Marc territorial Àmbit: les 7 comarques de la RMB

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Propuesta de estructura docente en la EPSEVG
Advertisements

LES COMARQUES D’INTERIOR Les comarques d’ interior són les que estan a la zona menys muntanyosa de Catalunya i que no tenen costa. La majoria d’aquestes.
SELECCIÓN DE TRABAJOS CONSULTORA DOYMO S.A.
Pla Director Urbanístic per a la concreció i delimitació de la reserva
Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya
LES AULES HOSPITALÀRIES A CATALUNYA
Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat.
ENQUESTA DE MOBILITAT EN DIA FEINER 2016 (EMEF 2016)
ENQUESTA DE MOBILITAT EN DIA FEINER 2016 (EMEF 2016)
Enquesta de mobilitat en dia feiner 2016 (EMEF 2016)
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
TANCA ECOLÒGICA COMPRI RECICLAT
ACCÉS A L’EDUCACIÓ: TAXES I BEQUES.
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
MAPA DEL MÓN.
Pla Director d’infraestructures ferroviàries
Pla de transports de viatgers de Catalunya
Generalitat de Catalunya
Aportacions de les enquestes de camp
Polítiques d’Ordenació Comercial
LES COMARQUES DE COSTA Les Comarques de litoral són les situades a la costa mediterrània. S’estenen de nord a sud, des dels Pirineus fins al delta.
Catalunya: 10 pols de competitivitat 8 de juny del 2010
NOU.
El mercat de treball a la ciutat de Girona
MADRID – BARCELONA DOS MODELS DE SUBURBANITZACIÓ DIVERGENTS
EL MODEL SANITARI: MODEL I SISTEMA
Europa aposta pel ferrocarril
IMPERIALISME I PRIMERA GUERRA MUNDIAL
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
Informe 2011 sobre la seguretat a Catalunya
Projecte de reforma de la plaça d’Espanya
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Estudi de millora del transport públic a la comarca del Bages
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
LES COMARQUES D’INTERIOR
EVOLUCIÓ DEL PERFIL D’UNA ÀREA METROPOLITANA
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
TIPUS D’EVOLUCIÓ DE LA POBLACIÓ
Els sous de les dones a CATALUNYA
Mobilitat 1996 S’ha elaborat una matriu de viatges 1996 entre municipis a partir de les dades de l’EMO 96, l’EMQ 96 i dels operadors. La mobilitat obligada.
L’acolliment lingüístic de la població nouvinguda adulta a la demarcació de Barcelona (sense Barcelona ciutat)
Necessita Catalunya un nou finançament?
DINÀMICA DELS FACTORS SOCIOECONÒMICS: Grans grups d’edat
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
5 SERVEI PER LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ PROJECTES ENDEGATS
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
VALLÉS ORIENTAL.
Creixement Econòmic: Fets importants
La crisi de la Baixa Edat Mitjana
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
ÍNDEX PLA BÀSIC Qui som? Serveis coberts
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Badalona, 1 de desembre de 2005
OFICINES FACILITADORES DE LA MOBILITAT A LES COMARQUES DE GIRONA
Model de Pacte Local per la mobilitat sostenible
Marcos Escolano, Carles Casamiquela i Adrià Doménech
BAIX LLOBREGAT.
VALLÈS OCCIDENTAL.
Vulneració dels drets socials
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Actuacions ferroviàries: RENFE
Informe Observatori Barcelona 2016
no tocar el ratolí fins el final
EL BARCELONÈS.
UN ENTORN PRIVILEGIAT AL PEU DEL MONTNEGRE…
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
UN SISTEMA ELECTORAL PROPORCIONAL AMB UNA FORTA REPRESENTACIÓ DEL TERRITORI Una possible aplicació a Catalunya del sistema de representació proporcional.
Tiempo (s) Distancia (m) t (s) d (m)
Transcripción de la presentación:

Marc territorial Àmbit: les 7 comarques de la RMB 70% població de Catalunya: 4,4 milions d’habitants 10% de la seva superfície Zonificació adoptada: 11 àmbits 3 àmbits de la zona central: Barcelona, EMT Nord i EMT Sud vuit àmbits (eixos corredor del PDI): Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, Martorell, Terrassa, Sabadell, Caldes de Montbui, Granollers, Mataró. Evolució de la població estancament i envelliment descentralització desconcentració creixement econòmic

Marc territorial (2) Conseqüències sobre la mobilitat: Increment del nombre de desplaçaments (tot i l’estancament demogràfic) en vehicle privat en transport públic en altres modes: bicicleta, car pooling Increment de la distància mitjana del desplaçament i del temps mitjà de desplaçament Increment de la intermodalitat (importància dels intercanviadors) Increment de la mobilitat no obligada (estudis de pautes de mobilitat) Increment de les expectatives dels ciutadans sobre la qualitat del servei: confort, puntualitat, accessibilitat, ...