Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
CORAL DEL PARE CLARET.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
TINC SET!.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
CONCURS BÍBLIC NOM: Maria Melero Cugat
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Sempre que m’invoquis, t’escoltaré, et salvaré i tothom t’estimarà;
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
Transició de diapositives manual
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels himnes. El seu tema és la infinita bondat del Senyor, que es brinda incessantment als homes, en especial als febles (vv. 3-4) i als oprimits (v. 6). L'actitud de Déu envers els pecadors no és la d'un Jutge inapel·lable, sinó la d'un pare bondadós (vv. 8-13), que coneix a fons la misèria de l'home (vv. 14-16). El poema conclou amb una invitació a beneir Déu, adreçada a tot l'univers.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Un pecador perdonat puja al temple per oferir un "sacrifici d'acció de gràcies", durant el qual expressa el favor rebut. Acompanyat d'una multitud d'amics i parents, als quals convida a prendre part en el banquet del sacrifici, i a associar-se a la seva acció de gràcies. És un himne a l'amor de Déu, el Déu de l’Aliança. Observem el pas de la primera persona del singular "meu", "jo", a la primera persona del plural "nosaltres", “ens"... En "aquell" pecador parla Israel. Des d’aquells temps, la "remissió dels pecats" no és un acte individualista sinó comunitari. 2. AMB JESÚS Déu és bo! Déu és amor! Déu és Pare! Jesús no farà res més que prendre les paraules d'aquest salm: "com un pare s’apiada dels fills"... "Pare nostre, que esteu en el cel, perdoneu les nostres culpes". I el resultat d'aquest amor, és el "perdó"! S'escolta ja la paràbola del "Fill pròdig" (Lc 15,1-32). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS La meravella d'aquest salm i de tota la revelació bíblica és precisament aquesta debilitat de l'home que atrau l'amor de Déu. El poeta no troba cap altra explicació per a aquest amor que la següent: "Ell sap de quin fang ens va formar, i es recorda que som pols."

Beneeix el Senyor, ànima meva, no t’oblidis dels seus favors. Beneeix el Senyor, ànima meva, del fons del cor beneeix el seu sant nom. Beneeix el Senyor, ànima meva, no t’oblidis dels seus favors.

Ell et perdona les culpes i et guareix de tota malaltia; rescata de la mort la teva vida i et sacia d’amor entranyable; et corona de felicitat com desitjaves, i tu et rejoveneixes com una àguila.

El Senyor fa justícia als oprimits, sentencia a favor d’ells. Ha revelat a Moisès els seus camins, el seu estil d’obrar, als fills d’Israel.

«El Senyor és compassiu i benigne, lent per al càstig, ric en l’amor.» No sempre acusa, ni guarda rancúnia sense fi; no ens castiga els pecats com mereixíem, no ens paga com deuria les nostres culpes.

El seu amor als fidels és tan immens com la distància del cel a la terra, llança les nostres culpes lluny de nosaltres com l’Orient és lluny de l’Occident.

Com un pare s’apiada dels fills, el Senyor s’apiada dels fidels, perquè sap de quin fang ens va formar, i es recorda que som pols.

desapareix quan hi passa la ventada, i ni es coneix el lloc on era. La vida de l’home dura com l’herba, la seva florida és com la dels camps; desapareix quan hi passa la ventada, i ni es coneix el lloc on era.

Però l’amor del Senyor pels seus fidels és de sempre i dura sempre; la seva bondat s’estén als fills dels fills, si guarden la seva aliança, si es recorden dels preceptes i els compleixen.

El Senyor té el tron al cel, governa l’univers amb poder sobirà. Beneïu-lo, àngels del Senyor, herois poderosos que executeu les seves ordres, sempre a punt d’obeir els seus manaments.

Beneïu-lo, criatures del Senyor, a tot arreu on ell és sobirà. Beneïu-lo, estols del Senyor, ministres que executeu els seus designis. Beneïu-lo, criatures del Senyor, a tot arreu on ell és sobirà. Beneeix el Senyor, ànima meva.

CONFIO EN LA VOSTRA MISERICÒRDIA «Beneeix el Senyor, ànima meva, no t’oblidis dels seus favors. Ell et perdona les culpes i et guareix de tota malaltia.» Avui canto la vostra misericòrdia, Senyor; la vostra misericòrdia, que coneixen prou tant la meva ànima com el meu cos. Vós heu perdonat les meves culpes i heu guarit les meves malalties. Heu vençut el mal que hi ha en mi, el mal que es mostrava com a rebel·lió en la meva ànima i corrupció en el meu cos. Aquestes dues coses van juntes. El meu ésser és un i indivisible, i tot el que hi ha en mi, cos i ànima, reacciona, davant les meves decisions i els meus actes, amb dolor o amb goig físic i moral al llarg del camí dels meus dies. Sobre tot aquest meu ésser s'ha estès ara la vostra mà que guareix, Senyor, amb gest de perdó i de gràcia que restaura la meva vida i revitalitza el meu cos. Fins i tot els meus ossos s'alegren quan sento la presència de la vostra benedicció en el fons de meu ésser. Gràcies, Senyor, per la vostra infinita bondat. Vós coneixeu les meves flaqueses, perquè sou vós qui m'ha creat. He fallat moltes vegades, i continuaré fallant. I el meu cos reflectirà els errors de la meva ànima en les avaries de les seves funcions. Espero que la vostra misericòrdia em visiti de nou, Senyor, i guariu el meu cos i la meva ànima com sempre heu fet i tornareu a fer, perquè mai no falleu als qui us estimen.

Oh Pare, que ens ompliu d'amor i de tendresa, i que en Crist, el vostre Fill, ens heu fet a tots els homes germans del Primogènit, aquesta és la gran realitat de la nostra vida: que ens diem i som fills de Déu; que no ens abandoni mai la vostra misericòrdia perpètua.