COMERÇ VERD.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
NOMS: Bahaa Eldin Tobi Mohamed El Hajji Prof.: Albert Mestre Grup: 4.
Advertisements

Índex 1. Estimació emissions totals a Catalunya
La qualitat, garantia de millora.
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
ORGANITZACIÓ I FUNCIONS DE LA COMISSIÓ CENTRAL DE SUBMINISTRAMENTS
AGENTS CÍVICS TORELLÓ GENER - JUNY 2012.
Taller Green BIZ Barcelona Obert al Futur 2016, formació de suport al
Taller Green BIZ Barcelona Obert al Futur 2016, formació de suport al
Generalitat de Catalunya
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
Turisme de Lleida Pla Operatiu 2014
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
El Comerç Just com a model econòmic solidari
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
Catàleg de béns homologats i de compra centralitzada
ORGANITZACIÓ I FUNCIONS DE LA COMISSIÓ CENTRAL DE SUBMINISTRAMENTS
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
APOSTA PEL CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR EN
LA SOSTENIBILITAT I L’ENSENYAMENT DELS ACCIONAMENTS ELÈCTRICS
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
Per què fer recerca i innovació tecnològica en l’àmbit del
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
FEM LA BOLA PETITA!.
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
Mireia González Marta Beneyto Genís López Martí Fabregat
Gestió de la qualitat en el litoral.
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
LA SOSTENIBILITAT DEL MODEL DE CREIXEMENT DE BALEARS: NOVES APORTACIONS PER AL DEBAT JORNADES DE REFLEXIÓ ESTRATÈGICA DINS EL MARC DE LA “RECERCA I INNOVACIÓ.
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
Glòria Canals Sans Presidenta ACTAS
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Resum Executiu El Mapa Global d’Oportunitats d’ACCIÓ 2016, adreçat a les empreses catalanes que vulguin internacionalitzar-se, identifica les oportunitats.
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Serveis de Formació.
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
CENTRE de RECURSOS MEDIAMBIENTALS Regidoria de Medi Ambient Ajuntament de Reus Cándido Álvarez Oneca.
Continuació: el temps II
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
LA GESTIÓ AMBIENTAL Maria Mañanet i Enric Espinosa
CICLES FORMATIUS.
Transcripción de la presentación:

COMERÇ VERD

Perquè la campanya? Cada vegada hi ha més gent que, sensibilitzada amb la situació mediambiental, voldria col·laborar de manera més activa també a l’hora de comprar. L’objectiu d’aquesta campanya és promoure els productes ecològics i garantir la credibilitat del terme ecològic mitjançant l’ecoetiquetatge oficial, alhora que es difondran les propietats i avantatges d’aquests productes, així com els beneficis sobre la salut i el medi ambient que comporta el seu consum.

COMERÇ VERD El COMERÇ VERD és una iniciativa per promoure un comerç més honest, amable i sostenible a Reus.

SELECCIÓ DELS ESTABLIMENTS PARTICIPANTS Contacte inicial amb els establiments mitjançant carta, difosa a través de les organitzacions locals: Unió de Botiguers Associació paradistes del Mercat Central Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Reus Posteriorment es van realitzar visites personalizades als establiments interesats

Què són els productes ecològics? L’ESTUDI Què són els productes ecològics? Un producte ecològic és un producte que, amb les mateixes característiques de qualitat que un de convencional, presenta algunes millores mediambientals en el seu procés d’elaboració, ús o eliminació.

 estalvia energia i recursos, i/o L’ESTUDI Un producte ecològic:  estalvia energia i recursos, i/o  utilitza recursos sostenibles, i/o  és reciclable, i/o  està fet amb materials reciclats, i/o  és menys contaminant, i/o  és menys sorollós, i/o  té una vida més llarga.

AENOR ETIQUETA DISTINTIU Medio Ambiente ECOLÒGICA DE GARANTIA L’ESTUDI Un producte ecològic està regulat per uns criteris ambientals segons el tipus de producte i per una normativa d’ecoetiquetatge oficial. Els podrem reconèixer si porten un d’aquests logotips: AENOR ETIQUETA DISTINTIU Medio Ambiente ECOLÒGICA DE GARANTIA EUROPEA DE QUALITAT AMBIENTAL AENOR Medio Ambiente

L’ESTUDI A Catalunya, també podem trobar alguns productes ecològics regulats a altres països, entre d’altres: àngel blau cigne blanc ALEMANYA PAÏSOS NÒRDICS

Els aliment ecològics els reconeixerem perquè: L’ESTUDI Els aliment ecològics els reconeixerem perquè: A l’etiqueta trobem:  una referència a “Agricultura ecològica”  codi i nom de l’organisme controlador A l’Estat Espanyol, a més trobarem un d’aquests logotips: resta d’autonomies Andalucia ANDALUCÍA CAAE

L’agricultura ecològica a Europa. L’ESTUDI L’agricultura ecològica a Europa.

L’ESTUDI Fabricants per categories de productes (any 2000) 52% alimentació 48% resta bosses 10% 2% matalassos d'escombraries 2% bosses tipus oli per motors 5% samarreta 2% calçat 5% paper domèstic calefacció 12% papereria 2% 22% pintures i vernissos 2% càmpings 5% construcció 9% productes agraris productes per a la 3% 3% cosmètica ramaderia 2% recollida selectiva 2% eixugamans 3% tèxtils 2% envasos 7% fontaneria

Comunicació i formació Accions formatives generals 9/11/99: III Jornades de Debat mediambiental: Consum amable i sostenible (Presentació “campanya Buy Green”) 22/03/00: Seminari Comerç Verd 21/09/00: Jornada d’estalvi energètic i d’aigua 26/10/00: IV Jornades de Debat mediambiental: El Comerç Sostenible (Clausura “campanya Buy Green”) Accions formatives específiques per a establiments 13/4/2000 Sessió formativa inicial 13/5/2000 Seminari sobre productes ecològics i certificacions pel sector alimentari (propietats i garanties) 27/09/2000 Seminari sobre certificació ecològica dirigida a tots els sectors 23/11/2000 Sessió amb tots els establiments participants per valorar passat i futur

Divulgació Jornades de debat Exposició de productes ecològics Edició de 2 revistes: 35.000 exemplars Bossa de pa en col·laboració amb el gremi de forners

Conclusions Creació de la “Xarxa Comerç Verd”, per tal de garantir la continuació de les accion de promoció de producte ecològic Alguns comerços en lloc de cambiar de proveïdors per els productes ecològics, han fet la demanda al seu proveïdor habitual Bona disposició del públic per informarse tastar els productes ecològics Necessitat de divulgació i informació per donar a coneixer els beneficis del productes ecològics El sector alimentari de la producció ecològica ha rebut un impuls degut a la creixent desconfiança dels consumidors respecte al producte tradiacional després de les últimes crisis alimentaries.

Entitats col·laboradores CAMBRA DE COMERÇ, INDÚSTRIA I NAVEGACIÓ de Reus CCPAE (Consell Català per a la Producció Agrària Ecològica) OCUC (Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya) OMICIC (Oficina Municipal i Comarcal d’Informació al Ciutadà) SETEM (Organització no governamental) D.O.P. SIURANA(Denominació d’origen protegida Siurana), UNIÓ DE PAGESOS: Sindicat agrari. GEPEC: Grup ecologista DIRECCIÓ GENERAL DE QUALITAT AMBIENTAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA

per un comerç honest, amable i sostenible. CONTINUACIÓ PROJECTE XARXA COMERÇ VERD, per un comerç honest, amable i sostenible. Ampliació del programa i dels agents implicats Àmbits d’actuació: Defensar el mercat ecològic Ambientalitzar les compres de l’Administració: de productes i de serveis Introduir el consum de productes ecològics a escoles i hospitals Minimització dels envasos

Ambientalitzar les compres de l’Administració CONTINUACIÓ PROJECTE Ambientalitzar les compres de l’Administració Ambientalitzar les compres de productes consumibles i de contractes de serveis Aplicar criteris ambientals en el disseny i execució de projectes Ambientalitzar els serveis externalitzats Ambientalitzar actes lúdics, culturals, … Definir i aprovaar objectius polítics Enmarcar la CPAC en l’Agenda 21. Definir una politica de CPAC Definir objectius i metes

Introducció de productes ecològics a escoles i hospitals CONTINUACIÓ PROJECTE Introducció de productes ecològics a escoles i hospitals Incrementar la informació sobre els beneficis que, sobre la salut i l’entorn, comporten aquests productes Utilitzar la introducció de productes ecològics com a eina pedagògica a les escoles, i als hospitals pels beneficis sobre la salut

Minimització de residus d’envasos CONTINUACIÓ PROJECTE Minimització de residus d’envasos Elaborar una bossa de material 100% compostable coincidint amb la implantació de la recollida selectiva de MO a tota la ciutat A través de la informació sobre els envasos, afavorir uns hàbits de consum que comportin la minimització de residus Fomentar la gestió ambiental als establiments: “pacte cívic”