Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els tipus de comunicació
Advertisements

HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
L’illa dels 5 Fars.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Salut mental i prevenció
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Fórmules per a ser feliç
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Les bones pràctiques per a la educació en família
IMPORTÀNCIA DE LA RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES Dra. Carme Timoneda Gallart Girona, febrer 2007.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
Assenerar-se Dalai Lama 2018 .
PETITS REPORTERS Títol.
Valors/virtuts per a créixer com a persones.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
LA NEGOCIACIÓ 1 – Concepte. 2- Col.lectius de la negociació.
Effective Communication John Adair
Potències de nombres racionals
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
L’Art de no Emmalaltir-se
VALORS I VITUTS PER CRÉIXER COM A PERSONA
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Un bocí de pastís...?.
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
L’ABRAÇADA ÈS SALVADORA DE VIDES
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Activitat d’autoconeixement
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
La Bíblia, font de valors humans i socials
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
valors humans i socials
L’AUTOESTIMA.
Els corriols Piu i Piua.
Tema 5: Nombres naturals i enters
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
I tu qui dius que sóc?.
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
Cant espiritual Joan Maragall.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
Convivència i Mediació Escolar
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
30 DE GENER: DIA INTERNACIONAL DE LA NO VIOLÈNCIA
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
Sentiments cliqueu.
Transició de diapositives manual
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat L’Assertivitat és aquella conducta que permet a una persona actuar en base als seus interessos o necessitats

L’assertivitat és una manera d’entendre la vida i segueix uns principis lògics: Respectar-se a un mateix Respectar als altres Ser directe Ser honest Tenir control emocional Saber dir no Saber escoltar Ser positiu Manejar el llenguatge no verbal

Models predominants en la relació interpersonal: Assertiu o hàbil socialment Agressiu Passiu o no assertiu

Model Assertiu Què fa? Què pensa? Què sent? Parla fluïda Tranquil·litat Seguretat Relaxació del cos Expressió de sentiments, tant positius com negatius Defensa sense agressió Capacitat per discrepar obertament Saber acceptar errors Sap dir que no etc Les seves convincions acostumen a ser racionals i no distorcionades Saben expressar els seus sentiments Coneix i creu en uns drets per ell mateix i pels altres Bona autoestima No es senten superiors ni inferiors respecte als altres Satisfacció per les seves relacions Respecte cap a un mateix Sensació de control emocional Aclareix malentesos

Model passiu Què fa? Què pensa? Què sent? To de veu baix Poca fluïdesa en la parla Tartamudeig No mira als ulls Silencis Mans nervioses Incomoditat Postura tensa Inseguretat Mirada baixa Consideren que així no molesten als altres senten la necessitat de ser estimats i apreciats per tothom Són persones sacrificades Sensació constant de sentir-se incomprès, manipulat, de no ser tingut en compte Baixa autoestima Molta energia mental interna però poca externa Sentiment de culpa Sensació d’impotència Deshonestedat emocional Frustació Ansietat

Model agressiu Què fa? Què pensa? Què sent? To de veu alt Parla contant Interrupcions Utilització d’insults o amenaces Contacte ocular retardor Cara i mans tenses Postura que envaeix l’espai de l’altre Tendència al contratac Que només importa ell Si no es comporten d’aquella forma és perque són vulnerables Ho situen tot en termes de guanyar o perdre Pensen que la gent és dolenta i mereix ser castigada Autoestima baixa Ansietat creixent Soledat Sensació d’incomprensió Culpa Frustació Sensació de falta de control Ràbia constant Honestedat emocional

Estratègies per afrontar l’asseritivitat Tenir un bon concepte de si mateix Planificar els missatges Ser educat Guardar les disculpes per quan siguin necessàries No arraconar als altres No recórrer a les amenaces Acceptar la derrota quan sigui necessari

L’assertivitat ha de ser utilitzada sempre com a eïna de comunicació i relació interpersonal Permet: Frenar o desarmar a les persones que ens ataquen Aclareixen equívocs Els altres es senten respectats i valorats Vol ser considerada persona bona però no tonta