A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Advertisements

Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Podeu posar una foto del vostre centre
La Terra.
DECÀLEG D’HÀBITS SALUDABLES A L’ESCOLA
Reunió explicativa famílies
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
LA TARDOR Cicle Inicial.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
REUNIÓ INFORMATIVA.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
CALES DE L’ESCALA.
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
Experimentam amb la ciència
FEM LA BOLA PETITA!.
Continuació: l’espai II
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
Per què es veu la lluna de dia?
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Quines condicions són més favorables perquè els fongs facin bolets?
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
DIADA DE La pau i la no violència.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Treballem l’estadística
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Fet per Adriana, Helena i Marta (6B)
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
L’ESTADÍSTICA Fet per: Oriol C, Mario i Guillermo.
“Les classes més sostenibles”
Matemàtiques 3er E.S.O..
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Situacions creades a partir dels materials naturals
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
L’AIGUA A LA NATURA.
ENS TROBEM DE NOU.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LABANDÀRIA.
TECNOLOGIA.
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
Introducció a l’experimentació
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
MOHAMED ELAGOUBI ABRIL 2009 IES OLORDA
Acollida ESO Curs 201 _-201 _ BENVINGUTS curs ESO Grup
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
BENVINGUTS !!!!.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?

Elaboració d’hipòtesi Al menjador de les 14h a 14:30 – de 13h a 14:30h. Al patis d’infantil, de sorra i pista d’11 a 11:30 i de 13h a 15h, i quan sortim a les 17. Aula de música el dijous d’11:30 a 13h A la biblioteca de 13h a 14h dilluns i dimarts. Al gimnàs quan fem festes o quan fan psico Aula de plàstica dijous de 15 a 17h Dutxes quan acabem la classe d’EF Aula informàtica divendres de 15h a 17h

FINALMENT DECIDIM……. En quins espais prendrem dades? - Al Menjador - Al Gimnàs - Al Pati - Aula de 5è Durant quants dies? - Durant 5 dies Quants cops al dia? - Cada 30 ‘ durant 8 hores. (De 9 a 17 h.)

Elaborem un termòmetre de contaminació acústica

Aprenem a utilitzar l’ecodad per mesurar decibels

Aprenem a utilitzar l’ecodad per mesurar decibels

Treballem amb les dades obtingudes

Resultats de cada equip de treball Lloc Hora Decibels Pati Dilluns 14:30 h. 96 dB Menjador Divendres 14:00h 88 dB Classe 5è Dilluns 13:00h 79 dB Gimnàs Divendres 12:30h 77 dB

Calculem mitjanes

Per a cada espai elaborem una nova gràfica amb les mitjanes obtingudes.

Representem les dades amb diferents materials.

Representem les dades amb diferents materials.

Representem les dades amb diferents materials.

Representem les dades amb diferents materials.

Contrastem totes aquestes dades en una sola gràfica.

Traiem conclusions El menjador podem dir que es on hi ha més soroll. El punt màxim confirma una de les nostres hipòtesi. Al 2n torn amb els alumnes més grans és quan hi ha més soroll, però el 1r torn també és força sorollós. Al llarg del dia hi ha alguns moments que no hi ha soroll. 13 a 14h

Traiem conclusions El gimnàs no ha respost al que pensàvem. Molts dies no hi ha hagut soroll possiblement perquè no hi havia nens. Nosaltres havíem pensat en les festes ja que és un lloc tancat i amb molta gent. Entre 50 i 54 dB

Traiem conclusions A la classe de 5è els màxims els trobem a les 11h, a les 13h, a les 15 i a les 17h, coincidint amb les entrades i les sortides de l’aula. 13 h

Traiem conclusions Al pati també hi ha moments amb molt poc soroll perquè no hi ha ningú sobretot a les 10h i a les 16h. El pati és sorollós però el fet d’estar obert pot fer que els decibels mesurats siguin menys que al menjador. L’ecodad estava situada en una zona de porxos i possiblement les ones rebotessin a les parets i sostre per això s’han enregistrat valors més elevats a les hores de pati del mati i del menjador. de13 a 15 h 11 h

A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola? En general l’espai més sorollós és el menjador de 13 a 14 h., amb una mitjana de 77 dB, que equivaldria a un carrer sorollós del nostre termòmetre de contaminació acústica. En el nostre estudi hi ha hagut un pic de 96 dB dilluns a les 14:30 h. al pati, que equivaldria a la sirena d’una ambulància.