EVOLUCIÓ.- Any de creació del grup a finals del 2010 amb 28 participants. Formació i revisió bibliogràfica al Inici d’el·laboració de la guia i.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Centre d'Hàbits Saludables
Advertisements

SESSIÓ VI. PREVENCIÓ DE RECAIGUDES I SEGUIMENT.
SESSIÓ VI. PREVENCIÓ DE RECAIGUDES I SEGUIMENT.
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
Salut mental i prevenció
Podeu posar una foto del vostre centre
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Reunió informativa d’inici de 3r ESO
Una experiència a sisè de Primària
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
PORTES OBERTES Gener-2016.
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
PROGRAMA ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM (PAPSF)
PROGRAMA PER L ‘ADOLESCENT DUME 12/24
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Programa BIBE: perspectives de futur
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
III Jornada de transport sanitari
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
III Jornada de transport sanitari
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
SALUT MENTAL.
NOVETATS TAC Claustre de gener 2015
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
2ª REUNIÓ 2017 CONSELL D’ENTITATS
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Programa Centres Ecoambientals
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Recurs educatiu Europa
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Propostes de millora en el GIR
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Àrea d’Atenció a les Persones
Resultats dels compromisos de qualitat adquirits amb els usuaris de la UGAD Període (1r semestre)
Estils i Plantilles Ms Word.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

EVOLUCIÓ.- Any de creació del grup a finals del 2010 amb 28 participants. Formació i revisió bibliogràfica al 2011. Inici d’el·laboració de la guia i canvi de coordinació al 2012 amb 11 participants. Finalització de la guia al 2013-2014. Aportació de cada membre del grup en la seva experiència tant en individuals com en grupals.

GUIA D’INTERVENCIÓ GRUPAL EN TABAQUISME.- Justificació : Optimització de recursos. Resultats de les enquestes que es van passar a Catalunya. Objectiu: Donar eines als professionals per tal de facilitar la deshabituació tabàquica en grup. Avantatge: Cost-efectivitat amb relació dosis- resposta. Al mateix temps un cost menor que la teràpia individual intensiva. Justificació: Cost-efectiva, tots els participants reben un temps d’intervenció superior, evaluable. Objectiu: Donar eines als professionals per poder posar en pràctica. Grau de satisfacció de la guia després d’un any de la divulgació i la seva implementació.

QUE APORTA LA GUIA??? Sessions estructurades i el power point. Material per treballar amb els pacients i els professionals. Eines per a treballar en grup.

Criteris d’inclusió i d’exclusió Interès en l’abandonament del tabac. Assistència voluntària al taller amb el compromís de l’acceptació de les normes del grup i de la participació amb puntualitat a cada una de les sessions. Persones de 18 o més anys. Criteris d’exclusió: Refús a participar en teràpia grupal. Patologia psiquiàtrica aguda descompensada i/o trastorns mentals severs. Una persona que presenti algun trastorn psiquiàtric crònic tipus depressió i/o ansietat en tractament i control pot participar sense cap problema en els grups. Presentar altres addiccions actives donat que dificultarien aconseguir l’objectiu i poden dificultar la relació del grup. Situacions vitals de crisi. Caldria individualitzar en el cas de persones amb alteracions comportamentals: agressivitat, impulsivitat, etc. Altres: barreres idiomàtiques i situacions especials que puguin dificultar el seguiment grupal Criteris de derivació a consulta individual i/o unitat especialitzada A petició explícita del pacient. Pacients amb patologia psiquiàtrica greu. Pacients amb drogodependències associades. Criteris d’exclusió anteriorment comentats. El nombre aconsellable de participants en un taller és de 12 a 14. Tenint en compte les pèrdues entre la primera i segona sessió, se’n poden incloure inicialment entre 16 i 18.

RECURSOS Professionals Sala Ordinador Canó Portafolis o pissarra Material didàctic A l’hora d’establir els dies de les sessions i garantir la seva continuïtat cal valorar : vacances, ponts, campanyes vacunació ...

MÈTODES DE DIFUSIÓ La difusió als usuaris podem fer-la amb: Cartells informatius Atenció Primària Sense Fum (APSF) . Cartell informatiu Institut Català de la Salut (ICS) Cartell informatiu ICS grupal . Blog, ràdio / premsa local. El consell dels propis professionals a les consultes. Crea “agenda” de l’e-CAP (part superior de la pantalla): activitat comunitària / activitat grupal.

MÈTODES DE PROGRAMACIÓ Programació des del personal de gestió i serveis GIS Programar a la consulta especifica Programar la mateixa UBA Proposar al pacient a l’agenda de grupal del e-CAP

MÈTODES DE PROGRAMACIÓ És molt important el paper de tots els professionals del centre. Sempre cal recordar a l’usuari que: Les places són limitades. Hi ha llista d’espera. S’ha de comprometre a assistir a totes les sessions i a complir l’horari establert.  

COM PROPOSEM L’ABORDATGE.- PRIMERA VISITA INDIVIDUAL Sessió 1: PREPARA’T Sessió 2: ATREVEIX-TE!! Sessió 3: DECIDEIX-TE Sessió 4: ARA “ DIA D“ i RELAXACIÓ Sessió 5:  PES I EXERCICI FÍSIC Sessió 6 : PREVENCIÓ DE RECAIGUDES i SEGUIMENT. Aconsellen de 6 a 8 sessions presencials consecutives, amb una durada d’uns 60-90 minuts, i visites seguiment poden ser telefòniques o presencials als 3,6 ,9 i 12 mesos.

CARACTERISTIQUES DEL GRUP Educatiu conductual: Hi ha unes activitats per desenvolupar que tenen l’objectiu de descobrir el significat de les conductes, a través d’una metodologia específica que sol promoure la participació activa dels assistents. Tancat. No està obert a nous membres un cop iniciat. Objectiu comú. Totes les persones que formen el grup tenen l’objectiu de deixar de fumar.

CARACTERÍSTIQUES I/O ROLS QUE PODEN ADOPTAR ELS PARTICIPANTS El rol que desenvolupen els integrants de un grup dins del mateix depèn de la dinàmica del grup i no exclusivament de les característiques de cada individu. Bloquejador / negativista. Bromista Desinteressat Cooperador. Monopolitzador. Savi. Líder Tímid /Mut.

PRIMERA VISITA INDIVIDUAL FELICITAR !!! Revisar HC del pacient Fer HC del fumador : Registrar a l’ HCAP del pàcient : “ paper. Registre de base de dades especifica. Programar (segons el criteri: individual, grupal o especialitzada).

1 SESSIÓ : PREPARA’T.- Presentacions dels conductors del grup i els participants. Díptic informatiu Cronograma profesionals Cronograma pacients Normes de funcionament del grup Informació sobre el tabaquisme Power Point 1

RECORDEM QUE : Hem de deixar temps pel debat Fer sumari de la sessió. Recordatori propera reunió.

2 SESSIÓ : ATREVEIX-TE!! Repàs de la setmana anterior. Deures setmana anterior. Carboximetria. Aprofundiment de la presentació : Parelles Teranyina Hem de destacar el reforç positiu que suposarà el grup com ajuda suplementària per deixar de fumar. Power point 2

3 SESSIÓ : DECIDEIX-TE.- Repàs de la setmana. Deures setmana anterior. Carboximetria. Lectura de les cartes de comiat al tabac. Beneficis de deixar de fumar. Parlem sobre els fàrmacs (II-III sessió). Recomanacions per preparar el Dia D. Power point 3

FELICITAR!!! 4ª SESSIÓ: DEIXAR DE FUMAR. DIA D.- Revisar la sessió anterior i clarificar dubtes. Comentar els deures pautats. Carboximetria i pes. Síndrome abstinència. Alternatives al síndrome abstinència. Adherència i tolerància als fàrmacs.

4ª SESSIÓ: DEIXAR DE FUMAR. DIA D.- Alertarem de les fases emocionals del procés de deixar de fumar (euforia, dol). Relaxació. Power point 4

TRACTEM LA POR Fóra pors amb globus: Trencar les pors. Resposta a les pors.

5ª SESSIÓ : ALIMENTACIÓ i EXERCICI.- Repàs de la setmana i de les activitats fetes. Sd. d’abstinència. Adherencia al tractament. Possibles efectes secundaris dels fàrmacs. Alternatives d’alimentació i exercici. Carboximetria i pes. Informació sobre situacions de risc de recaigudes. Power point 5  

6 SESSIÓ I ENDAVANT. PREVENCIÓ DE RECAIGUDES I SEGUIMENT.- Repàs de la setmana. Treballarem en grup la confiança i les alternatives. Verbalització dels beneficis. Carboximetria i pes. Prevenció de relliscades i recaigudes. Power point 6

ÚLTIMA SESSIÓ PRESENCIAL

L’equip de deshabituació tabàquica del CAP Diploma L’equip de deshabituació tabàquica del CAP Certifica que: Heu finalitzat amb èxit les sessions del treball grupal, I, per tant, destaca que HEU ACONSEGUIT DEIXAR DE FUMAR Signatura , dia mes de

L’equip de deshabituació tabàquica del CAP Diploma L’equip de deshabituació tabàquica del CAP Certifica que: HEU ACONSEGUIT DEIXAR DE FUMAR FELICITATS, EXFUMADOR Signatura , dia mes de

L’equip de deshabituació tabàquica del CAP Diploma L’equip de deshabituació tabàquica del CAP Certifica que: Ha participat a les sessions del treball grupal T’ENCORATGEM A TORNAR-HO INTENTAR Firma , dia mes de

MOLTES GRÀCIES !!!