INTERNET COM A FONT DE CONEIXIMENT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
POLIMÈDIA I ALTRES RECURSOS PER A L’ELABORACIÓ DE MATERIALS EN LÍNIA
Advertisements

Escola Montserrat Sant Just Desvern
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
AGO 2010 Campanya “La música a l’esplai”.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
1 u n i t a t L’educador infantil.
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Una experiència a sisè de Primària
APRENENTATGE MULTINIVELL
Les bones pràctiques per a la educació en família
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PETITS REPORTERS Títol.
PSICOMOTRICITAT.
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
MAPES MENTALS TONI BUZAN
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Internet HISTORIA INTERNET I SOCIETAT. INTERNET I LA SEVA EVOLUCIÓ.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
DIADA DE La pau i la no violència.
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
DISC DUR Dispositiu encarregat d’emmagatzemar informació de forma permanent al nostre ordinador.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Grups interactius a L’Esquitx
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Objectiu Educatiu Trienni
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
TECNOLOGIA.
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Aprenentatge de matemàtiques a partir de la creació de videojocs.
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Mapes conceptuals Jordi Guim.
Interacció escola - entorn.
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
BIBLIOTECA - MEDIATECA
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

INTERNET COM A FONT DE CONEIXIMENT

NOVES TEGNOLOGIES A L´EDUCACIÓ INFANTIL Cada vegada és major la presència de les Noves Tecnologies en la societat, proporcionant mitjans poderosos per a transmetre, accedir i interpretar la quantitat creixent d’informació. La Tecnologia forma part ja de la cultura i alguns nens es trobaran per primera vegada amb el text escrit a través de l’ordinador, la televisió o els telèfons mòbils. L’escola no pot ser aliena a aquest fenomen i ha d’oferir experiències i entrenament en aquests mitjans per a manejar informació. En l’aula d'Educació Infantil, el treball ha de ser una experiència més d’aprenentatge. La utilització de l’ordinador en l’escola ha d’estar fonamentada dintre d’un marc teòric que consideri les característiques evolutives del nen proposant pràctiques i experiències adequades al seu desenvolupament.

Quant a l’ús de l’ordinador en Educació Infantil, existeixen diverses opinions. Respecte als seus avantatges i inconvenients. Destacarem algunes dels avantatges: * A través de l’exploració i el descobriment molts jocs d’ordinador familiaritzen al nen amb el concepte de causa-efecte, el fet de prémer un botó o dibuix produeix una resposta immediata. * Alguns investigadors posen en relleu que encara que els ordinadors tinguin limitacions, serveixen per a estimula una gran varietat d’habilitats cognitives, a través de la trobada del nen amb gràfics, manipulació del ratolí, so i resposta immediata entre unes altres. L’Educació avui emfatitza cada vegada més la importància que els alumnes assumeixin rols més actius en el seu aprenentatge. Aquesta idea constructivista es pot completar amb l'ús de les Noves Tecnologies en Infantil amb eines tan senzilles com processadors de text, Internet, contes electrònics, etc. La utilització de l’ordinador pot resultar molt valuosa tant per al professor per la gran quantitat d’informació i recursos que pot trobar per a les seves classes, com per al nen perquè li proporcionarà experiències úniques d’aprenentatge, de gran utilitat per a la seva integració en la societat actual. Per descomptat l’ordinador és una eina més i la seva utilització ha de ser curosament planificada pel professor.

Pagines

EDU365 http://www.edu365.cat/infantil/llegir2/index.htm Dintre del portal educatiu, Edu365, podem trobar un paquet d'activitats que treballen diferents àrees i temàtiques: *Jocs *Dibuixar i pintar *Músic *El cos *Vídeos *Llegir i escriure *Matemàtiques *L'entorn De cares al tema tractat en el nostre bloc, intercomunicació i llenguatge, he decidit centrar-me en el paquet d'activitats de l'apartat "Llegir i escriure", ja que permet un gran ventall de possibles exercicis per tal que els nens puguin desenvolupar el seu llenguatge, la seva imaginació i creativitat, conèixer nou lèxic, etc..., a partir de poesies, relacionant imatges amb paraules, treballant les vocals, a partir de contes, inventant les seves pròpies petites històries, etc. Així doncs, considero que és un paquet d'activitats molt interessant i alhora entretingut per treballar la intercomunicació i el llenguatge.

EL RELLOTGE http://www.isftic.mepsyd.es/pamc/pamc_2004/2004_el_reloj Una manera fácil i divertida de que els mes petits tinguen coneiximents i habilitats básiques relacionades amb el temps i les hores. Estes aplicacions tenen nombrosos jocs per aprendre a manejar un rellotge. Realitzada per Carlos Abarca Fillat, Alberto Abarca Fillat i Félix Sabino Vallés Calvo

ALES II http://proyectos.cnice.mec.es/ales2/ Materials especialment pensats per a xiquets amb algún tipus de Discapacidad Motora, pero tots els xiquets heu poden utilitzar ja que segueixen les pautes idóneas del proces del aprentatge del llenguatge escrit.

http://www.pipoclub.com/webonline/webonline.htm Noves seccions, nous exercicis i estructurat per edats: Lengua castellana, "mates", anglés, jocs creatius, Coneiximent del medi... Activitats de 0 a 12 años

http://pequenet.com/canciones/10_musi_master.asp?id=1961 Clasificació: Web educatiu i d´entreteniment. Heu van a gaudir mes: 5 a 11 anys Lloc web dedicat a jocs educatius per a nens de parla hispana. País d´orige: Espanya.   Pequenet es un espai dedicat a Cyberinfants de cualsevol edat aon encontrarán “adivinanzas, libros, cuentos, juegos, canciones, trabalenguas...y tus propias contribuciones” 

Per a treballar el anglés http://www.boohbah.com/

http://www. isftic. mepsyd http://www.isftic.mepsyd.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2001/raton/index.htm

Bits d` inteligència http://www.isftic.mepsyd.es/w3/recursos/infantil/bits_de_inteligencia/pages/main.htm http://www.ciudad17.com/ZonaPeques.htm

MOLTES GRÀCIES