Ús i usabilitat en un Campus Virtual

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Advertisements

Web TFC - Un núvol més accessible Nom Estudiant Jose Alonso Martínez
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Experimentam amb la ciència
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Measurar el valor (economic) de les titulacions universitàries online
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Sistema de gestió SAP - SPA CETIC
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
La imatge del canvi 1 Sílvia Mirete INTRODUCCIÓ OBJECTIUS
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Presentació de la Guia per a la identificació i
Projecte eTaller Disseny i implementació d’una aplicació de gestió web JEE per a petits tallers de reparació d’automòbils © Jaume López Diaz – Treball.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
FORMACIÓ UAB PREUS NO REGULATS / FORMACIÓ NO SUBVENCIONADA
Madelen Holmlund, Umeå University
Presentació Cadena de Valor
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Ateneu de Dades: Laboratoris ciutadans de dades
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Projecte Gestió de precintes de vehicles
Treball i aprenentatge cooperatiu en entorns virtuals (TACEV)
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Accessibilitat web per a discapacitats visuals
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Pla Integral de Salut Mental
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Títol: Git, un sistema de gestió del codi per projectes de software
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Plantilla per realitzar un projecte
Projecte: Videojocs.cat
Presentació de resultats
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

Ús i usabilitat en un Campus Virtual EDU-USABILITY Ús i usabilitat en un Campus Virtual Investigadors principals: Eva de Lera Enric Mor Eva Gil Magí Almirall 1

1. Objectius Millorar l’experiència d’ús en un Campus Virtual. “A la UOC aprenc” (els usuaris assoleixen el seu objectiu), “M'ho passo be estudiant a la UOC” (experiència satisfactòria) Identificar metodologies de DCU específiques per a dissenyar i desenvolupar interfícies en entorns tecnològics d’eLearning. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

2. Justificació Creiem que l’experiència d’ús que un estudiant fa d’un Campus Virtual afecta directament a les seves valoracions de satisfacció i qualitat del producte. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

2. Justificació Algunes preguntes a resoldre: quins són els elements d’interacció més agraïts per els estudiants? Per què? quina relació existeix entre aquests i els estats emocionals dels estudiants? quins són els “seus” obstacles online? Research Day, 8 de febrer de 2005 1

2. Justificació Altres preguntes a resoldre: quines son les variables principals a tenir en compte alhora de dissenyar i desenvolupar interfícies per un estudiant d’un Campus Virtual? quines metodologies ens poden ajudar a revisar contínuament les característiques i necessitats dels usuaris d’eLearning? Research Day, 8 de febrer de 2005 1

3. Participants Eva de Lera Josep Grau Enric Mor Laia Llorens Eva Gil Magí Almirall Jordi Amorós Xènia Bastida Jordi Casamajó Albert Cervera Adriana Clivillé Pere Cruz Yolanda Franco Josep Grau Laia Llorens David Maniega Xavi Mas Julià Minguillón Àngels Novoa Josep M. Rivera Llorenç Sabaté Enric Senabre Cristóbal Zamora Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació El projecte consta de 13 paquets de treball principals repartits al llarg de 36 mesos (3 anys) i els podem agrupar en quatre tipus de paquet segons:  Gestió del projecte (WP 1) Definicions i la base de coneixement (WP 2-5) Disseny Centrat en l’Usuari (DCU) enfocat en l’e-learning (WP 6-11) Validació i conclusions (WP 12-13) Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació Research Day, 8 de febrer de 2005 1 PTs MESOS 2 4 6 8 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 26 28 30 32 34   1 3 5 7 9 11 13 Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació WP1: Coordinació i gestió del projecte Objectius Tenir cura de la consecució i desenvolupament del projecte. Assegurar la gestió, seguiment i control del projecte. Mantenir reunions virtuals i presencials de coordinació. Avaluar de forma continuada els resultats del projecte. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació WP2: Perfils d’usuaris d’un campus virtual Identificar i analitzar els perfils d’usuaris potencials (usuaris principals i possibles usuaris secundaris). La segmentació i anàlisis de perfils també ens permetrà determinar com cercar i aconseguir els usuaris per a laboratoris i tests observacionals dels WP 7 8 i 9, com aconseguir la seva participació en aquest projecte, i identificar les metodologies de DCU més apropiades per a recollir dades rellevants. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació WP3: Escenaris de treball dels usuaris Identificar i definir detalladament els escenaris i context d’interacció dels usuaris, no només les pantalles sinó els espais tant actuals com futurs des d’on els usuaris interactúen amb el campus virtual. A la vegada s’han d’identificar els dispositius tecnològics dels que l’usuari disposa en cada escenari d’ús. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació WP4: Casos d’ús i interaccions clau Ordenar les interaccions i els casos d’ús que fa un usuari per a aconseguir els seus objectius, obtenint les prioritats de treball de manera que les tasques dels WP experimentals siguin enfocades a aquestes interaccions i casos d’ús. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació WP5: Mesura i control de la satisfacció Definir i implantar un sistema de mesura de la satisfacció per tal de validar els resultats i les conclusions experimentals. Aquest WP assegura que els WP experimentals estan donant resultats positius. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació WP6: Heurístics Definició i concreció d’un conjunt d’heurístics aplicables a un campus virtual. Prova pilot de la optimització del conjunt d’heurístics obtingut mostrant la seva validesa i aplicabilitat a un campus virtual. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació WP7: Entrevistes i focus groups Definició de les entrevistes i focus groups a realitzar i la seva concreció a l’entorn de la UOC i el seu campus virtual. Prova de la validesa i aplicabilitat d’aquestes entrevistes i focus groups i la seva optimització tenint en compte l’entorn de la UOC i el seu campus virtual. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació WP8: Enquestes Definició de les enquestes a realitzar i la seva concreció a l’entorn de la UOC i el seu campus virtual. Prova de la validesa i aplicabilitat d’aquestes enquestes i la seva optimització tenint en compte l’entorn de la UOC i el seu campus virtual. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació WP9: Laboratori Definir i avaluar tant els sistemes com els mètodes del laboratori d’usabilitat per tal de fer-lo òptim pensant en formació virtual. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació WP10: Observació directa Definir i avaluar les metodologies d’observació directa dels usuaris per tal de enfocar-les completament a la observació del treball de aprenentatge i estudi en un campus virtual.   Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació WP11: Anàlisi de dades de navegació   Definició de les dades i indicadors a estudiar i la metodologia a emprar per a obtenir mètriques i informació de la navegació i les interaccions dels usuaris a partir de l’ús que fan del campus virtual. Anàlisi i adequació de la metodologia sobre les dades del campus virtual.   Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4. Planificació WP12: Validació de les metodologies de DCU en e-learning en casos reals   Validació del conjunt de metodologies dels WP 6-7-8-9-10-11 per els casos d’us i les interaccions clau que ha indicat el WP 4, per a els usuaris i escenaris dels WP2 i 3. Els principals àmbits d’actuació o casos reals que es preveuen tenen a veure amb la docència, els materials didàctics, la biblioteca i els processos administratius. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

5. Temes claus Coneixement específic de les metodologies del disseny centrat en l’usuari i de com s’han de fer servir en el e-learning Informació sobre els usuaris de la UOC, el context en el que utilitzen el campus virtual i les interaccions que hi realitzen. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

6. Situació actual Part dels WP1 i WP2 ja estan actius, finançats per: PROFIT “A Medida” (Ministeri) PROFIT “Materiales Accesibles” (Ministeri) Programa d’Usabilitat Lliurar un pressupost detallat que inclogui les jornades de treball necessàries de tots els participants del projecte. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

Gràcies per la vostra atenció! Research Day, 8 de febrer de 2005 1