Experiència amb el Google Sites

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
Advertisements

Competències ètiques en la formación universitària
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Eines col·laboratives que conté Google Site
Les competències i la coeducació
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Les eines de la Comunitat Virtual de la Xarxa d’Arxius Municipals
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
CE Jacint Verdaguer Integrat 3/16
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
Les competències i la coeducació
La gestió per processos
Introducció i objectius
Presentació de la Guia per a la identificació i
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
IV JORNADES DOCTORIALS
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Mapes conceptuals Jordi Guim.
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Departamento de Pedagogia Aplicada
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
al nostre centre educatiu?
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
PORTFOLI DE TREBALL COOPERATIU de la Maqueta de DNA
Convivència i Mediació Escolar
No hi ha raó sense emoció
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
Presentació assignatura
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Activitats en línia amb Moodle
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Experiència amb el Google Sites Activitat: ePotfoli 3/05/2010 Formadores: Beatriz Amante Garcia (Projectes D’Enginyeria) Silvia Rodriguez-Donaire (Organització d’Empreses)

Índex Activitat docent: ePortfoli Descripció Objectius formatius + competències Expectatives L’experiència a través del Google Site Avantatges dels entorns col·laboratius virtuals a la docència

Activitat docent ePortfoli

Quina és la nostra Activitat? Un portafoli electrònic Què és? És un dossier evolutiu que recull documents digitals que descriuen i il·lustren l'itinerari, l’experiència i les competències de la persona que l'ha generat. Pot ser utilitzat amb finalitats d’aprenentatge, d'avaluació o de presentació.

Objectius formatius i competències de l’Activitat Reforçar el pensament crític incentivant les reflexions personals Reflectir l’aprenentatge desenvolupat al llarg del curs Analitzar i sintetitzar la informació adquirida Coherència en l’escriptura Millora i reforç de l’anglès Reforçar el correcte ús de les fonts bibliogràfiques utilitzades Incentivar l’esperit creatiu Millorar l’ús de les noves tecnologies a l’aula i de l’aprenentatge cooperatiu Avaluar les 8 competències de l’ETSEIAT (e.g. anàlisis i síntesis, comunicació oral i escrita, etc.)

Expectatives de l’Activitat Aprendre la utilització d’entorns virtuals col·laboratius d’Internet Millorar l’anglès Reforçar l’esperit reflexiu i millorar la pressa de decisions Sentiment de propietat d’una pàgina personal que pot servir de CV professional en un futur

L’experiència ePortfoli

Experiència ePortfoli a través del Google Sites L’experiència es du a terme a través del Google Sites, plataforma gratuïta. Entorn virtual que dóna suport de la pràctica docent universitària Ofereix la possibilitat d’utilitzar els avantatges de la Web2.0: Col·laboració i compartició de coneixement així com informació amb altres estudiants, professors, o terceres persones

Avantatges dels entorns col·laboratius virtuals a la docència

Entorns col·laboratius virtuals a la docència I/IV Faciliten la incorporació de metodologies actives i actuals (e.g. BSCW, Google Docs, Moodle, entre d’altres), fonamentals per al nou paradigma del procés d’ensenyament Entorns col·laboratius virtuals emfatitzen la compartició d’informació entre usuaris Bhattacharya and Hartnett (2007) i Heinrich, Bhattacharya and Rayudu (2007) comenten que els entorns col·laboratius virtuals son eines precursores de metodologies avaluadores de l’aprenentatge i l’assoliment de competències dels estudiants

Entorns col·laboratius virtuals a la docència II/IV Les eines col·laboratives virtuals aplicades a la docència, com ara Wikipedia, permeten interaccionar amb altra gent a través d’espais virtuals i amb interessos comuns (Wenger, 1998). Això fomenta (Raman, Olfman i Ryan, 2005; Richardson, 2006): la accessibilitat, compartició i creació de nou coneixement, i incrementa la productivitat i flexibilitat en el treball col·laboratiu

Entorns col·laboratius virtuals a la docència III/IV Les eines col·laboratives reforcen el pensament crític de l’estudiant, donen suport a l’aprenentatge, i fomenten la continuïtat de l’auto-aprenentatge. (Richardson, 2005; Barrett, 2005) Per exemple: els estudiants utilitzen blogs per opinar, wikis per col·laborar, marcadors socials (e.g. Delicious) per compartir recursos d’Internet, ‘podcast’ per analitzar les seves cerques, i Fórums fomenten el seu pensament crític i incorporen nou contingut

Entorns col·laboratius virtuals a la docència IV/IV Les eines col·laboratives han esdevingut un nou mitjà a considerar com a element complementari per la identificació de noves metodologies d’aprenentatge. Pot servir per: Desenvolupar, i Avaluar les competències transversals

Gràcies per la vostra atenció! Experiència amb el Google Sites