HERMES AMB DIONÍS INFANT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
Advertisements

ART GREC -II- ESCULTURA.
Arte griego (3) Escultura
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Palau de Cnossos (1700 – 1400 a.C.) Heraklion (Creta) Grècia.
SARCÒFAG DELS ESPOSOS DE CERVETERI
Sara Ramírez Karola Salat
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Mare de déu de Montserrat
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
EDUARD MUNCH
Tema 10: Dinàmica.
INSTITUT RONDA 1 ESO-Lleida
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
Verge i l’infant Sallent de Sanaüja, MNAC
EL SISTEMA SOLAR.
Tableau II Piet Mondrian
L'ART GREC.
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
LAOCOONT I ELS SEUS FILLS
LES MESURES.
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
STABILE-MOBILE Alexander Calder Escultura segle XX.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
L’ART A L’EDAT MODERNA.
PETITS REPORTERS Títol.
EL CONTE DEL DOFÍ.
Quan l’amor fa mal.
PRIMERS FREDS Miquel Blay.
ESCULTURA ROMANA.
L’OBSERVATORI DE GREEN BANK, EUA..
TROBA LA FRASE CORRECTA
Coneixement del Medi Social i Cultural
Proposta 1.
2.- CARACTERÍSTIQUES GENERALS
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
EL RENAIXEMENT s. XV
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
ETAPA CLÀSSICA ES DESENVOLUPA DEL S.V a.C AL IV a.C
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
ESCULTURA GREGA.
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
El Pensador Auguste Rodin
Pan i Syrinx Claude Debussy “Syrinx”
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
valors humans i socials
La història de Sísif Mitologia Grega.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
CONCURS.
XIII a Setmana de la solidaritat
DONA II DE KOONING.
U2: LA FUNDACIÓ DE ROMA. LA MONARQUIA
MARC AHICART TORT i ORIOL GONZÀLEZ SERRA
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
La narrativa de la postguerra
Proposta 2.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
L’HANBOL.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
La nina d’ivori Cartell 2016
Comèdia romana Plaute i Terenci.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
LES MÀQUINES.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

HERMES AMB DIONÍS INFANT Títol: Hermes amb Dionís infant Autor: Praxítel.les (309-330 a.C) Datació: 350-330 aC Material: marbre Dimensions: 213 cm Tècnica: talla Tipologia: grup escultòric Cromatisme: monocroma Ubicació original: Temple d’Hera (Olímpia) Ubicació actual: Museu arqueològic (Olímpia)

CONTEXT HISTÒRIC I CULTURAL Període postclàssic o segon classicisme (s. IV aC) Època de crisi: Atenes va perdre l’hegemonia política i artística que havia tingut en el segle anterior, i van desencadenar-se nombroses guerres entre diverses ciutats gregues (Guerres del Peloponès). Aquestes lluites tenen el seu reflex en el terreny artístic: els escultors van crear cossos que traduïen inquietuds i inestabilitat, amb expressions nostàlgiques o patètiques. Una nova generació d’artistes s’allunyen de la serena grandiositat de l’estil de Fídies, els déus s’humanitzen, i els rostres es fan més expressius.

AUTOR PRAXÍTELES Va ser el gran escultor del postclassicisme, el més famós de tot l’Àtica durant el s. IV aC. Va contribuir en l’evolució de l’estil escultòric. Va crear obres molt sensuals, de gran perfecció anatòmica. Generalment són joves graciosos i bells, amb una sinuositat extrema i una dolcesa que seduirà als escultors hel·lenístics. Els seus cossos descriuen unes corbes suaus (corba praxiteliana). Les més conegudes són l’Afrodita de Cnidos (la primera figura femenina nua) que representa l’ideal de bellesa femení i l’Hermes amb Dionís infant. Afrodita de Cnidos, segons Plini “l’estàtua més bella del món”

TIPOLOGIA Es tracta d’un grup escultòric on podem observar dues figures: Un jove dempeus, nu i recolzat de forma indolent en un tronc, i un nen, també nu, subjectat pel braç esquerre d’Hermes. Del mateix braç penja un mantell drapejat que dissimula el tronc en el qual es recolzen.

ANÀLISI TÈCNIC És evident l’ús del trepanat en el tractament del cabell. El material emprat és el marbre, treballat amb gran qualitat tècnica i habilitat i la tècnica és la talla.

ANÀLISI FORMAL El déu es mostra en una postura relaxada; juga amb l’infant, però manté la dignitat olímpica. La figura és més allargada que les escultures de Policlet, està més propera al cànon de Lisip (1/8) L’anomenada corba praxiteliana o arquejament del cos, sorgeix del recolzament indolent del colze en un tronc i de la descàrrega del pes corporal en una de les cames. Fa que el cos es desplaci de l’eix vertical donant una sensació contraposada d’equilibri entre moviment i repòs (contrapposto). Estil refinat, sensual, amb aspecte elegant, bla, delicat i elegant, original de Praxíteles. Art més humanitzat, amb expressions de suau malenconia en el rostre i drapejats naturalistes. Evita la línia recta i la rugositat aspra.

ANÀLISI FORMAL Anatomia perfecta, proporcionada, harmònica i sensual. Rostre més naturalista; mostra tendresa vers al nen. Tractament del cabell amb clar-obscur, més naturalista El nen està poc aconseguit, el cap petit i les proporcions allargades, semblen poc les característiques d’un infant. M.B

Hermes té el cap lleugerament girat El joc de mirades amb el nen marca el punt culminant. El joc de mirades, el gest tendre amb el nen marca el punt culminant El braç dret està en tensió, amb l’espatlla lleugerament desplaçada La composició es resolt per mitjà d’unes línies ascendents, amb la finalitat que l’atenció es centri en el rostre del jove mentre l’esquerra es recolza en un suport la cama dreta aguanta el cos, ressaltant la línia dels malucs. la cama esquerra, lliure del pes, toca el terra amb la punta del peu,

TRACTAMENT DELS MOTIUS L’expressió del rostre d’Hermes és de malenconia. La forma d’expressió és figurativa i naturalista, sobretot en el cabell (pentinat amb grans flocs)i en el drapejat de la roba. Hi ha un marcat interès per a la bellesa, sobretot en la figura principal; la seva postura relaxada ressalta els trets d’una anatomia perfecta, proporcionada, harmònica i sensual. Psicològicament però sembla distant, inaccessible...

LA LLUM La llum és un element cabdal. Llisca sobre la superfície i crea riques modulacions i subtils matisacions. L’ACABAT Delicat tractament dels músculs, acabat amb la tècnica del difuminat. Quan l’obra estava enllestida, Praxíteles aplicava una pàtina (gnosis), que emfatitzava el difuminat M.B

ICONOGRAFIA El tema és mitològic: el jove Hermes porta el seu petit germanastre, Dionís perquè el cuidin les nimfes; s’ha parat pel camí i sembla que l’hi ofereix un gotim de raïm, i el petit s’esforça per agafar-lo. Tot i tractar-se de déus, el tema és anecdòtic i està representat de forma humana i afectuosa. L’escena representa un moment fugaç.

FUNCIÓ I SIGNIFICAT En un principi va tenir funció religiosa. Es tractava d’un ex-vot lliurat al temple d’Hera a Olímpia, segons explica Pausànies en la seva obra “Descripció de Grècia”. Va ser trobada l’any 1877 i responia perfectament a la descripció feta per Plini el Vell i Pausànies, que parlaven d’una estàtua d’Hermes amb Dionís de Praxíteles en aquest santuari. Podria tractar-se de l’obra original o bé d’una còpia romana del segle I. És molt possible que fos realitzada per commemorar la pau entre Elis i Arcàdia, ja que Dionís era patró d’Elis i Hermes d’Arcàdia.

MODELS I INFLUÈNCIES Praxíteles va seguir els cànons imposats en l’època clàssica, sobretot el de Policlet, manté l’ideal de bellesa i de proporció. Però ell va ser l’introductor d’una nova concepció de l’escultura, en què els personatges representats s’humanitzaven, els seus déus adopten actituds indolents, els seus cossos tractats amb suaus corbes, i expressió cada cop més clara dels sentiments que culminarà en l’època hel·lenística. Influirà força en els escultors hel·lenístics Lisip i Escopes. La seva corba serà molt imitada al llarg de la història de l’escultura, sobretot en el Renaixement.