L’empresa com a sistema organitzat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La empresa como sistema organizado
Advertisements

Introducción al mundo de las cooperativas El modelo de @VPlatas.
INS ELS TRES TURONS CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ GESTIÓ ADMINISTRATIVA.
Índice del libro.
Pla de Recursos Humans per al mandat
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Presentació Serveis Contactar GESTORIA BARCELÓ, S.L.
Sistemes microinformàtics i xarxes
L’ESTATUT DEL TREBALLADOR AUTÒNOM Dra. Esther Sànchez
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Què és la tecnologia?.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
12 u n i t a t Auditoria de comptes.
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
1 u n i t a t Relació laboral i contracte de treball.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
JUAN ORBEGOZO Cap gestió i avaluació de RRHH
EL ROL DE LES EMPRESES INSTAL·LADORES EN L’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
El mercat i els sistemes d’organització industrial
COMPTABILITAT FINANCERA
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Jornada de portes obertes
Índice del libro.
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
Sistema de gestió SAP - SPA CETIC
La funció d’aprovisionament
1 u n i t a t Empresa i comunicació.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
La Direcció queda habilitada per:
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
La gestió per processos
Presentació de la Guia per a la identificació i
Serveis de Millora Agrària SA
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
CURRÍCULUM CICLE FORMATIU TÈCNIC EN GESTIÓ ADMINISTRATIVA
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
La comptabilitat en l'empresa
Unitat 10. El món empresarial.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Global Cook Service.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
expansió internacional
EL RESULTAT DE L’EMPRESA: EL COMPTE DE P i G
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
El patrimoni empresarial.
NORMALITZACIÓ COMPTABLE
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
El departament de Recursos Humans
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

L’empresa com a sistema organitzat coneixerem... 1. Què és una empresa? 2. Quins elements componen l’empresa? 3. Totes les empreses són iguals? 4. L’organització en l’empresa 5. El departament, pilar bàsic en l’organització 6. És important que els departaments es relacionin entre si? 7. La funció de producció 8. Funció comercial 9. Funció economicofinancera 10. Els recursos humans. El departament de personal PRÀCTICA PROFESSIONAL Organigrama i relació entre departaments

Què és una empresa? QUÈ ÉS UNA EMPRESA? ACTIVITAT HUMANA ORGANITZADA PER ACONSEGUIR UN OBJECTIU (FINALITAT) UTILITZANT MITJANS HUMANS I MATERIALS

Quins elements componen l’empresa? ELEMENTS QUE COMPONEN L’EMPRESA ACTIVITAT OBJECTIU O FINALITAT ORGANITZACIÓ HUMANS MITJANS MATERIALS LIMITADA RESPONSABILITAT IL·LIMITADA

Totes les empreses són iguals? EMPRESES SEGONS ACTIVITAT SECTOR PRIMARI SECTOR SECUNDARI SECTOR TERCIARI Extractives Indústria Serveis

Totes les empreses són iguals? EMPRESES SEGONS LA MIDA (Segons Directiva de la Unió Europea) PETITES MITJANES GRANS Menys de 50 treballadors Entre 50 i 250 treballadors Més de 250 treballadors

Totes les empreses són iguals? Persona (o grup de persones) que GOVERNA I DIRIGEIX L’EMPRESA EMPRESARI PLANIFICA DIRIGEIX ACTIVITAT ORGANITZA COORDINA CONTROLA

Totes les empreses són iguals? REQUISITS PER SER EMPRESARI CAPACITAT LEGAL MAJORIA D’EDAT PLENES FACULTATS MENTALS PLENES FACULTATS MENTALS HABITUAL DEDICACIÓ EXERCICI DE L’ACTIVITAT PROFESSIONAL

Totes les empreses són iguals? FORMA JURÍDICA EMPRESARIAL EMPRESA INDIVIDUAL EMPRESA COL·LECTIVA

Totes les empreses són iguals? EMPRESA INDIVIDUAL Persona física EMPRESARI Autònoms Patrimoni empresarial Són el mateix GESTIÓ DIRECTA Patrimoni personal ALT RISC RESPONSABILITAT IL·LIMITADA

Totes les empreses són iguals? EMPRESA COL·LECTIVA EMPRESARI Persona jurídica GESTIÓ COL·LECTIVA (INDIRECTA) Patrimoni empresarial Són diferents Patrimoni personal RISC LIMITAT Al capital aportat RESPONSABILITAT LIMITADA

L’organització en l’empresa És l’art de gestionar i combinar els mitjans de l’empresa Humans Materials OBJECTIU Aconseguir EL MILLOR RESULTAT

El departament, pilar bàsic de l’organització MODELS D’ORGANITZACIÓ EMPRESARIAL Per funcions Per clients Per productes Per territori Matricial: combinació de dos criteris

El departament, pilar bàsic de l’organització Per funcions DIRECCIÓ GENERAL SOTSDIRECCIÓ FINANCERA SOTSDIRECCIÓ TÈCNICA SOTSDIRECCIÓ COMERCIAL SOTSDIRECCIÓ DE RECURSOS HUMANS Selecció i contractació Investigació i desenvolupament Magatzem Finançament Formació Producció Compres Nòmines i Seguretat Social Comptabilitat Manteniment i reparadors Vendes Serveis socials Models d’organització empresarial

El departament, pilar bàsic de l’organització Per clients PRESIDÈNCIA OPERACIONS AMB EMPRESES INDUSTRIALS OPERACIONS AMB EMPRESES COMERCIALS OPERACIONS AMB SECTOR AGRÍCOLA OPERACIONS AMB PARTICULARS Comptes corrents Comptes d’estalvi Préstecs i crèdits Operacions d’intermediació Models d’organització empresarial

El departament, pilar bàsic de l’organització Per productes GERÈNCIA MÀRQUETING RECURSOS HUMANS FINANCES COMPRES DIVISIÓ DE COSMÈTICS DIVISIÓ DE DETERGENTS Logística Recerca Logística Recerca Magatzem Magatzem Comercial Comercial Vendes Vendes Producció Producció Producció Producció Control Control Models d’organització empresarial

El departament, pilar bàsic de l’organització Per territori DIRECCIÓ GENERAL MÀRQUETING RECURSOS HUMANS COMPRES FINANCES REGIÓ NORD REGIÓ CENTRE REGIÓ SUD Personal Personal Personal Vendes Vendes Vendes Aprovisionament Aprovisionament Aprovisionament Comptabilitat Comptabilitat Comptabilitat Models d’organització empresarial

El departament, pilar bàsic de l’organització Matricial: combina dos criteris DIRECCIÓ GENERAL MÀRQUETING RECURSOS HUMANS FINANCES MAQUINÀRIA PER A LA FUSTA MAQUINÀRIA PER A LA JARDINERIA EINA PETITA Models d’organització empresarial

És important que els departaments es relacionin entre si? EN LA MAJORIA DELS CASOS, ELS DEPARTAMENTS TREBALLARAN AMB: INTERDEPENDÈNCIA ORGANITZACIÓ COORDINACIÓ

És el procés orientat a l’obtenció de béns i serveis La funció de producció LA FUNCIÓ DE PRODUCCIÓ És el procés orientat a l’obtenció de béns i serveis EN EL SECTOR SECUNDARI (PRODUCCIÓ) Entrada de materials Procés de transformació i/o producció SORTIDA DE PRODUCTES DEPARTAMENT DE PRODUCCIÓ: TASQUES MATERIALS SELECCIÓ DE MATERIALS PRODUCTES DISSENY I PLANIFICACIÓ DE LA PRODUCCIÓ CONTROL DE: QUALITAT

LA FUNCIÓ COMERCIAL RELACIONADA AMB LES OPERACIONS COMERCIALS COMPRES A PROVEÏDORS VENDES A CLIENTS

COMPRAR Funció comercial EL DEPARTAMENT DE COMPRES DEPARTAMENT ESTABLEIX LA POLÍTICA DE COMPRES EL DEPARTAMENT DE COMPRES QUÈ? COM? QUAN? ON? QUANT? A QUI? COMPRAR INFORMACIÓ SOBRE PROVEÏDORS POLÍTICA DE COMPRES DEPARTAMENT DE COMPRES: TASQUES SELECCIÓ DE PROVEÏDORS RELACIÓ AMB PROVEÏDORS DISSENYAR POLÍTICA DE COMPRES COMPRES

EL DEPARTAMENT DE VENDES DISSENYAR POLÍTICA DE VENDES Funció comercial EL DEPARTAMENT DE VENDES S’ENCARREGA DE POSAR EN EL MERCAT ELS PRODUCTES DE L’EMPRESA DE LA MANERA MÉS EFICAÇ LA POLÍTICA DE VENDES ESTUDI DE MERCAT DEPARTAMENT DE VENDES: TASQUES DISSENYAR POLÍTICA DE VENDES RELACIÓ AMB CLIENTS SEGUIMENT DE VENDES MÀRQUETING

EL MAGATZEM Funció comercial ÉS EL LOCAL FÍSIC FUNCIÓ GESTIÓ D’ESTOCS TASQUES REGISTRE I CONTROL D’ENTRADES REGISTRE I CONTROL DE SORTIDES CONTROL I VALORACIÓ D’EXISTÈNCIES MANTENIMENT DELS ESTOCS INVENTARI

Funció economicofinancera GESTIONA ELS RECURSOS FINANCERS DE L’EMPRESA Anàlisi d’inversions Aconseguir recursos monetaris FINANCES Administració d’aquests recursos Control DEPARTAMENTS Política d’inversions Portar els llibres i registres Elaborar els comptes anuals COMPTABILITAT Realitzar inventaris i balanços Informes comptables

Els recursos humans. El departament de personal FUNCIÓ DE RECURSOS HUMANS PLANIFICACIÓ GESTIÓ CONTROL PERSONAL DE L’EMPRESA (PLANTILLA) Planificar la plantilla Estudi de llocs de treball DEPARTAMENT DE PERSONAL: TASQUES Admissió Desenvolupament de la formació Remuneració Plans d’ajuda i millora Control