SOBREEXCITABILITAT EN NENS AMB ALTES CAPACITATS EXTRACTE CONFERENCIA SOBREEXCITABILITAT EN NENS AMB ALTES CAPACITATS UDAC Sandra Tarragó Galimany
Potencial de Desenvolupament DESINTEGRACIO POSITIVA Kazimierz Dabrowski (1902-1980) . Teoria de la Desintegració Positiva Intel·lectual Imaginacional Psicomotora Sensorial Emotiva Sobreexcitació Potencial de Desenvolupament Motivació als Reptes Tercer Factor Talents DESINTEGRACIO POSITIVA Primer Factor : Biològic Segón Factor : Social Nivell I Integració Primària Nivell II Desintegració Mononivell Nivell III Desintegració Multinivell espontània Nivell IV Desintegració Multinivell Dirigida Nivell V Integració Secundària Tercer Factor : Personal
Nens amb Altes Capacitats. Característiques generals de les altes capacitats: Pensament fluid i ràpida associació d’idees Curiositat intel·lectual Capacitat creativa i pensament divergent Pensament independent Alta emocionalitat Gran aprofundiment per temes d’interès Gran sensibilitat davant injustícies Fascinació davant dels reptes Impaciència i avorriment davant la lentitud o repetició Alta capacitat perceptiva/espaial
Aïllament Involuntari Nens amb Altes Capacitats. Comportaments Socials Comportament Social Aïllament Voluntari Aïllament Involuntari Integrament Forçat Integrament Natural
Dificultats Integració Causes Creativitat Sensibilitat Disincronia Reactivitat Dificultat per vehicular creativitat Mirar més enllà que els altres emotivament Creixement emocional vs Creixement Intel·lectual Velocitat Pensament vs Velocitat Acció
Teoria de la Desintegració Positiva. Teràpia Dabrowski Teràpia agressiva : busca el conflicte Les crisis de valors individuals com a punt de partida Les crisis de valors col·lectius com a camí El qüestionament de l’entorn El mal estar i desencaix com a pas necessari
Estratègies ALTRES APROXIMACIONS Estratègies INTRAPERSONALS Estratègies INTERPERSONALS
ESTRATÈGIES INTRAPERSONALS Basades en l’AUTOCONEIXEMENT Personalitat Habilitats i Aptituds Punts dèbils i punts forts Habilitats de comunicació Pressa de decisions i Intel·ligència pràctica Estabilitat emocional Valors Interessos Iniciativa i Creativitat
ESTRATÈGIES INTERPERSONALS ESCOLA FAMILIA
ESTRATÈGIES INTERPERSONALS : ESCOLA DESCOBRIMENT POSSIBILITATS ACTIVITAT EXPRESSIVITAT INVENCIÓ INDEPENDENCIA CRITICA APERTURA AUTONOMIA
QUINA ÉS LA FINALITAT ? FELICITAT Estratègies Intel·lectual Imaginacional Psicomotora Sensorial Emotiva ADAPTACIÓ REALITZACIÓ SOCIABILITAT ACTIVITAT VALORS SOBREEXITACIONS FELICITAT
Educar a un niño no es hacerle aprender algo que no sabía, sino hacer de él alguien que no existía. - John Ruskin - GRÀCIES