Involuntari Integrament Forçat Integrament Natural

Dificultats Integració Causes Creativitat Sensibilitat Disincronia Reactivitat Dificultat per vehicular creativitat Mirar més enllà que els altres emotivament Creixement emocional vs Creixement Intel·lectual Velocitat Pensament vs Velocitat Acció

Teoria de la Desintegració Positiva. Teràpia Dabrowski Teràpia agressiva : busca el conflicte Les crisis de valors individuals com a punt de partida Les crisis de valors col·lectius com a camí El qüestionament de l’entorn El mal estar i desencaix com a pas necessari

Estratègies ALTRES APROXIMACIONS Estratègies INTRAPERSONALS Estratègies INTERPERSONALS

ESTRATÈGIES INTRAPERSONALS Basades en l’AUTOCONEIXEMENT Personalitat Habilitats i Aptituds Punts dèbils i punts forts Habilitats de comunicació Pressa de decisions i Intel·ligència pràctica Estabilitat emocional Valors Interessos Iniciativa i Creativitat

ESTRATÈGIES INTERPERSONALS ESCOLA FAMILIA

ESTRATÈGIES INTERPERSONALS : ESCOLA DESCOBRIMENT POSSIBILITATS ACTIVITAT EXPRESSIVITAT INVENCIÓ INDEPENDENCIA CRITICA APERTURA AUTONOMIA

QUINA ÉS LA FINALITAT ? FELICITAT Estratègies Intel·lectual Imaginacional Psicomotora Sensorial Emotiva ADAPTACIÓ REALITZACIÓ SOCIABILITAT ACTIVITAT VALORS SOBREEXITACIONS FELICITAT

Educar a un niño no es hacerle aprender algo que no sabía, sino hacer de él alguien que no existía. - John Ruskin - GRÀCIES